Hittar inte sata disk

Permalänk
Medlem

Hittar inte sata disk

Hej har köpt en ny Seagate 200gb sata disk.Jag tog bort gamla ide disken och monterade sata.Nu när jag ska instalera xp så hittar den inte disken.Måste den aktiveras någonstans i bios.Hittar inte instruktionsboken till moderkortet som är ett Asus A7V600-x.

Visa signatur

BMW POWER

Permalänk
Medlem

Tryck F6 i början av installationen och installera SATA drivers...

Tips: läs den klistrade FAQ:en innan du skapar en ny tråd

Permalänk
Medlem

Jag ska kolla FAQ.en bättre nästa gång.Var in på Asus sida och kollade i manualen.Det enda jag ser om sata är Raid.Kan det vara så att den stödjer bara dubbla diskar om man kör sata?Hittade bara Raid SATA drivers.Vore tacksam om någon kan hjälpa mej med det här som har lite koll på grejorna.

Visa signatur

BMW POWER

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2002tii
Jag ska kolla FAQ.en bättre nästa gång.Var in på Asus sida och kollade i manualen.Det enda jag ser om sata är Raid.Kan det vara så att den stödjer bara dubbla diskar om man kör sata?Hittade bara Raid SATA drivers.Vore tacksam om någon kan hjälpa mej med det här som har lite koll på grejorna.

Ladda hem S-ATA drivrutiner (om du inte fick med någon diskett till MB) sen lägger du dem på en diskett. Vid installationen av XP, tryck F6 för att installera dem. Så där då var det klart

P.S Det står i FAQ. Så jag säger bara RTFM bättre nästa gång

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"