FAQ: Bilspel för dummies!

Permalänk
Medlem

Nummer 3 av PDF-tidningen om Sim Racing är ute nu

http://www.autosimsport.com/

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Simracer - Driver's Edge är också ute med sitt första nummer.
http://www.driversemporium.com/zzz/magazine.htm

Permalänk
Medlem

Har lagt till info angående S2 Demon till Live For Speed!

Permalänk
Medlem

det är ju tragist att ni har ju glömt 2 viktaga bil spel..... Driver ett..... 2an suger och 3an har jag inte spelat så mycket men det är då skoj....

Men ett annat bilspel ni har glömt (min favorit)............ Interstate"82 ........ det spelet är så underbart. storyn är så otrligt bra och körkänslan och det går inte ut på att ta sig från pungt A till pungt B så snabbt som möjligt..... Interstate"82 .. går ut på att skuta sina motståndare.... och ta sig vidare i storyn... spelen har några år på gammalt men... dom 2 spelen så bra....

Permalänk
Medlem

Gamla Screamer 2 var ju tokskoj!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajcon
det är ju tragist att ni har ju glömt 2 viktaga bil spel..... Driver ett..... 2an suger och 3an har jag inte spelat så mycket men det är då skoj....

Men ett annat bilspel ni har glömt (min favorit)............ Interstate"82 ........ det spelet är så underbart. storyn är så otrligt bra och körkänslan och det går inte ut på att ta sig från pungt A till pungt B så snabbt som möjligt..... Interstate"82 .. går ut på att skuta sina motståndare.... och ta sig vidare i storyn... spelen har några år på gammalt men... dom 2 spelen så bra....

Om du tittar lite längre upp i tråden (ev. en eller 2 sidor bakåt) så ser du att jag nämnt I'82 där, tillsammans med den i mina ögon bättre föregångaren I'76.
I'76 är fortfarande det enda spel jag känner till som har en fullt realistiskt fungerande automat-låda. o väghållningen på en 70-tals jänk är ju inget man leker med ^^

Inte som Audi S2an jag provkörde idag om man säger så

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Är det helt enkelt inte med eller har ni missat de tidigare versionerna av Need For Speed??????

Need For Speed: High Stakes (Road Challenge i Europa)
Need For Speed 3: Hot Pursuit
Need For Speed II och NFS2 SE
(The Need For Speed)
Är enligt mig de bästa bilspelen genom historien!
Jag har nog ägnat lika mycket tid åt Need for Speed-serien som jag har ägnat tid i skolan (går i andra ring nu...)

Btw, hela den serien ÄGER!
+ någon som kan slå banrekordet på Celtic Ruins, NFS4, på ungefär 1.01.00??? Med originalbil, med bilinställningar, utan motståndare och utan skada!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously
Är det helt enkelt inte med eller har ni missat de tidigare versionerna av Need For Speed??????

Need For Speed: High Stakes (Road Challenge i Europa)
Need For Speed 3: Hot Pursuit
Need For Speed II och NFS2 SE
(The Need For Speed)
Är enligt mig de bästa bilspelen genom historien!
Jag har nog ägnat lika mycket tid åt Need for Speed-serien som jag har ägnat tid i skolan (går i andra ring nu...)

Btw, hela den serien ÄGER!
+ någon som kan slå banrekordet på Celtic Ruins, NFS4, på ungefär 1.01.00??? Med originalbil, med bilinställningar, utan motståndare och utan skada!

Med vilken bil då?? finns ju några o välja på, men tror att jag hade 1.01.xx ngt när jag körde det spelet...
F-ö är det ingen känsla i dom spelen
NFS 5, o NFS MCO (framförallt det sistnämnda!) hade däremot så fruktat bra känsla!
Lirar fortfarande NFS 5 ibland...

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Vad räknas Ignition till?

-90 tals nostalgi ?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

gurfus:

Nu var det i och för sig relativt länge sedan jag spelade NFS4, men om man har Mclaren F1 inställd på att den ska ha så hög toppfart som möjligt, gör den 0-100 på ~2-2,5 sekunder (om jag minns rätt, med automat), men den går väl istället långt över 300km/h. Celtic Ruins är ju en ganska "rak" bana kan man väl säga, så man kan köra bilen i toppfart större delen av banan

Tar man sedan alla bra genvägar (som att köra rakt fram mellan träden i s-kurvorna i slutet på banan) klarar man banan på ca 1.01.00, med mycket tur då

Men har de spelen ingen känsla? Jooo... ...det har de visst! Till exempel karriären på nfs4, finns det någon bättre? (Alltså inte själva körkänslan, utan karriärkänslan )

Har du klarat av hela karriären med bara guld i alla turneringar/tävlingar? (Det har jag gjort, men jag ska inte skryta )

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously
gurfus:

Nu var det i och för sig relativt länge sedan jag spelade NFS4, men om man har Mclaren F1 inställd på att den ska ha så hög toppfart som möjligt, gör den 0-100 på ~2-2,5 sekunder (om jag minns rätt, med automat), men den går väl istället långt över 300km/h. Celtic Ruins är ju en ganska "rak" bana kan man väl säga, så man kan köra bilen i toppfart större delen av banan

Tar man sedan alla bra genvägar (som att köra rakt fram mellan träden i s-kurvorna i slutet på banan) klarar man banan på ca 1.01.00, med mycket tur då

Men har de spelen ingen känsla? Jooo... ...det har de visst! Till exempel karriären på nfs4, finns det någon bättre? (Alltså inte själva körkänslan, utan karriärkänslan )

Har du klarat av hela karriären med bara guld i alla turneringar/tävlingar? (Det har jag gjort, men jag ska inte skryta )

Du råkar inte veta hur man får NFS4 att flyta ordentligt på XP? Senast jag testade det så hackade det på som f*n.

