Permalänk
Medlem

Tystaste 5400rpm?

Jag behöver en 120Gb-hårddisk till min Xbox och prioriterar endast ljudnivå och värmeutveckling så jag antar att det är 5400rpm som gäller. Men vilken 5400rpm-hårddisk är tystast? Är det Seagate som gäller eller?

Permalänk
Medlem

Western Digital e dom tystaste och med minst värme utväckling!

Visa signatur

"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1.5 ton."
-Popular Mechanics, 1949

Permalänk
Medlem

Man kan utan problem köra en 7200 rpmare i xboxen om det är en med relativt låg värmeutveckling... Kommer inte ihåg vad jag har för märke på den som jag har i mitt xbox, men det är en 7200 rpmare iaf... Seagate är inte så varma om jag kommer ihåg rätt

Permalänk
Medlem

Ok, upptäckte nyss att de enda hårddiskana med 5200 rpm det går att få tag på (enligt buggy) är Samsung SpinPoint, hur är dom?

Permalänk
Medlem

2,5-tums hårddiskar för bärbara datorer kan vara tysta och svala, men då behövs en adapter för att koppla in dom. Kanske kan vara ett alternativ?

Kolla denna review:
http://www.silentpcreview.com/article207-page1.html

Permalänk
Avstängd

kolla på www.storagereview.com efter tysta och svala hdds!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Samsung Spinpoint, verkar vara hyfsat tyst och dessutom den enda 5400 som går att få tag på i stort sett.

Permalänk
Medlem

men varför har du fått för dig att 5400rpm är tystare? tycker absolut inte jag iaf

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

Idag kan nog en 7200RPM va tystare än 5400RPM. Jag lirar med en Seagte barracuda 200GB i min xbox o den är tyst så det räcker, orginal fläkten överöstar disken lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milyn
men varför har du fått för dig att 5400rpm är tystare? tycker absolut inte jag iaf

varför går bilen tystare i 50kmh än vid 100kmh på samma växel? :P. Självklart så MÅSTE inte en 5400rpm vara tystare men i regel så är dom det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunnis
Idag kan nog en 7200RPM va tystare än 5400RPM. Jag lirar med en Seagte barracuda 200GB i min xbox o den är tyst så det räcker, orginal fläkten överöstar disken lätt.

Ja dat kan jag tänka mig, men en Papst 12db på 20% gör det inte

Permalänk
Medlem

hur varm är din låda då?

Jag har en 19 db fläkt på max typ och det låter som en orginalfläkt

har iof v1.6 och dom är varmare än de andra va?

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte, både fläkt och hårddisk ligge rpå posten, har inte råd fören på måndag :P. och så väntar jag ju på mitt chip som har varit reklamerat i 3 veckor. tycker faan det är på tiden att jag får ett nytt, handla aldrig på chipper. :/