Kommer du byta din DSL/whatever mot Chello?

Permalänk
Medlem

Kommer du byta din DSL/whatever mot Chello?

Inga konstigheter här, vill bara se lite hur anstormningen mot chellos nät kommer se ut...

Känns lite som att köpa grisen i säcken om man signar sig nu (för att få gratis anslutning). 12 mån. bidningstid, men dom inför inte hastigheterna förens i juni (och då får man såklart inte gratis anslutning längre), så man har ju ingen chans att veta om deras nät kommer palla eller inte. Rätt ful marknadsföring...

Permalänk

Väntar tills ComHem kommer med något liknande.

Permalänk
Medlem

Nej, har hört att chello är sämre än Telia.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Nej, väntar till BBB ökar upload på Adsl2+ tjänsten.

Permalänk
Avstängd

ja klart! men det inte så många som kan ha upc ...

men jag förstår inte hur folk som har adsl när de kan ha upc nu ?

ni kan ju dessutom säga upp tele abbonemanget å spara 125kr/månad där
sedan köra iptelefoni och spara en massa pengar där också ...

samtidigt som ni får en snabbare lina!

jag har haft adsl från spray telia bbb och bostream telia var bäst när de gällde adsl , men också dyrast! men upc har varit bäst av dem alla!

telia har lite lägre ping utomlands, det är deras enda svaga punkt, men telia är ju en carrier så det går inte riktigt att jämföra ...

tycker synd om alla som sitter kvar på adsl när man kan ta kabel istället ... och jag är irriterade på mig själv som inte bytte tidigare!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Nej, väntar till BBB ökar upload på Adsl2+ tjänsten.

Det kommer inte att hända. Det är fysiskt omöjligt att få över 3Mbit med ADSL2+.

Permalänk
Avstängd

och de kommer inte ordna 3mbit heller till adsl2 ...

så ni får vänta jäääävligt länge heh

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

För att få Chello 24/8 så krävs det ju att man bor i ett UPC hus, hur många gör det liksom?

Permalänk
Avstängd

ja, men omröstningen är bara gällande de som kan få upc självklart ... men de borde ju folk kunna förstå eller?????

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Vad ska vi som redan har Chello rösta på? (Avstår tills vidare)

Föreslår alternativen: Ja, Nej, Kan inte, Har redan.

Permalänk
Avstängd

jag röstade på ja jag byter till chellos nya tjänst

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Jag kommer också att byta från BBB till UPC om inte BBB kraftigt sänker priset på sin 8/1 tjänst eller kommer med något nytt för oss med för långt avstånd för något annat än 8/1 som i praktiken är 7mbit ner och 870 kb upp.

Trött på att betala 419 kr i månaden ink fakturakostnad för så lite bandbred.
Betalar hellre 500 för 24/8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQueZZe
För att få Chello 24/8 så krävs det ju att man bor i ett UPC hus, hur många gör det liksom?

Cirka 292 000 hushåll. Vet inte hur många det bor i snitt i varje hushåll men cirka en halv miljon människor kanske. Så svaret på frågan: en hel del

edit: stavfel