Hittar inte Administratör-kontot på inloggningsrutan!

Permalänk
Medlem

Hittar inte Administratör-kontot på inloggningsrutan!

Jag har 2 administratör-konton på datorn. Ett som är mitt eget - Nova - och ett som Windows skapade - Administratör. När jag loggar ut från Windows (eller startat upp datorn) kommer jag till välkomstbilden och ser då bara Nova och inte Administratör. Vet någon hur jag kan gå in på min Administratör via välkomstbilden, för jag kommer ihåg att jag en gång i tiden kunde välja att logga in med den också.

Permalänk
Medlem

Re: Hittar inte Administratör-kontot på inloggningsrutan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nova1007
Jag har 2 administratör-konton på datorn. Ett som är mitt eget - Nova - och ett som Windows skapade - Administratör. När jag loggar ut från Windows (eller startat upp datorn) kommer jag till välkomstbilden och ser då bara Nova och inte Administratör. Vet någon hur jag kan gå in på min Administratör via välkomstbilden, för jag kommer ihåg att jag en gång i tiden kunde välja att logga in med den också.

Du kan logga in med den om du startar i felsäkert läge. Det går säkert att fixa även utan det, men hur vet jag inte.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

Tryck ctrl+alt+delete två gånger när du ska logga in.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Tryck ctrl+alt+delete två gånger när du ska logga in.

Vad menar du med det?

Jag har varit på välkomstrutan där jag bara ser Nova som inloggningsalternativ. Tryckt CTRL+ALT+DEL 2 ggr som du sa utan att det hände något.

Permalänk
Medlem

Om du tryck ctrl+alt+delete några gånger så ska den klassiska inloggningsrutan komma upp. Då är det bara att skriva in Administratör som användarnamn och så lösen.

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Hedersmedlem

Windows döljer automatiskt Administratörskontot om det finns något annat med administratörsprivilegier.

Som sagt Ctrl+alt+del 2 gånger. Dock verkar ju inte det fungera och då ska vi misstänka (och ev. skylla på) att du har XP home. Är det så?
I pro fungerar saken iaf.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nej jag har XP Pro sp2! Ok, vi tar om det. Jag startar datorn. Ser en inloggningsknapp för Nova. Trycker CTRL+ALT+DEL 2 ggr. Inget händer!

Permalänk
Medlem

Ajj ajj ... det funkade helt plötsligt nu med CTRL+ALT+DEL 2 ggr...skumt att det inte gjorde det igår. Tackar!

Permalänk
Medlem

Tror att du måste stätta ett lösenord på användaren "Administratör" för att den skall synas.