AMD Athlon64 X2 - dualcore

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
// utan vi som inte har råd att punga ut 6.000 spänn på en CPU får gott köpa a billig 939 och köra den så länge, och sedan när priserna gått ner uppgradera, så har iaf jag tänkt att göra...

Fatta vilken UNDERBAR uppgradering, när i datorhistorien har man kunnat gå en sån underbar uppgraderingsväg till dual cpu?//

det finns en risk att dom inte kommer släppa några lägre X2 till S939 utan nästa år kör på en S1XXX-sockel, med DDR2
då är det tyvär inte alls lika säkert att X2 till S939 kommer gå ner till rimligt pris (värsta-scenariot, jag vet)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
det finns en risk att dom inte kommer släppa några lägre X2 till S939 utan nästa år kör på en S1XXX-sockel, med DDR2
då är det tyvär inte alls lika säkert att X2 till S939 kommer gå ner till rimligt pris (värsta-scenariot, jag vet)

Hmm, lägre kommer dom kanske inte släppa, men dom kommer väll att fortsläppa nya?

S1xxx-sockeln kommer väll tidigast Q3 2006?

Permalänk
Medlem

Fick just ett nyhetsbrec som sades att Ms ängtligen ska släppa Windows XP 64 final och Ms windows 2003 Server 64.

Ska bli kul..

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

Ja men när släpps det vettiga program för 64an? idag finns det ett lite utbud på program samt att det kan bli strul med drivrutiner. Så det finns ingen aldening till att uppgradera precis idag, men det beror ju på vad du kör för något. Jag kommer nog vänta tills CS stödjer photoshop inte stödjer CS2 som kommer i maj heller stödja 64. rövar på adobe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Den har aldrig gjort sitt. Du kan använda den i flera år till. Bara fixa ett GT kort så kan du köra i flera år.
Det finns Ferrari och dom kommer ut varje år men man kan nöja sig med en trimmad Golf t.ex. och det funkar alldeles utmärkt.

Håller med, ett bra grafikkort + mycket minne (det viktigaste i en dator) så klarar datorn ett bra tag till, även de senaste spelen (om man ska ha datorn till det d.v.s).

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64