Permalänk
Medlem

Bra lurar?

Funderar på att köpa dessa lurar:
Philips HE580

Är dem bra? Någon som har erfarenhet utav dessa?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

köpte ett par sådana i tisdags och än så länge är jag nöjd. gillar att det finns en volymkontroll på sladden.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Hedersmedlem

Fel forumsdel... se till att läsa de klistrade trådarna.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Rich du har PM!

Erik_GBG kan du lägga upp bild på lurarna? Eller en på volymkontrollen?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Rich du har PM!

Erik_GBG kan du lägga upp bild på lurarna? Eller en på volymkontrollen?

Visst, ska bara fixa ett ställe att lägga upp den på.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

www.upl.silentwispher.com

EDIT: aja nått sånt heter den =S

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

så nu har jag lagt upp bilden

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Snygga lurar sånna blir det
Syns lite dåligt, men är volymkontrollen av klick eller vridtyp?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Snygga lurar sånna blir det
Syns lite dåligt, men är volymkontrollen av klick eller vridtyp?

Det är en sak man drar upp och ner eller hur man ska säga.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Jasså okey, jo jag fattar hur du menar
Men ljudet i övrigt? Basen hur känns den?
Använder mp3 rätt ofta så det vore inte helt fel med lurar som det är klös i

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa dem så mkt, men ljudet är helt okej enligt mig. Har även ett par Koss the plug och om man jämför basen i dem tycker jag tyvärr att Kossen har bättre bas, men eftersom jag inte gillar dem i övrigt så användeer jag mig av de andra.

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem

Var och inhandlade ett par Koss The Plug och kan då säga att det var då det bästa hörlursköp jag gjort.
Mäktig bas kan jag säga att man kan få ut av dessa små rackare. sen att dom inte passar allas öron kan jag förstå dom är rätt stora kuddarna.
Men jag tog bara en vanlig sax och klippte runt om kuddarna så dom blev en hel del mindre, så nu slipper man knåda dom för att få in dom,
bara att trycka in och njuta. Man får ju med fyra par kuddar så det ska väll räcka för en stund.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jasså okey, jo jag fattar hur du menar
Men ljudet i övrigt? Basen hur känns den?
Använder mp3 rätt ofta så det vore inte helt fel med lurar som det är klös i

Gummisakerna trillar av efter någon vecka och då är dom knappt användbara längre. Något 'klös' får du inte precis. Du får det du betalar för, alltså en billig hörlur med dålig kvalitet.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Tjaa, efter att ha läst det ni säger och kollat recensioner på komplett om "the plug" så måste jag nog säga att de verkar bättre =/
Fast fan, philips lurarna såg ju snygga ut som bara den och så har de volymkontrollen..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

Sony MDR-EX 71 Väldigt mycket skönare och bättre än alla nämnda hörlurar i tråden!

Permalänk
Medlem

Usch de e för dyra men de ser läckra ut
Har förresten vart och köpt lurarna nu, blev Koss. Har bara lite problem med att få de att sitta i öronen, tror att jag har rätt små öronkanaler eller nått =/

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa att klippa dom som PUTTEFAR, då kanske de passar.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

har haft koss the plug å självklart tyckte ja då att de va dom bästa lurarna i världen

köpte ett par he580 för nån månad sen å dom e sååå mycke bättre

koss ger ju bara så mycke överdriven bas

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Tycker att mina "the plugg" är bättre än philips lurarna.... Men men det är jag det. Mina nästa lurar lär bli ett par sony 71x.... kommer inte ihåg namnet. Men det är bra ljud i dom ialla fall... Klass med shure ec2....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jag tycker att du borde satsa på hörlurar från annat fabrikat än philips, själv har jag ägat ungefär 5 philips lurar och kabeln är och dålig kvalite och börjar redan glappa efter 1-3 månader.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

Sony MDR-EX 71 Väldigt mycket skönare och bättre än alla nämnda hörlurar i tråden!

eller så köper man Sharp md33(350kr inkl frakt) som är en av de två bästa lurarna under 1000kr och lika skön som ex71 ;;) .

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

Sony MDR-EX 71 Väldigt mycket skönare och bättre än alla nämnda hörlurar i tråden!

det är ju bra att du länkar till de stället där dom är typ dyrast i hela sverige.

http://se.pricerunner.com/search?q=Sony+MDR-EX71

finns för under 300.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Här är rätt ställe att kolla upp hörlursråd, om de inte har en sökfunktion kan du ju använda google på deras domän. http://www.head-fi.org/
Mycket audiofili snack där men ett bra ställe för hörlursråd.

Permalänk
Medlem

Rörig sida det där

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
det är ju bra att du länkar till de stället där dom är typ dyrast i hela sverige.

http://se.pricerunner.com/search?q=Sony+MDR-EX71

finns för under 300.

Jasså? Knappast med frakt.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Jasså? Knappast med frakt.

bara 70:- så får du gratis frakt från dustin iaf.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.