Vilket antivirus föredrar DU!? (omröstning)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trafikpolisen
Teks > "Drygt 7000 till 8000 virus passerar obemärkt förbi om du använder Norton (som i dag heter Symantec Antivirus)"
Norton heter väl fortfarande Norton eller..? Norton Antivirus = för hemanvändare. Symantec Antivirus = för företag. Kör Symantec AV, och det känns mycket bättre än Norton. Sen om det verkligen är bättre är väl en helt annan sak, men inbillar mig att det är det eftersom det vänder sig till företagskunder.

Symantec Norton Antivirus 2005. Symantec är dom som tillverkar det och sen heter programmet Norton Antivirus 2005. Iaf vad jag fattat det som

Permalänk
Medlem

NOD32 om jag måste men oftast behövs ju inget virusskydd hä hä (mac)

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Kör också Nod32. Programmet känns bra helt enkelt, uppdageras ofta och stör inte genom att slöa ner datorn.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk

Halvrätt. Det är Symantec som gör alltihop, men sen släpper de olika saker under olika varumärken.

Permalänk

Norman, om jag kör windows.

Permalänk
Medlem

Jag använder programmet "Common sense" Det är helt min egen skapelse och är inte kåpyrajt skyddat. Det enda som behövs för att köra det är lite förnuft i skallen. Nedan följer manualen:

1) Klicka inte på allt.
2) Ladda inte ner allt
3) Lämna inte ut din mail
4) Akta dig för winXP
5) akta dig ännu mer för IE och outlook

Dessa tips har hållit mig fri från virus i flera år...

På senare år har jag dock fuskat. Har nu mer en hårdvarubrandvägg, men enbart för att den är inbyggd i switchen/AP:n/routern.

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Jag använder programmet "Common sense" Det är helt min egen skapelse och är inte kåpyrajt skyddat. Det enda som behövs för att köra det är lite förnuft i skallen. Nedan följer manualen:

1) Klicka inte på allt.
2) Ladda inte ner allt
3) Lämna inte ut din mail
4) Akta dig för winXP
5) akta dig ännu mer för IE och outlook

Dessa tips har hållit mig fri från virus i flera år...

På senare år har jag dock fuskat. Har nu mer en hårdvarubrandvägg, men enbart för att den är inbyggd i switchen/AP:n/routern.

En fråga bara om du nu inte kör med något AV hur vet du då att du är och alltid varit virus fri? Alla virus upptäcker man inte utan dom bara ligger där och gör ingen skada

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Jag använder programmet "Common sense" Det är helt min egen skapelse och är inte kåpyrajt skyddat. Det enda som behövs för att köra det är lite förnuft i skallen. Nedan följer manualen:

1) Klicka inte på allt.
2) Ladda inte ner allt
3) Lämna inte ut din mail
4) Akta dig för winXP
5) akta dig ännu mer för IE och outlook

Dessa tips har hållit mig fri från virus i flera år...

På senare år har jag dock fuskat. Har nu mer en hårdvarubrandvägg, men enbart för att den är inbyggd i switchen/AP:n/routern.

Kör med samma "program" själv men kombinerar med AVG Free som sagt. Enbart common sense funkar sådär, hindrar en t.ex. från att stoppa i vissa kompisars disketter i sin maskin, gör att man inte vågar öppna dokument från folk hur som helst.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Min kompis med NOD 32 blev hackad av MsnFunmaker, MSN virus... ett program som gör så att man kan ta sig in och styra andras MSN, fast mitt norton blockerade såklart det, och ingen kunde göra nått mot mig... ^^

Edit, såg att det stod till såhär på listan

8. Norton version 2004 Professional - 93.38%

Men om man har 2005 ? Vad är % på då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trafikpolisen
Halvrätt. Det är Symantec som gör alltihop, men sen släpper de olika saker under olika varumärken.

Källor?

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Medlem

NOD32 är perfekt för mig!!! Vilket antivirusprogram som passar dig beror ju på vad för sorts skydd du behöver. Om du behöver bättre skydd så tror jag att F-Secure är ett bra val.

Permalänk
Medlem

F-prot antivirus är mitt val

Permalänk

Antivir "om ni inte har virus på edra datorer nu med erat antivirusprogram så kommer ni säkerligen ha det efter attt ni installera det här"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kaspersky Antivirus, the one and only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
En fråga bara om du nu inte kör med något AV hur vet du då att du är och alltid varit virus fri? Alla virus upptäcker man inte utan dom bara ligger där och gör ingen skada

Ca en gång per år kör jag någon sorts scan, men har aldirg hittat nåt ännu. Förra gången trodde programfan att miranda var ett virus....

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk

Gillar Avast.

Permalänk
Medlem

Kör med avast! nu men jag var mer nöjd med norton som jag hade förut..

Permalänk
Medlem

Symantec antivirus corp. står ej med,

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Notera att Noton endast detekterar 90 till 94% av dessa över 76500 virus.

Drygt 7000 till 8000 virus passerar obemärkt förbi om du använder Norton (som i dag heter Symantec Antivirus)

Använder du de bästa så "missar" de endast drygt 800virus... & denna träffsäkerhet kan ökas om du anger att de skall avsöka ALLA filer.

En ruskigt skillnad...

Enligt listan har Norton en detektionsgrad på över 99% (vilket är bättre än kaspersky) när det gäller windows/macro/malware, & 82-88% (kaspersky ~99%) när det gäller script/trojaner/backdoors, & endast 76% (kaspersky ~80%) när det kommer till filer... snittet blir då ca~94% (kaspersky ~99%)...

Så norton duger bra till mig.

Men läs själva.
http://www.virus.gr/fullxml/redirect.asp?id=220&type=dw

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

det dåliga med norton är väl inte att den inte hittar tillräckligt med virus, men utan att det e bloatware

Permalänk
Avstängd

Vänner,

EZ-trust alla gånger.

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte bara kolla på ett ställe!

Kolla ävn på: t.ex. http://www.virusbtn.com/

Men NOD32 ska det vara.

Permalänk
Medlem

Jag kör kaspersky, kan säga att det är det bästa jag har testat hitills... norton gillar jag däremot inte, kaspersky hittar massor med saker som norton inte hittar. dessutom känns det som att kaspersky inte är lika "tungt" som andra antivirusprogram kan vara.

Visa signatur

System: - P4 @ 3,2GHz - ATI Radeon X300 @ 400/240 - 512Mb DDR-ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bampa^
kaspersky hittar massor med saker som norton inte hittar.

Ungefär som när en dammsugare försäljare kommer hem till en, plötsligt har man en massa damm som ens egna dammsugare inte hittar!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Har testat :
AVG Antivirus
Norton Antivirus
NOD 32
Kaspersky Antivirus <--- Använder det nu och det är det bästa enligt mig.
F-Secure Antivirus
PC-cillin Internet Security
Housecall Trendmicro

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Norton suger till och med en test version av F-Secure tog bort viruset..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Själv kör jag F-secure Antvirus Client Security, ett helt underbart Antvirusprogram, ligger dessutom bra till i tester också

Permalänk

Har NOD 32 även brandvägg?

Visa signatur

Matte!