Ni som har detta minne TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P (för DDR-PC400

Permalänk
Medlem

Ni som har detta minne TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P (för DDR-PC400

Hej!
Ni som har minnet TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P (för DDR-PC400MHz) https://komplett.se/k/ki.asp?sku=113518 . Hoppas ni kan ta er tíd berätta eran erfarenheter på just detta minne :). Dvs hur mycket ni kunde överklocka dessa minnen. Var vänligt och skriv ner också timings, spänning och vilket moderkort ni använde .... mvh kilos

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Jodå det funkar fast det är inte roligt att klocka med inte ens 201 (fsb) vill mitt göra.
Däremot kunde jag dra ner timingen lite så det får men leva med.

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem

Suger att klocka, inte ens säkert att du kan köra i ddr400 utan måste köra på ddr333.

Visa signatur

njae, kanske inte..?

Permalänk
Vila i frid

klart att det klarar ddr400, vad är det för skitsnack?
Men om de klockar specielt bra, det vet jag inte. Tror jag körde min sticka i typ 210fsb

Permalänk
Medlem

Skitsnack?
Skickar ner mina stickor så får vi se om du klarar boota dom i 200 mhz.

Visa signatur

njae, kanske inte..?

Permalänk

Har själv 2 stycken ddr 400-minnen ifrån twinmos som inte är stabila i 200fsb, samma sak gäller även för en av mina kompisar. Funkar hur bra som hellst i 333Mhz dock.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

Jag hade två såna till Mitt nforce2 system. Var helt stabila i 400 mhz. Klockade dom inte men justerade timingsen lite. Det ena klarade CL2 med orginalspänning, det andra gjorde det inte. Minneshastigheten var inte överimponerande, 2770 MB/s
Men dom kraschade inte nån gång.

I mitt nuvarande A64 system med ett nforce4 mobo så klarade inte minnena ens 400 mhz så jag sålde dom blixtsnabbt. Med mer volt bootade inte datorn. Minneshastigheten var urdålig 2040 MB/s.

Nu kör jag ETT twinmos 256 Mb PC3200. det klarar 400 mhz och minneshastigheten är 3110 MB/s. Viss skillnad.
Men det beror på kombinationen nforce4/S754. Då måste man köra enkelsidiga minnen för att få nån fart på dom. Mycket mysko.
Men jag har två enkelsidiga 512 MB Crucial på gång så det ska nog bli fart på det snart.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

jag har ett sånt dära TwinMos dual channel kit PC3200 2x 512mb cl 2.5 dom funkar fint att klocka åtminstonne till 230mhz, sen är det nått som ger upp har inte testa så noga så ja vet inte om de e minnet lr processon men ja misstänker minnena

EDIT: har iof inte testa o gett dom specielt mycke mera spänning än standard

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

så detta är alltså inget bra överklockings minne alls då? :S:S

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sofliie
så detta är alltså inget bra överklockings minne alls då? :S:S

Nej det skulle jag inte säga, men det är ett bra minne om man ser till priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
klart att det klarar ddr400, vad är det för skitsnack?
Men om de klockar specielt bra, det vet jag inte. Tror jag körde min sticka i typ 210fsb

Klart som fan att dom klara 200Mhz inte en tvekan där..du vet ju inte va du snackar om!

Mina klarade ca 10-15 mhz överklock så det e ju inte så mycket men dom funkar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Klart som fan att dom klara 200Mhz inte en tvekan där..du vet ju inte va du snackar om!

Mina klarade ca 10-15 mhz överklock så det e ju inte så mycket men dom funkar!

zzz?

Visa signatur

njae, kanske inte..?

Permalänk
Medlem

Mina KLARAR 220 fsb i 2.85V med timingsen 2.5-3-3-8 :D. Båda två dessutom, helt fullstabilt.

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av APE
zzz?

Varför skulle man släppa ett minne med angiven hastighet 400mhz och sedan så klara bara minnet 333mhz!?..det låter ju helt befängt..Man skulle nog defentivy se en massa trådar om det skulle vara så..

Men visst det kan ju hända att det krånglar med ditt system

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Har själv 2 stycken ddr 400-minnen ifrån twinmos som inte är stabila i 200fsb, samma sak gäller även för en av mina kompisar. Funkar hur bra som hellst i 333Mhz dock.

Sen kan du ju alltid använda google maxer..
Men vill ni pracka på snubben minnen som funkar 50/50 med vad dom är speccade för, go ahead.

Visa signatur

njae, kanske inte..?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av APE
Skitsnack?
Skickar ner mina stickor så får vi se om du klarar boota dom i 200 mhz.

Varför inte skicka tillbaka minnena då?
Skulle inte tveka på att göra det om jag fick minne som det va fel på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av APE
Sen kan du ju alltid använda google maxer..
Men vill ni pracka på snubben minnen som funkar 50/50 med vad dom är speccade för, go ahead.

Packa på

Varför skickar du inte tillbaka minnena om dom inte uppfyller kraven??

Det borde ju vara att dom har problem med att funka med vissa moderkort kanske...

Permalänk
Medlem

Mina funkade i 11-3-2-2.0 i 200fsb då jag hade dom tror dom gick upp i 215