[NGC] Zelda: Ocarina of Time - Master Quest

Permalänk
Medlem

[NGC] Zelda: Ocarina of Time - Master Quest

Vad är eg. skillnaden mellan det vanliga spelet och Master Quest som man får med som bonusskiva till vissa Zelda Windwaker?

Är det bara att det finns fler och tuffare monster överallt så det blir svårare?

Eller har labyrinter/dungeons etc. blivit omdesignade så att pusslen osv. är svårare?

Eller vad är grejjen?

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

dungeons är omdesignade och fienderna lite svårare.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Har spelat igenom Master Quest, märkte typ inte ett sk1t i skillnad, allt var typ desamma förutom lite super små saker som man knappt la märke till.

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

åfan, det var nästan det jag misstänkte >:(

Jaja, snart kommer ju nya zelda

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Är inte föremålena på andra ställen?

Visa signatur
Permalänk

Iofs så vare typ 4år sen jag lirade OoC sist så jag kommer inte ihåg skillnaden mellan orginalet och Masters Quest ;D

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorningStar
Är inte föremålena på andra ställen?

Stämmer bra det, iallafall när det kommer till atta grottor/nivåer. Spelet i sin helhet är likadant, storyn faller likadant ut och det ser lika dåligt ut som 64 originalet. Skillnanden ligger i att alla nivåer/grottor är helt omdesignade och kräver mer finess för att klara av. Ett exempel är i den den första nivån innuti det stora dekuträdet. I slutet på den nivån skall man vanligtvis höja vattenivån, hoppa på en plattform, åka med den och sedan hoppa till andra sidan. I MQ så är man även tvungen att tima det hela rätt, eftersom du nu måste ha en brinnade Dekustick , slåss mot fiender och dessutom på kortare tid. Spelet är alltså bra mycket svårare på sina ställen (Vattentemplet, huuga), men det är alltid lika kul att köra igenom OOT, speciellt när ingenting är som man minns det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
Har spelat igenom Master Quest, märkte typ inte ett sk1t i skillnad, allt var typ desamma förutom lite super små saker som man knappt la märke till.

Det är endast dungeons som är ändrade. Dom har gjort dom mycket svårare. Rummen ser fortfarande likadana ut men pusslena är annorlunda.

Jag har spelat igenom det och jag måste säga att det var ganska svårt.
Det är definitivt värt att fixa om du kan få tag i det dvs.

Bi99uy: Ja vattentemplet var asjobbigt.
Men det var det på det vanliga oxå.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt