inst x64 beta -> datorn hickar!?

Permalänk
Medlem

inst x64 beta -> datorn hickar!?

Tja!

Fattar inte riktigt detta! Uppdaterade min dator till win x64 betan i väntan på min skiva som jag beställt (då jag bytte in min xp pro).
Efter installationen så märkte jag att datorn "laggar" vid lätt belastning...
Typ starta IE, lyssna på musik samtidigt -> muspekaren laggar och om musiken hackar...

Stort sett alla typer utav programstart medför hack i musiken...

Märkt att cpu belastning kan hoppa allt ifrån 4% till 16% och tillbax helt på måfå (idle)...!?
Helt märkligt!!!

Har installerat iof några 32bitars prog som verkar funka finfint och alla drivisar vad det gäller chipset osv är 64-bitars...
(hyperon64 v099 osv)

Hjälp!? :'(

VAd är det för fel då??? Kan inte vara hårdvaran direkt...

Visa signatur

AMD 3500+ newcastle | XFX geforce 6800GT | seagate barracuda 200GB | twinmos dual PC3200 512

Permalänk
Medlem

Tja du kör en beta av ett operativ system med beta drivrutiner för hårdvaran det är väl inte så konstigt att det kan bugga lite. Vänta tills du fått cdskivan och Hyperon kommer i en riktig version så ska su se att det löser sig. Vet att nVidias drivare för nForce3 beter sig på liknande sätt på vissa datorer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Tja du kör en beta av ett operativ system med beta drivrutiner för hårdvaran det är väl inte så konstigt att det kan bugga lite. Vänta tills du fått cdskivan och Hyperon kommer i en riktig version så ska su se att det löser sig. Vet att nVidias drivare för nForce3 beter sig på liknande sätt på vissa datorer.

tack för trösten...
blev rånojjig, tänkte att min xp pro nyckel var bortkastad i sjön...

känns liite bättre nu

Visa signatur

AMD 3500+ newcastle | XFX geforce 6800GT | seagate barracuda 200GB | twinmos dual PC3200 512