World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem

nu hände det igen.. när jag lämnade en quest så får jag dumpar fysiskt minne !!! dettta hände hela tiden på min 31 paladin.. fattar inte vad som är felet.. får blå skärm och datorn rebootar.. har tagit bort wow och formaterat om datorn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Jag har problemt att man verkar missa mycket när gubben nästan skall dö, det händer offta att han missar 3 eller 4 slag i slutet, en gång har jag fan dött pga att jag aldrig träffade, moben hade kanske 10Hp kvar.

Välkommen i klubben. Sjukt irriterande är det. Kör iofs shaman så man kan alltid dra iväg en shock för att göra slut på aset.

Permalänk
Medlem

samma problem känns det som, mäkta irriterande. Dock lirar jag paladin så jag kan ju judga(stavning) för att göra lite skada...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inhe
På tal om det hittade jag http://www.thottbot.com/?i=6941 när jag grindade nagasi azhara Sålde den dock.

Vilken server lirar du på?

Permalänk
Medlem

alltså är det bara jag som blir utsatt för att aldrig få de drops jag vill ha?

Har dödat whitemane 7 ggr nu för att jag vill ha whitemanes cheapau, det ska vara typ 30% dropchans och hon har aldrig droppat den.. blir så jävla LACK!

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

Hittade http://www.thottbot.com/?i=10591 för ett par dagar sen i Stratholme när vi raidade :), vår warrior blev ganska glad. Har även hittat Prayer of Fortitude till präst i Blackrock Spire, fortitude med en timmes längd och ger till hela partyt :), fast kräver en reagent dock.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag måste bara reiterera att det råder en mental störning hos 98% av alla night elves på Shattered Hand. Nu tänker Zhaerv inte någonsin låta bli en sådan mer, oavsett con.

Seriöst, jag vinkar åt förbipasserande dvärgar och människor när jag är på väg nånstans och inte har lust att bli pkad, och i de flesta fallen vinkar de tillbaka, eller i alla fall gör ingenting. Förstås får man räkna med att bli påhoppad även efter en sådan gest om vederbörande är lägre eller bara svagt över sin level, men för det mesta brukar det gå fint ändå.

Dock, inte night elves. Aldrig night elves. Det bästa är, att de inte flyger på en om de är samma lvl eller under, BARA om de är minst tre över en och bara om man fått en mob aggroad på en, eller om de är en tolv stycken.

Edit, Jag undrar vad jag vill ha sagt?
För att klarifiera: Död åt varenda svinig NE som existerar på Shattered Hand.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
nu hände det igen.. när jag lämnade en quest så får jag dumpar fysiskt minne !!! dettta hände hela tiden på min 31 paladin.. fattar inte vad som är felet.. får blå skärm och datorn rebootar.. har tagit bort wow och formaterat om datorn..

Kan ju inte vara Wows fel

Öka VirtualMinnet då

http://up2.fastuploads.com/64873737_Untitled-2.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Jag måste bara reiterera att det råder en mental störning hos 98% av alla night elves på Shattered Hand. Nu tänker Zhaerv inte någonsin låta bli en sådan mer, oavsett con.

Seriöst, jag vinkar åt förbipasserande dvärgar och människor när jag är på väg nånstans och inte har lust att bli pkad, och i de flesta fallen vinkar de tillbaka, eller i alla fall gör ingenting. Förstås får man räkna med att bli påhoppad även efter en sådan gest om vederbörande är lägre eller bara svagt över sin level, men för det mesta brukar det gå fint ändå.

Dock, inte night elves. Aldrig night elves. Det bästa är, att de inte flyger på en om de är samma lvl eller under, BARA om de är minst tre över en och bara om man fått en mob aggroad på en, eller om de är en tolv stycken.

Precis så har vi det med Undead Rogues...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag är väl den enda som simmat från Booty Bay till Swamp Of Sorrow?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Börjar tröttna på allt gnäll om att folk blir dödade av personer högre level än sig själv eller när man slåss med mobs. Visst kan det vara irriterande, men det är en del av spelet och är man med i leken får man leken tåla.

Passar inte detta så finns det andra spelalternativ dvs pve!

maniak: Våran präst har samma fast rank 2, första på våran server Shattering hands.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Börjar tröttna på allt gnäll om att folk blir dödade av personer högre level än sig själv eller när man slåss med mobs. Visst kan det vara irriterande, men det är en del av spelet och är man med i leken får man leken tåla.

Passar inte detta så finns det andra spelalternativ dvs pve!

maniak: Våran präst har samma fast rank 2, första på våran server Shattering hands.

