Permalänk
Medlem

DDR-Minnen

hej,

jag har ett problem som jag måste ta hand om .. jag har en dator med 1024 mb DDR-ram minne .. jag har inga problem med info om vilket minne man ska ha si och så . problemet jag har är ... att när jag t.ex spelar World of Warcraft så rebootas datorn ibland (sen när jag har WoW på så tittar jag på aktivitets hanteraren då ser jag att jag använder hela min cpu kraft 100 %! när jag spelar :S ), när jag spelar CS så stängs cs helt enkelt ner . och detta händer ofta .. jag har testat att ta ut ett av minnena och kolla om ett av de är fel . men samma problem uppstår med båda minnena .. jag vet inte om jag ska skicka tillbaka minnena till företaget och kräva nya .. lr om jag ska köpa nya .. dessutom så vill jag veta om ni förstår mitt problem och så , om det verkligen är mitt minne det är fel på ? ..

tackar innerligen för svar.

Visa signatur

--- AMD Athlon Xp 3000+ ][ ASRock AGP8x ][ Ati Radeon 9600pro 128mb ][ 3x 512mb DDR RAM 400mhz ][ 80GB HDD ][ Viking 350W nättagg ---

Permalänk
Medlem

kolla så att du inte har någon form av virus, kolla om det är någon process som tar krämen ur processorn

Visa signatur

A64 3200+ LBBLE 0518APDW| DFI Lanparty UT Ultra-D| X800 GTO @ X800XT PE | Corsair TWINX1024-XL rev 1.2| Hiper Type R 480 W| Thermaltake Tsunami Dream|

Permalänk
Medlem

jag har hört att det finns nåt progg här på sweclockers .. som tar reda på så man kan se vilka program som e uppe och hur mkt de tar etc .. .. men vart kan jag hitta att det finns nåt virus .. jag har spybot och det ska jag checka igen .. ?

Visa signatur

--- AMD Athlon Xp 3000+ ][ ASRock AGP8x ][ Ati Radeon 9600pro 128mb ][ 3x 512mb DDR RAM 400mhz ][ 80GB HDD ][ Viking 350W nättagg ---

Permalänk
Medlem

Om du trycker ctrl+alt+del så ser du hur mycket dina processer tar....
Skaffa något bra antivirus program, förslagsvis nod32. Men testa också att formatera om datorn.

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE