Permalänk
Medlem

HL2 Tips&Trix

Hejsan hoppsan.

Nu är det så att jag ska skriva lite om HL2 i svenskan.

En sak jag ska skriva är Tips&Trix om HL2.

Alltså saker som man kan göra som antingen är roliga eller som kan hjälpa en i spelet.

Som ett exempel: Man kan skjuta på vissa tunnor så att dom exploderar och skadar fiender.

Eller denna: Om du ser en fiende som inte har upptäckt dig, så kan du ta upp en stor trälåda och gå med den framför dig. Om du gör på detta viset så kommer fienden inte att se dig, och du kan smyga upp bakom honom, släppa lådan och skjuta honom bakifrån.

Det är sånna tips och trix jag ska skriva. Men eftersom jag antagligen inte kan _allt_ i HL2 så ber jag er om hjälp.

Om ni kan något sånt här, så skriv det.
Och innan ni klagar, så får jag göra såhär, det är själva skrivandet som jag ska göra. Tipsen och det får jag hämta lite var jag vill...

Permalänk
Medlem

Ska du skriva om hl2 i svenskan?! Nåja förvänta dig inget bättre betyg.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Hitta ett bättre ämne..

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Medlem

Om du har en gravitygun så kan du ställa dig på en låda eller något annat litet objekt och ducka , skjuta och hoppa.. gör det jättesnabbt så flyger du flera meter upp i luften men tar också skada.

Bra om man behöver komma över just det stängslet

men element , sågar i ravenholm är bättre för dom kan man springa på och göra det snabbt och då får man en jävla fart.

Permalänk
Medlem

Går att få bullet time, med hjälp av att binda diverse knappar till host_Framrate 0.01 och host_Framerate 1

Kommer inte rikigt ihåg hur det var.. men det funkar.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Hedersmedlem

Droppa HL2 som ämne direkt.

Permalänk
Medlem

Nej jag tänker inte droppa det.

Jag går en linje som heter spelutveckling. Läraren berömde mig för att vara annorlunda från dom andra i klassen som skriver om Wow of Wc3.

Tack för era tips, dom ska komma med.

Permalänk
Medlem

skriv om kult pac-man och programera att egna.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Avstängd

Tips: Ladda bössan, döda alla fiender i spelet och klara det.
Trix: man kan smuggla sig igenom den stora metallporten med bilen utan att plugga bilbatterier.

omg denna tråd.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

Är man duktig kan man få ett bra betyg, spelar ingen större roll vad du skriver om..

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

Det finns massa trevliga tricks i HL2 som du kan skriva om (jag har en engelsk text där jag har skrivit ner i stort sett alla tricks som kan användas). Fast det är mest saker som inte har med spelets Ai eller gameplay att göra direkt, tex:

Flyga (håll i object och hoppa)
Hoppa genom att skjuta med gravitygun på ett object samtidigt som man hoppar.
man förlorar mindre hälsa om man faller och "landar" på en explosion.
håll inne "sprint"-knappen + framåt + krypa = krypa med sprint (snabbare alltså)
finns massa annat i texten...underbart spel alltså!!!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem

Tycker du borde hitta ett bättre ämne faktiskt =/

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Avstängd

spel

Bry dig inte om vad dom andra säger jag tycker detta är en jättebra ide. Varför kan man inte få skriva om spel som typ hl2 tex. Det är ju något av det mest dummaste o löjligaste kommentarerna jag har hört typ hitta ett bättre ämne. Det där är mobbning o förlöjligande av personens individualitet sluta med sånt krimskrams. Såklart att man kan få bättre poäng om man skriver en ordentlig uppsats men det blir ju inte bättre för att ni håller på o gnäller på sånt som egentligen inte angår er. Ta inte illa upp men disrespekt för mänskligheten bör inte hållas på sweclockers forum. Hoppas du gör ett utmärkt arbete keep up the good work!!

Permalänk
Medlem

Tack Underbarnet och Dale. Ska ta med det.

killeralpha: Gulligt sagt av dig. Jag tänker inte byta, inte ens om alla på swec börjar whina och säger åt mig att göra det.
Min lärare tycker spel är skitkul, men han har aldrig spelat HL2 eller wow, så han är riktigt intresserad av att läsa allt som vi har gjort sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Går att få bullet time, med hjälp av att binda diverse knappar till host_Framrate 0.01 och host_Framerate 1

Kommer inte rikigt ihåg hur det var.. men det funkar.

Fan grymt med bullet time. Det måste jag få veta hur man gör.

Du ska absolut inte byta ämne, HL2 är ju det bästa man kan skriva om. Jag riktigt älskar det spelet, har klarat det 4 gånger nu och är inne på femte. Huvudsaken är ju inte vad du skriver utan hur du skriver det. Så tycker i alla fall min svenska lärare

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

Om du ska skriva om HL2 så tycker jag inte du ska skriva en resencion iaf... prova att göra en egen tolkning om vilka värderingar och idéer som Valve hade inför spelet och sånt där... väv gärna in lite konspirationsteorier och sånt...

