Permalänk
Medlem

konstig mapp

Jag har en "tom mapp" som ligger på c\program\Documents and Settings\ägare\lokala inställningar\Temporary Internet Files.. har ställt in så att datorn visar gömda filer men ändå så innhåller denna mapp 1.5 gig.. öppnar man den så är den tom:S.. har även tagit bort de filer som den först innhehållit..
har virussökt den 4-5 ggr så virus borde den inte innehålla..
vad ska jag göra???

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om deta hjälper men testa gör en Diskrensning på Start/Tillbehör/systemverktyg/Diskrensning

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

har testat det.. och har kasperski antivirus 5.0..om det gör någon skillnad

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Temporary Internet Files tömms när man kör "Ta bort filer" under Verktyg > Internet-alternativ, glöm inte att bocka i "Ta bort allt offlineinnehåll".

Utforskaren visar inte alltid saker som de egentligen är på hårddisken, jag föredrar Total Commander. Förutsatt att man valt att visa dolda filer och systemfiler. Försiktighet förordas. du kan radera för mycket!

Permalänk
Medlem

Vad då då, det är väl inget farligt att "ta bort allt offlineinnehåll"?

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Har samma problem! min Temporary Internet Files mapp tar 1,8-2gb, får inte bort filerna. Har även rensat mappen i felsäkert läge!

Visa signatur

but its true!

Permalänk

Har du/ni testat CCleaner? http://www.ccleaner.com/
det är ett program som rensar temp filer, det kan också rensa registret från saker som lämmnats kvar av avinstallerade program.

annars kan du ju testa min metod när inget annat funkar kör cmd och avsluta sedan explorer från aktivitetshanteraren, navigera dig fram i cmd tills du är inne i mappen och ta bort innehållet

Permalänk
Medlem

Fungerar programmet bra då?

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Gör såhär, öppna INTERNET EXPLORER, i adressfältet skriver du "C:\Documents and Settings\"ANVÄNDARNAMN"\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\Content.IE5

När du kommer in där så ser du alla saker som liger sparade och du inte ser.

Märk väll att där det står användar namn skall di skriva ditt användar namn. Hoppas att detta fungerar

Visa signatur

----------------------------------------------------
http://www.google.se - The holy Graal of knowledge.
-----------------------------------------------------