Rank 2 vi hittade :), vart ett jävla liv på den andra prästen när han förlorade rollen :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

då var det dags för mount, äntligen, men undrar vilka jag kan ha som undead och vart hittar jag dom?
var förbi Brill men gillar inte dom hästarna allt för mycket förutom den dära för 900g men är ett tag kvar tills den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Börjar tröttna på allt gnäll om att folk blir dödade av personer högre level än sig själv eller när man slåss med mobs. Visst kan det vara irriterande, men det är en del av spelet och är man med i leken får man leken tåla.

Passar inte detta så finns det andra spelalternativ dvs pve!

maniak: Våran präst har samma fast rank 2, första på våran server Shattering hands.

Visst, ger du dig in en ett organiserat snöbollskrig mellan två sidor får du allt förvänta dig att få en spade dunkad i huvet av den där vindögde dräglande ungen som nog inte är riktigt riktig. Varför tror du gnällande på ganking finns som fenomen ens?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
då var det dags för mount, äntligen, men undrar vilka jag kan ha som undead och vart hittar jag dom?
var förbi Brill men gillar inte dom hästarna allt för mycket förutom den dära för 900g men är ett tag kvar tills den

Du kan ta t.ex mounten som trolls använder men du måste först få upp din reputation till exalted.

Permalänk
Medlem

Vad är bäst av:

Venomshroud cape
head cloth
+16 intellect
+10 stamina
+4 nature resistance

Whitemane's Cheapau
Head cloth
+9 stamina
+14 intellect
+14 spirit

Är mage.

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

jag kommer inte in!.. buhu

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"

Permalänk
Medlem

Inte jag heller, vid inloggningen blir jag disconnectad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
Vad är bäst av:

Venomshroud cape
head cloth
+16 intellect
+10 stamina
+4 nature resistance

Whitemane's Cheapau
Head cloth
+9 stamina
+14 intellect
+14 spirit

Är mage.

Jag spelar själv som mage, och jag skulle nog ta Whitemane's Cheapau för +14 spirit. Kan kanske vara bra med +4 nature resistance, men njae jag skulle köra på spirit. Vad har du för lvl?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Loginservrarna är lite konstiga just nu.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bluppblupp
Jag spelar själv som mage, och jag skulle nog ta Whitemane's Cheapau för +14 spirit. Kan kanske vara bra med +4 nature resistance, men njae jag skulle köra på spirit. Vad har du för lvl?

45.

Men är inte spirit det som är nästan helt värdelöst? Gör ju inte direkt mycket.

Visa signatur

arrwhh

Permalänk

Spirit styr hur mkt mana du kan regenerera så den är ganska central för präster och magiker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
45.

Men är inte spirit det som är nästan helt värdelöst? Gör ju inte direkt mycket.

Spirit som det är nu är ganska värdelöst på en Mage, skulle inte köra med whitemanes om jag kunde ta den andra, jag är lvl 60.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

hmm råder delade meningar här Har inte bestämt mig ännu.

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

Hmm, nu blir jag disc. såfort jag försöker logga in, IGEN. Säg inte att det är samma fel igen för då..... !#!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

NY

Jag funderar på att skaffa WoW men jag undrar om det är värt månadsavgiften och om det finns nån sida man skall kolla på där det står om det?

Tack på förhand.
MVH Rutger.

Visa signatur

Den som gräver en grop åt andra faller oftast inte själv där i.(efter som då vet man ju vart gropen är)

Permalänk
Medlem

Magiker kan summona sitt eget vatten, så de kan ju sitta och dricka. Präster får fixa vatten, eller så lita på att en hög spirit håller manan igång.

Jag har 128 i spirit nu (på min nya präst) och får strax under 50 mana per tick (har inte kollat exakt med en mod). Det dubblas under 15 sek när man kör solo med Spirit Tap. Dock ger det inte mer (med spirit tap alltså) än att sätta sig och dricka. Det vore bra om spirit gav någon mer bonus. Int ger ju ökad crit-chans på spells, vilket gör den mycket värdefull.

Permalänk
Medlem

Jag är level 48 med min priest på stormscale, och sattsar fullt på spirit. Tycker det är hur bra som helst på päster eftersom vi inte behöver kasta spells precis hela tiden, vi kan sätta lite shields och renew och sen kan det en bra stund innan vi behöver göra något igen ^_^ Fast för mage är nog intellect bättre.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Begriper mig inte på blizzard, ärligt talat...vafan håller dem på med. Kunde inte spela på 6 timamr igår, och nu samma fel igen.
Ska kräva kompensation för detta.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

norbius vad har du för fel? jag har "disconneted from server" när jag försöker logga in..

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"