Permalänk
Medlem

går att tanka en config för bullet time. Hade den förut och det var rätt så skoj. Finns att tanka en nyare version av den här:

http://filmekonomi.se/hl2/hl2_bullettime_mod_v1.zip

Eller så skriver ni detta:

sv_cheats 1
bind b "+BT"
alias "+bt" "host_timescale 0.3;phys_pushscale 20;cl_phys_timescale 0.1;Physcannon_maxforce 10000;physcannon_minforce 3000;physcannon_tracelength 1000;physcannon_maxmass 8000;physcannon_pullforce 8000"
alias "-bt" "host_timescale 1;phys_pushscale 1;cl_phys_timescale 1;Physcannon_maxforce 1500;physcannon_minforce 700;physcannon_tracelength 250;physcannon_maxmass 250;physcannon_pullforce 4000;

i konsolnen

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

haha ungefär som en i min klass som ska göra en hl2 bana som projektarbete

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Tycker det är en mycket bra idé. Har inga HL2 tips att bjuda på, men vill uppmuntra dig med ett fortsatt skrivande!
Många förstår inte att spelutveckling och speldesign är en vetenskap där forskning i ämnet blir större och större, allt från gameplay och användargränssnitt till ljussättning och 3Dmodellering.
Att forska om spel behöver inte betyda att man sönderanalyserar t ex DOOM 3, utan mer tar upp funktionen bakom och hur man kan använda den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mcfc
Tycker det är en mycket bra idé. Har inga HL2 tips att bjuda på, men vill uppmuntra dig med ett fortsatt skrivande!
Många förstår inte att spelutveckling och speldesign är en vetenskap där forskning i ämnet blir större och större, allt från gameplay och användargränssnitt till ljussättning och 3Dmodellering.
Att forska om spel behöver inte betyda att man sönderanalyserar t ex DOOM 3, utan mer tar upp funktionen bakom och hur man kan använda den.

Men i detta fallet så verkar det inte vara särskillt mycket till forskning. Utan mest en handbok för hur man utnyttjar spelets buggar:rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men i detta fallet så verkar det inte vara särskillt mycket till forskning. Utan mest en handbok för hur man utnyttjar spelets buggar:rolleyes:

Eey, det var lärarens tips att skriva om det.

Permalänk
Medlem

Re: HL2 Tips&Trix

Citat:

Ursprungligen inskrivet av paradoxy
Hejsan hoppsan.

Nu är det så att jag ska skriva lite om HL2 i svenskan.

En sak jag ska skriva är Tips&Trix om HL2.

Alltså saker som man kan göra som antingen är roliga eller som kan hjälpa en i spelet.

Som ett exempel: Man kan skjuta på vissa tunnor så att dom exploderar och skadar fiender.

Eller denna: Om du ser en fiende som inte har upptäckt dig, så kan du ta upp en stor trälåda och gå med den framför dig. Om du gör på detta viset så kommer fienden inte att se dig, och du kan smyga upp bakom honom, släppa lådan och skjuta honom bakifrån.

Det är sånna tips och trix jag ska skriva. Men eftersom jag antagligen inte kan _allt_ i HL2 så ber jag er om hjälp.

Om ni kan något sånt här, så skriv det.
Och innan ni klagar, så får jag göra såhär, det är själva skrivandet som jag ska göra. Tipsen och det får jag hämta lite var jag vill...

HAHAHAHA lycka till med ditt G- :D:D:D

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem

Re: Re: HL2 Tips&Trix

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatalist
HAHAHAHA lycka till med ditt G- :D:D:D

Men fattar du trögt? Min lärare tycker att detta är en skitbra idé.
Om ni inte har något vettigt att skriva, SKRIV INTE!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paradoxy
Nej jag tänker inte droppa det.

Jag går en linje som heter spelutveckling. Läraren berömde mig för att vara annorlunda från dom andra i klassen som skriver om Wow of Wc3.

Tack för era tips, dom ska komma med.

HAHAHAH JÄKLA NÖRDAR

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

sorgligt att det finns folk som inte kan acceptera att spel är en hobby precis som vilken annan. det är ju inte värre än att skriva en uppsats om fotbollens historia

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

spel är inte ett intresse, det är en passion!

håller med om kritiken mot killens ämne, låt han ha det!
jag har skrivit arbeten om samhällets narcissism och mindervärdeskomplex, men jag skulle också kunna skriva om mitt favoritspel HL2! Spel underskattas som "riktig media"! Tycker det är synd, skulle gärna se PC-spel som undervisning tillsammans med riktiga filmer (dumpa UR-skiten!).

Visa signatur

Dale Lewill