Adobe Photoshop CS 8 - nedbantad version ?

Permalänk
Medlem

Adobe Photoshop CS 8 - nedbantad version ?

Vad är det ingentligen för skillnad på Adobe Photoshop CS 8 och säg Adobe Photoshop 7 igentligen ? Är inte Adobe Photoshop CS 8 en nedbandad version av "orgninalat", eller har jag fått det om bakfoten ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett det benämnas Photoshop CS 8 tidigare...

Det herer Photoshop CS och är versionen som följde efter Photoshop 7. Vet ej varför de bytte sätt att benämna det på. Kanske för att det blev för höga siffror. Vissa går över till årtal, andra "CS".

Jaja. Det är iaf nyare än 7. Och med några nya funktioner.

Btw. Photoshop Elements är en nedbantad version av photoshop, om jag inte är ute och cyklar.

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nic

Btw. Photoshop Elements är en nedbantad version av photoshop, om jag inte är ute och cyklar.

Så hete det som jag tänkte på, "Photoshop Elements" och inget annat.

Tackar.

Men då är alltså "Adobe Photoshop CS" uppföljaren till Adobe Photoshop 7. Då har jag fått det uppklarat endå.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

det heter "Photoshop CS" därför att det ingår i nånting som Adobe kallar för Creative Suite dvs CS. Där ingår även Illustrator och övriga Adobe-program.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Och dom valde CS för att få ett gemensamt namn på alla sina nya produkter då det fanns vis förvirring då de olika produkterna hade olika nummer.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Jag har sett att Photoshop CS2 har kommit. Någon som vet om det är värt att uppgradera?