Permalänk
Medlem

FM sändare

Köpte kjell och companys fmsändare idag.

http://www.kjell.com/kemo/87018.htm

jag hade tänkt att sända lite från min mp3spelare (självklart inom ett sköldat område ). min polare hade en likadan och försökte sända från sin mp3 men då gick den sönder (sändaren). antagligen för att den fick in en förstärkt signal. nu undrar jag om man kan smälla dit nån resistor som minskar den förstärkta signalen och isåfall vilken?

köpte även clasohlssons resistorpaket (e12 serien)

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

fixat det?

Permalänk

88-108 MHz... Det kan man inte bara "få in" på radion, va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
88-108 MHz... Det kan man inte bara "få in" på radion, va?

Jo, det kan man, eller hur?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Hm, okej.. Trodde det var frekvensen för polisradio, brandkår och anbulans whatever.

Permalänk
Medlem

Jo det går.. det är typ däremellan alla radiokanaler ligger..

Tex fd powerhit-radio i sthlm va på 106,3mhz..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

men hur går det med bygget då jockos?

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att dom använder en liten kondensatormikrofon. Jag läste nånstans på nått forum att det bara skulle vara att byta ut mikrofonen mot en ljudingång. Testa sänk volymen på mp3spelaren när du testar, sen kan du justera eftersom om du märker att det är lågt/högt.

Permalänk
Medlem

bygget verkar inte gå så bra, får inte in någonting när jag har mic ikopplad.. men med min lödkolv är det svårt att inte löda fel.. i ena stunden är den så het att flussmedlet exploderar i andra lyckas den inte smälta tennet

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
Hm, okej.. Trodde det var frekvensen för polisradio, brandkår och anbulans whatever.

Om man ska få in polisradio och liknande så är det inte svårare än att byta ut några motstånd och kondensatorer så att frekvensen hamnar mellan ca70 mhz och 108. (Kan bli lite klurigt att räkna ut men det går.) Vi gjorde en mod av en vanlig radio i skolan, en switch knapp som ändrade frekvensen mellan polisfrekvenser och vanliga.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"