Permalänk
Medlem

Min speed balla ur.

Shoo! skaffa en router som går att koppla nätverkssladd & trådlöst nätverk liksom...jag har min dator kopplad med vanlig sladd men 2 andra datorer med trådlöst...sitter på telias 8mb. men nu sen vi koppla in det såhär så går min speed för jävla segt, typ som att sitta på 0.5 lina liksom...går även så segt när jag är den enda med datorn på liksom. tacksam för svar! out ~1~

Visa signatur

Jävla krångel jämt...

Permalänk

Snälla!!!

Vårda språket. Vi kan väll använda oss av bra svenska på forumet?

Angående frågan så kan det vara så att du har en router som itne klarar av att ta vara på hastigheten. Jag har en sådan router. Gammal som gatan och lika dålig som gammal.

P.S. Jag har dyslexi så kom inte och klaga på min stavning.

Visa signatur

Antec Sonata + Antec Sonata AcoustiPack / Abit IC7 + v. 23 BIOS / Pentium 4 @ 3.0 GHz + Zalman CNPS7000A-Cu / 2 x TwinMOS 512 Mb PC 3200 DDR Ram / Club 3D Radeon 9800 Pro + Zalman ZM80C-Hp + Zalman ZMOPT1 / D-Link 530 TX 10/100 Mbit/s
Samsung DVD SD 616E / Nec DVD +- RW1300A / Iomega Zip 100 / Samsung Diskettstation

Permalänk
Medlem

men du leugn nu...det va shysst skrivet man nej shit, asså den routern är ny som fan den ska klara upp till 11mb sa dom, men de går ju så segt ändå!

Visa signatur

Jävla krångel jämt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deebard
men du leugn nu...det va shysst skrivet man nej shit, asså den routern är ny som fan den ska klara upp till 11mb sa dom, men de går ju så segt ändå!

Till fjortisen

Har du uppgraderat till nyaste firmwaren?
Sen i övrigt har du inte ens skrivit vilken router det rör sig om.

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem

fjortis ? aight man ;P skämt å sido, jag har en philips wireless med en adapter 11a/g (tro rjag nått sånt heter den) och den ska palla upp till 11mb sa dom i affären...vad va det för nått jag skulle skaffa ? vad hjälper det för & hur laddar jag ner det ? vart, download.com ?
shoo ~1~

Visa signatur

Jävla krångel jämt...

Permalänk
Medlem

hmm

Citat:

Registrerad: Igår

Vad kan man säga...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deebard
fjortis ? aight man ;P skämt å sido, jag har en philips wireless med en adapter 11a/g (tro rjag nått sånt heter den) och den ska palla upp till 11mb sa dom i affären...vad va det för nått jag skulle skaffa ? vad hjälper det för & hur laddar jag ner det ? vart, download.com ?
shoo ~1~

är du Ken?? du vet han som som gjorde om låten mamma till en hip-hop balad

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk

Re: Min speed balla ur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deebard
Shoo! skaffa en router som går att koppla nätverkssladd & trådlöst nätverk liksom...jag har min dator kopplad med vanlig sladd men 2 andra datorer med trådlöst...sitter på telias 8mb. men nu sen vi koppla in det såhär så går min speed för jävla segt, typ som att sitta på 0.5 lina liksom...går även så segt när jag är den enda med datorn på liksom. tacksam för svar! out ~1~

tjo my black bratha, lixxom kabeln sitter snett i skon serru liksom du måste köpa glödande kålhuvven på ica mannen.. annars kommer aldrig att rautra rätt serru. sen mannen haru glömt en grej, du måste öppna port 666 to hell yo. fattar du mannen?

allvarligt........

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Tjo,

I ett försök att tillföra tråden lite vettig information så skulle jag vilja säga att man ska skippa allt vad trådlöst heter om man vill ha stabilitet och snabb respons, försökte rigga upp med ett trådlöst här hemma och avståndet var inte mer än 30 meter, jag orkade inte dra en kabel bara så farsan fick köpa lite trådlösa prylar, i början gick det bra när jag hade datorn ca 2 m i från själva routern, fick runt 50% i kvalite och signal styrka på den trådlösa länken, lustigt för att bara vara 2 m ifrån varandra.

Vi testa runt 5-10 olika trådlösa nätverkskort 3-4 olika märken och nästan lika många olika modeller av märken, sen tog vi tag i routern och bytte ut den till en annan men det hjälpte inte så det slutade med att jag lämnade tillbaks den trådlösa skiten och skaffade mig en fin 40 m lång TP-kabel och det vissade sig fungera väldigt mycket bättre.

Konstigt nog kändes det som hela internet och datorn blev snabbare när jag sedan plockade ur det trådlösa nätverkskortet.

Sen tror jag det är så att om tillverkaren säger att routern ger 11mbit så är det igentligen hälften av det du kan använda i riktiga mbit alltså strax över 5mbit kommer du få, stämmmer det? Plus att respons tider osv brukar vara högre på trådlöst tycker jag borde förekomma.

Så vad får vi ut av detta då? Jo att jag inte gillar trådlöst och att man skall dra kabel som man alltid gjorde innan, skippa det trådlösa tjafset brukar bara ge extra krångel plus att det blir lite ostabilare.
Visst kan ju jag ha haft en väldigt dålig start med trådlösa nätverksprodukter men jag har även jobbat som support på en datorbutik och alltid så fort någon köpt en trådlös nätverksprodukt kom dom nästan tillbaks för att det var det enna eller det andra som krånglade och då installerade vi kabel istället som ofta blev billigare för dom med och sen fungerade det hur bra som helst i många av fallen, förutom när folk envisas med att ha trådlöst för det är det senaste.

Hoppas du blev något klockare på detta, jag har aldrig rört philips router förut så dom får hålla sig till rakapparater istället, du kan ju ta och skaffa ett riktigt märke på routern en budget Netgear, D-Link, 3com eller vad som helst förutom Philips.

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

Viper@god: mycket riktigt, reel hastighet ur 11mbit trådlöst är runt 4-6mbit/s...

Men jag tänkte på det du sa (ursäkta till trådskaparen) ang. 50% mottagning på 2m avstånd, detta låter helt åt helvete. Testade ni olika kanaler? för jag vet att i mina föräldrars hus är kanal 1 och 2 tvärdöda medans resten fungerar helt ok.

Men, ska man ha ett snabbt internet som är stabilt som tusan och så kvickt som möjligt så ska man springa för livet bara ordet trådlöst nämns..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.