Permalänk

ehhe ZyberZone, det gick lite fort där.

Angående ÖÄ tycker jag det var fel att ta bort den helt och hållet MEN att något behövdes göra tror jag dom flesta är medvetna om. Istället för att skriva inlägg om hur dåligt sweclockers är och en massa annat "spam" kan ni försöka komma med konkreta förslag om hur vi kan förbättra ÖÄ (finns en hel del som redan gjort det.)
Tänk på att ÖÄ togs bort pga av sandlådenivån samt allt spam, genom att spama denna tråd visar bara att Garland och dom andra har rätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
ehhe ZyberZone, det gick lite fort där.

Angående ÖÄ tycker jag det var fel att ta bort den helt och hållet MEN att något behövdes göra tror jag dom flesta är medvetna om. Istället för att skriva inlägg om hur dåligt sweclockers är och en massa annat "spam" kan ni försöka komma med konkreta förslag om hur vi kan förbättra ÅÖ (finns en hel del som redan gjort det.)
Tänk på att ÅÖ togs bort pga av sandlådenivån samt allt spam, genom att spama denna tråd visar bara att Garland och dom andra har rätt.

ÅÖ?

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Det åsyftar den forumsdelen. Det är sant att det är ett i jämförelsevis litet antal medlemmar som missköter sig, men det är mer regel än undantag att nästan all spam och regelbrott sker i ÖÄ. eller skedde snarare

Varför inte skaffa fler moderatorer?
Varför inte införa strängare straff för dom som missköter sig? istället för att slänga ut alla från ÖÄ kan ni slänga ut dom som missköter sig.

Personligen drabbar denna "incident" inte mig skärskilt mycket då jag ofta hänger på prisjakt (ljudintresserad som jag är) men då och då skapas trådar rörande hifi i ÖÄ och då hjälper jag till mer än gärna. Tycker det är synd att dessa "oskyldiga" personerna drabbas för att det finns ett fåtal som inte sköter sig.

Permalänk

Anser att de possitiva sakerna överstiger de negativa.
Det DATORforum jag tittade in på för 3 år sedan har inte varit sig lik senaste året.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
ehhe ZyberZone, det gick lite fort där.

Angående ÖÄ tycker jag det var fel att ta bort den helt och hållet MEN att något behövdes göra tror jag dom flesta är medvetna om. Istället för att skriva inlägg om hur dåligt sweclockers är och en massa annat "spam" kan ni försöka komma med konkreta förslag om hur vi kan förbättra ÅÖ (finns en hel del som redan gjort det.)
Tänk på att ÖÄ togs bort pga av sandlådenivån samt allt spam, genom att spama denna tråd visar bara att Garland och dom andra har rätt.

Vill du ha ett förslag? Jag går på samma som mangemani's, och det är att samla ihop de trådar som var fria från spam och sandlådenivån, dvs trådar som träningstråden,film tips,musik tips, anime tips etc. De trådar som folk faktist hade användning av. Låt dessa trådar åtminstonde få vara kvar tills de kommit fram till en lösning på vad dom skall göra med ÖÄ.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
ÅÖ?

Han menade nog inte ÖÄ

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk

Ojoj, vilken chock man fick när man slog sig ner framför datorn och skulle kika in på ÖÄ. Trodde jag var bannad eller (som vanligt), men så var det ju inte som tur var

Jag förstår faktiskt inte poängen i att helt ta bort ÖÄ. Jag tror inte så många användare kommer försvinna, utan nu kommer alla andra forum bli nerspammade istället. Förstår inte riktigt tankesättet, måste ha blivit riktigt pressat och stressigt på nåt vis. Och sen var diskussionerna i Sport- och Musikforumen i stort sett fria från spam och innehöll mycket vettigt och intressant. Som sagt oerhört drastiskt.

