Permalänk
Medlem

omvandla till .3gp format (SE Z1010)

tjoo har ett stycke Z1010 som skulle behövas fräschas upp med lite videoklipp på ett 32mb kort.

Problemet är att mobilen endast klarar av att läsa .3gp format, o jag skulle gärna vilja få in .avi/wmv,mpeg format som jag måste konvertera till .3gp ....

Så säg mig, hur gör jag detta på smidigaste sättet.
vilka program skall jag använda osv .

//m3rnel

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Jag änvänder programmet PVauthor till min z1010, funkar mkt bra.

Permalänk

Re: omvandla till .3gp format (SE Z1010)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
tjoo har ett stycke Z1010 som skulle behövas fräschas upp med lite videoklipp på ett 32mb kort.

Problemet är att mobilen endast klarar av att läsa .3gp format, o jag skulle gärna vilja få in .avi/wmv,mpeg format som jag måste konvertera till .3gp ....

Så säg mig, hur gör jag detta på smidigaste sättet.
vilka program skall jag använda osv.

Quicktime Pro. Funkar perfekt på både Windows och Mac. Pröjsa eller hitta något (host) serienummer.

Excellent stöd för allt som har med 3GP att göra. Till skillnad från WM9 och Real så kan QuickTime importera och exportera över 200 olika video-, ljud- och bildformat. Du kan hämta stöd för DivX och XviD från tredjepartstillverkare på nätet.

Nästa version av QuickTime klarar dessutom H.264 fullt ut.

Permalänk
Medlem

finns ett program som heter ImToo 3GP converter... har dock bara sett de lite snabbt på nätet nånstans... testa Google

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har testat quicktime pro till att konvertera .mpg -> .3gp nu
Får inte med något ljud, går ej att få med ljud via quicktime om man kollar i inställningarna när man ska exportera.... någon som kan hjälpa mig?

EDIT: Lyckades med annat program.

Permalänk
Medlem

Nokia multimedia converter funkar också bra.

Registrera dig på nokias developer forum och ladda ner det.

Permalänk
Medlem

PVauthor är det bästa jag testat. sök på google.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"