Visa signatur

Jag hatar anime | Socker ÄR knark | iRiver H320 Äger! | Vill ha en Mac Mini | Så skönt att vara ÖISare! |
"Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it." - Dwight D. Eisenhower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T2k4
Du råkar inte veta hur man får NFS4 att flyta ordentligt på XP? Senast jag testade det så hackade det på som f*n.

Jo, man måste först ha patch 4.50 till spelet, sedan måste man ha en "graphics-patch", då brukar det fungera. Men det är inte alltid det fungerar, på min första dator i signatur fungerade det INTE, men på den andra gick det hur bra som helst med Ge-Force 2 kortet!

Jag kommer inte ihåg vad den grafik-patchen heter, eller exakt var den finns att hämta, men googla lite så kommer du säkert att hitta sidor som www.nd4spdworld.com och så vidare

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Nån som vet några roliga dragracing spel??
Eller som strippen ni fattar säkert.:D

Visa signatur

Amd 3700+ 2.2 @ 2.9, ocz 2x512 ddr @ 580, Asus A8N5X, 200gb sata2, 6800Xt:)
Dator2 Dell p4 2.8HT,256ddr2,40gb och ett 250watts nätagg.

Permalänk

Stunts...helt klart.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

STCC 1&2 saknar jag på listan samt Midtown Madness serien

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

RalliSport Challenge??

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem

Bör inte toca 2 tillhöra simulator

Permalänk
Medlem

Autosim ute med nytt nummer

Ett STORT reportage om rFactor ingår.

http://www.autosimsport.com/

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Tackar Robfox för tipset, har lagt till infon i Faq.
Jag la även till lite info om GTLgends, samt länk för nedladdning av demo.

Permalänk
Medlem

Juiced kanske ska läggas till i arcadräjsing, och spel att undvika?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Får man fråga varför Colin McRae 2005 ska undvikas? Tycker själv att det´är ett mycket bra rallyspel!

För övrigt kan rfactor nu förbeställas på www.rfactor.net/index.php?page=preorder

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Colin McRae 2000 eller 2002 kommer inte ihåg vilken är lätt det bästa rallyt med känsla i spelet.... Annars så är det Gran Turismo serien som gäller för mig... Väntar ivrigt på ett GT5 till PS3 så man får se hur ett riktigt bil spel ska vara....:p

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Colin McRae 2000 eller 2002 kommer inte ihåg vilken är lätt det bästa rallyt med känsla i spelet....

Då kan du inte kört Richard Burns Rally (RBR). Finns inget rallyspel som kommer i närheten av det när det gäller att leverera rallykänsla, gäller verkligen att ha tungan rätt i mun. Själv tycker jag det är helt rutten känsla i CM spelen, gillar de ens som arkadracer.

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering om rFactor.

Permalänk

Ändra rFactor har ju både SP och SPK

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

undrar vad Gran tursmo räknas som...
bilsimulator eller mulle meck wannabe?
kanske reklamsimulator med alla oändliga dekaler
överallt i spelen...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriously
Är det helt enkelt inte med eller har ni missat de tidigare versionerna av Need For Speed??????

Need For Speed: High Stakes (Road Challenge i Europa)
Need For Speed 3: Hot Pursuit
Need For Speed II och NFS2 SE
(The Need For Speed)
Är enligt mig de bästa bilspelen genom historien!
Jag har nog ägnat lika mycket tid åt Need for Speed-serien som jag har ägnat tid i skolan (går i andra ring nu...)

Btw, hela den serien ÄGER!
+ någon som kan slå banrekordet på Celtic Ruins, NFS4, på ungefär 1.01.00??? Med originalbil, med bilinställningar, utan motståndare och utan skada!

Int med originalbil, men med min stingertruck... har jag kört på 56 någonting, synd att min skiva är paj ska nog till en kompis som har en videobutik där han har köpt en helt fenomenal maskin, en cd dvd slip! perfekt om skivan blivit (alldeles helt otriligt skit mycket) repig.:p

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

rFactor: Är välldigt trevligt och bra känsla. Finns multiplayer för Lan och internet. Totalt max 20 bilar/race.

Kul att man tävlar och vinner pengar som man sedan köper uppgraderingar till sina bilar med.

8/10

Visa signatur

Mycket ström är det!

Permalänk
Medlem

rFactor har en go känsla, ärligt talat har jag väntat efter ett sim som kan ge mig en slags GPL-feeling Man har ju testat de flesta demo, gtr, lfs, gtl osv, och alla dessa har varit jäklig bra, men.. jag tappade intresset rätt snabbt för dessa.

rFactor däremot nötte man multiplayer-demot och nu är det dags att köpa rf, har inte blivit av tidigare pga frånvaro av VISA-kort, men detta liret får mig att springa till banken och fixa.

rFactor som det kommer är kanske inte mycket att hänga i julgranen, men jag är nästan säker på att rf kommer bli moddarnas grundpelare. imho...

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
rFactor som det kommer är kanske inte mycket att hänga i julgranen, men jag är nästan säker på att rf kommer bli moddarnas grundpelare. imho...

Japp det har du helt rätt i, jag rekommenderar att testa F3 modden (som är den första släppta modden till rFactor). Grymt tight racing!

F3 mod
F3 mod patch 1.1

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB