Permalänk
Medlem

Klyftig virus i 2K3

Installerde just Windows Server 2003 Enterprise Edition och såfort jag tryckte på internet explorer så kom "Blaster-rutan" upp. Den i sig är inte så svår att hindra men viruset jag uppenbarligen fått begränsar datorn ganska kraftigt. Kan tex inte öppna länkar i nytt fönster, eller kopiera filer/text mm. Har sökt efter virus med NOD32 men hittar ingenting. Nån som vet hur jag kan lösa problemet?

Permalänk
Medlem

google: fixblast ?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

RBOT.* som disablar DCOM och remote registry etc (ja, höjer säkerhet)?
(Inte riktigt blastervirus eller virus öht men ger samma fenomen)

Kolla på var mdm, msn ligger på disk och om dom går som processer parallellt med "dom riktiga". Microsofts Antispyware hittade detta..

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

det är inte blaster..
vet inte vad det är men kör adaware så förvinner det iaf

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Har man haft blaster viruset 1ggr så är det väldigt enkelt att få tillbaka det Jag hade problem med internetuppkopplingen och tänkte att jag jag kopplar bort brandväggen Tog mindre än 10sek så hade jag det igen Det har inget att göra med att du kör Win 2003

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Men det är inte blaster. då hade jag ju hittat det.

Permalänk

jag fick också det första gången jag installerade 2k3.
dra ut internetsladden - installera - sätt up en "enkel brandvägg" i "routning och fjärråtkomst" i kontrollpanelen, installera mjukvarubrandvägg eller sätt datorn bakom en router
Sätt SEN in sladden.