Jag fattar ju att det har varit mycket spam, inte mycket snack om den saken. Men det hör ju till? Ett spamfritt forum är en utopi imo. Samtidigt fanns det mycket kul och helt regelrätta diskussioner som folk som är totalt ointresserade av datorer osv nu kommer sakna mycket. Det var ju lixom närmast en hobby att sitta och skriva (skit?) lite ibland. Men nu blir det väl inte så på ett tag kanske.

Är detta något tidsbestämt eller är borttagandet permanent?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
Han menade nog inte ÖÄ

Undrade bara eftersom han skrev det två gånger.

Edit: Tur iallafall att man inte får en massa titlar ju mer man skrivit, för mina posts har ändrats från ungefär 1600 till 387.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Ojoj, vilken chock man fick när man slog sig ner framför datorn och skulle kika in på ÖÄ. Trodde jag var bannad eller (som vanligt), men så var det ju inte som tur var

Jag förstår faktiskt inte poängen i att helt ta bort ÖÄ. Jag tror inte så många användare kommer försvinna, utan nu kommer alla andra forum bli nerspammade istället. Förstår inte riktigt tankesättet, måste ha blivit riktigt pressat och stressigt på nåt vis. Och sen var diskussionerna i Sport- och Musikforumen i stort sett fria från spam och innehöll mycket vettigt och intressant. Som sagt oerhört drastiskt.

Jag fattar ju att det har varit mycket spam, inte mycket snack om den saken. Men det hör ju till? Ett spamfritt forum är en utopi imo. Samtidigt fanns det mycket kul och helt regelrätta diskussioner som folk som är totalt ointresserade av datorer osv nu kommer sakna mycket. Det var ju lixom närmast en hobby att sitta och skriva (skit?) lite ibland. Men nu blir det väl inte så på ett tag kanske.

Är detta något tidsbestämt eller är borttagandet permanent?

Det blir nog som med förra gången.

Det kommer tillbaka efter nån månad med nya regler... massor av rensningar osv.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Jag röstar på åldersgräns på 17-18 år. Tordes vara de som är mest intressanta för sponsorerna ändå.

haha.... jo jag är 27 år....
nae ja skoja är 22...
nee bara 19...
eller är jag 12 ?..

vilket är sant ?

såattsäga, vem som helst kan ljuga om sin ålder....

är förresten 19

Visa signatur

Ride Hard, Die free \mnm/

Permalänk
Medlem

Ojojoj.. Var ska man nu snacka tvångstankar, bilar m.m?

Tyckte Övriga ämnen trådarna var riktigt roliga. Nu när jag fått nästan all information jag behöver om ett datorbygge så vill man ändå vara delaktig på Swec.

Och då finns de inget annat att göra än att sitta vid ÖÄ.

Tycker det är riktig dålig stil att bara stänga av den utan förvarning!

Om ni nu stänger av folk titt som tätt, kan ni inte göra så att man måste göra en "ansökan"
för att få vara med på Swec?

Men men.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Hur många är det från 2001 som fortfarande hänger här?

Få se.. Det blir du, jag, Sim, ilja och några moderatorer. Det hade fanimig blivit intressanta diskussioner...

Hmm jag kan väl få vara me och diskutera. är registrerad 2001-07-02

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt att sport, intressen och akademiska ämnen är borta :c :c

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kakarot
haha.... jo jag är 27 år....
nae ja skoja är 22...
nee bara 19...
eller är jag 12 ?..

vilket är sant ?

såattsäga, vem som helst kan ljuga om sin ålder....

är förresten 19

Av inlägget att döma skulle jag tippat på det sistnämnda.

Permalänk

Lite tråkigt att ÖÄ försvann, det var verkligen full fart där! Visserligen mycket spammande, men tråkigt hade man aldrig! Visst kommer man att besöka Sweclockers ändå, men det kommer att bli glesare mellan gångerna.

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Åldersgräns 17 eller 18 verkar ju bra, men vem fan ska kolla åldern, har de tillräkligt med resurser att kolla det???

