Permalänk
Medlem

Wiremanagement i CM Stacker [Bilder]

Hade tråkigt och tyckte det såg ut som fan i lådan så jag tog och beställde lite kabelstrumpa och tänkte ordna upp lite.

Före

Kabelstrumpa
Den blå (AC Ryan) från komplett, den svarta (Vantec) från JMEdata.

Jag måste säga att jag gillade det blå kittet bättre, men krympslangen som följde med där var riktigt ful, därför har jag bara använt svart. En sak måste jag dock anmärka på, man får med rätt få buntband och de går åt snabbt. Köp ett gäng på Clas Ohlsson, 100st för 20kr så har man så det räcker.

Började med en usbkabel för att testa lite hur det funkade. Tycker resultatet blev helt ok. So what, den blev bara blå men det gör en del för helhetsintrycket i lådan sen.

Fortsatte och sleevade alla extra usb-kablar, kablar till powerknappen och leds + alla fläktkablar. Fläktstyrningen till processorfläkten (som man ser ligger på botten i lådan i första bilden) flyttades till ett lite smidigare ställe. Tog också och sleevade sata-kabeln till raptorn då den var _väldigt_ orange. Den ser lite tjock ut nu men jag vill inte klämma åt den alldeles för mycket.

Nästa grej på att-göra-listan är att fixa något som täcker in lite där uppe. Tänkte sätta en bit tonat plexiglas och försöka gömma alla sladdar där bakom. Sen ska hårddiskarna få vinklade molexkontakter (har köpt kabel, finns billigt på mycom) och så vill jag måla hela insidan mattsvart (och byta ut de grå pata-kablarna mot svarta). Vi får se om man kan ta sig tid att göra det i sommar då det lär bli ett rätt stort projekt.

Kom gärna med kommentarer och tips på vad man kan göra mer.

Permalänk
Medlem

fläktkablar?

övriga kablar?

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

USB-kontakt donen har du jobbat bra med.. Vad ska det där vara bra för egetnligen?? Dom är blåa ist för gråa?? Hjälper det till att få bättre ordning??

Sen var det ju JÄTTE stor skillan före/efter? INTE..

Mvh jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Jine: Han skrev ju att det handlade oma tt det skulle vara snyggt i det fallet. Läs isätllet för att endast titt apå bilder.

Ontopic: Bra jgort, men se till att sleeva strömkbalarna. Vilka molexkontakter syftar du på?

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BosseRingholm
Ontopic: Bra jgort, men se till att sleeva strömkbalarna. Vilka molexkontakter syftar du på?

Jo, näst på sleevinglistan är strömkablarna, främst till hårddiskarna, resten ska jag försöka ordna så de inte syns.

Kabeln jag ska ordna är denna:
http://www.mycom.se/produkt/y_kabel_intern_for_4st_5_25__50cm...
Ska fixa så att avståndet mellan kontakterna är rätt längd + strumpa.

Ungefär såhär tänkte jag fixa en bit som täcker, längsmed där uppe och sen invikt inåt. Bakom den kan man gömma kablarna som syns ihopskruttade där uppe nu + den långa ATX-sladden.

Permalänk
Medlem

det ser inte bra ut bättre å sleeva hela skiten

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murcho
det ser inte bra ut bättre å sleeva hela skiten

Hehe, det är på gång. Svart eller blå strumpa till strömsladdarna?

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var nice alltid sånt småfix som får en dator fin på insidan

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx