Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Nv5

Är det någon som har satt på en Arctic Cooling NV5 på ett Leadtek WinFast A400tdh..Var det problem fritt ? Har hört att det skall vara svårt att få dit kontakten till fläkten på vissa kort ..Tacksam för svar..

Visa signatur

Antec P182|Gigabyte MA790FX-DS5 AMD Phenom x4 955| xfx 260 black| Corsair xms2 6400|Antec 850W|

Permalänk
Medlem

Kör själv med NV5 på mitt Leadtek 6800LE och det var inga som helst problem att montera kylaren.
Fläktkontakten är enkel att få dit så inga problem där heller.

Visa signatur

Mini ITX burk med core i3 3225, Gigabyte GA-B75N, 8GB Vengance LP, 60GB OCZ-Agility3, Windows 7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Nu har jag monterat en Arctic Cooling nv 5 på mitt Leadtek winfast a400tdh .Och det var lite bökigt för att kontakten till fläkten passade inte ,Men jag klippte av sladden och skarvade dit orginalkontakten så var det löst ...Mina tempresultar ser ut så har ..Med orginal kylning 54 grader i viloläge .Nu har jag 49grader i viloläge ..När jag har spelat CSS på max upplösning med orginalkylning så har jag legat på ca 62grader och nu med Arctic cooling 56grader...Jag är nöjd med den ..Och hoppas att den inte låter som en höfläkt om 6 månader ...

Visa signatur

Antec P182|Gigabyte MA790FX-DS5 AMD Phenom x4 955| xfx 260 black| Corsair xms2 6400|Antec 850W|

Permalänk
Medlem

Santafe; har den en gul (rpm mätare) kabel också? Vore välldigt sjyst om jag fick reda på det...

Visa signatur

aiiight=?

Permalänk
Medlem

Nej det har den inte ..Men det tror jag inte du behöver fläkten går tyst som fasen ..Jag bytte till den nyaste drivisen från nvidia och då gick tempen ner till 45 grader i viloläge

Visa signatur

Antec P182|Gigabyte MA790FX-DS5 AMD Phenom x4 955| xfx 260 black| Corsair xms2 6400|Antec 850W|

Permalänk
Medlem

är det stor skillnad på ljudnivån jämfört med orginalkylningen?