Överdrivet hög åldersgräns. Det finns mogna yngre personer också

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk

OÄ back please

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarte Petter
Av inlägget att döma skulle jag tippat på det sistnämnda.

humor...........................

jag var ju så pass seriös också.

fast det sistnämnda var ju 19 ..

Visa signatur

Ride Hard, Die free \mnm/

Permalänk

Kan inte övriga ämnen tas tillbaka?
Det var kanske oseriöst, men varför ska det tas bort, de som skrev gjorde ju det iaf inte sitt skit i de andra forumen då
Dessutom så har det gett mig många härliga skratt.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
OBS: För alla er som vill se ÖA för sista gången, så tog jag en bild som ni kan gråta till på kvällen.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/rip-ovriga_am...

Hahaha alltså här har vi kvalite.. liksom "Ledigt från Lumpen för LAN-party?". Visst kanske inte så GIVANDE tråd men jag skrattade som fan första gången jag läste en sån fin topic
Snääääälla mods låt oss få tillbaks ÖÄ! Ta in nån/några fler mods och skärp reglerna eller vad som helst bryr mig inte, bara ni fixar det på nått sätt!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det blir nog som med förra gången.

Det kommer tillbaka efter nån månad med nya regler... massor av rensningar osv.

Let's hope so.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Dagens tips för den drivne:

Se till att du har tillgång till en stadig server med tjock uppkoppling.
Fixa ett forum.
Kom övrens med Edin om att kopiera över användardatabasen från swec (om man nu får göra så pga alla fina lagar), samt länkning från swec till 'det nya övriga ämnen' o vice versa.
Anordna gärna en intressant huvudsida om whatever.
Skaffa bra reklamavtal.

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk

det dummaste dom har gjort enligt mig . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Typiskt "bara för att vi KAN"-beteende a la forummoderator.

Permalänk

Detta var en yterst tråkig händelse måste jag säga, blev riktigt fundersam över vad som var fel när jag inte hittade den där den skall vara. Loggade ut och in flertal gånger och tänkte att det blivit något fel.

Efter en stund hittade jag till denna tråden och jag måste säga att jag är väldigt besviken på "ja-ni-vet-vilka/vem/vad" även om man ändå känner att det behövde rensas i det en del, varför inte skaffat fler moderatorer eller något som kunde göra lite gott jobb och städa och vakta den här delen av forumet istället för att helt bara radera det utan minsta varning eller notering.

Har vi tur kommer dom som varit oseriösa att kanske lämna Swec och då kanske det är möjligt att öppna Övrigt forumet igen, vem vet? Det är ingen som vet något annat stort forum där det inte råder så hård moderering mot roliga saker som kan vara kul att läsa på kvälls kvisten? Gärna där Liv&Helvete hänger, han förgyller min arbetslösa vardag nästan varje dag flera gånger om.

Tråkigt men sant detta, hoppas det löser sig. Men nu lär man nog inte läsa på Swec flera gånger om dagen utan kanske någon gång i veckan.

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

Jaja, det var ganska väntat. Synd dock att filmtävlingen och hockye-vm tråden försvann.

Skulle fråga om en låt men nu har jag glömt vilken det var och det spelar ju ingen vidare roll längre.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Ring mig när Övriga Ämnen är tillbaka. Hej så länge.

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Ibörjan använde jag mig av SweC som ett forum för att få svar på datorrelade frågor.
Men efterhand så kan man ju mer och mer och då minskar behovet av att söka hjälp.
Då gled man över mer och mer på ÖÄ och fann ändå en anledning att stanna kvar för det fanns många kreativa och roliga trådskapare där som hade vettiga saker att säga. Samtidigt som man kände att man tillhörde ett skönt Geek-community.

Nu vettefasen vad ni tänkt er, min "nytta" av SweC är helt bortspolad känns det som, bli inte förvånade om fler uttrycker sig som mig.

Tack o hej leverpastej

Permalänk
Medlem

Det var ju lite tråkigt.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.