Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Nån som vet nån bra PvM-build till en Javazon?
behöver fakta om stats, skills, eq osv. Vore schysst

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Jag körde på max lightning fury, max valkyria och max charged strike. Sen en på alla evades, några på critical strike och tillräckligt med pierce för 100% om jag använder razortail (unikt bälte). Taktiken är att ha en valkyria som springer runt medan man själv kastar fury, charged om det är bossar och dyl. Ett tips är att ha mycket life och mana leech så klarar man sig med minmalt liv. Om du vill kan jag nog fixa fram en titans revenge (unkit spjut) åt dig.

http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=127612 här är en guide btw.

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret sture!

har du nån erfarenhet av att köra bow och java samtidigt, det vill säga använda alla tre skilltrees istället för två? eller bör man ha pure java/bow?

Jag är inte den som bangar på gratis-titans, inte. man tackar på förhand.

edit: förtydligade lite.

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Klart du kan satsa på bowskills men om du ändå dödar allt på två kast är det inte nödvändigt. *pollygodis om du beöhver spjutet. Du kan nog kontakta mig när scrubs slutat. edit: dvs om en timme. Ska äta nu.

Permalänk
Medlem

Nån som bytar bort sin Beast BA mot ett Grief PB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Roligaste var i 1.09 när man kunde komma från normal till hell på 1 timma sluta när 1.10 kom

Jo, det var ju det som var grejen med de äldre patcharna. Med 1.10 ändrade de ju så att man var tvungen att vara närmare monstrena i level för att kunna få exp. Så nu kör alla Baal-runs istället för Hell cows från level 5 till 90.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Jo, det var ju det som var grejen med de äldre patcharna. Med 1.10 ändrade de ju så att man var tvungen att vara närmare monstrena i level för att kunna få exp. Så nu kör alla Baal-runs istället för Hell cows från level 5 till 90.

Du levelar in på baalruns för äns du är level 20 Så först var det serwersrun eller nått s¨n skit.. va länge sen jag lirade =)... Hade allt innan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Du levelar in på baalruns för äns du är level 20 Så först var det serwersrun eller nått s¨n skit.. va länge sen jag lirade =)... Hade allt innan

Jag menade inte sa, jag menade att forr blev man boostad till Hell direkt, och korde cows. Inte att man kor Baal-runs nu fran level 5.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Jag menade inte sa, jag menade att forr blev man boostad till Hell direkt, och korde cows. Inte att man kor Baal-runs nu fran level 5.

De är inte 1.09 fortf, nu kan du inte göra så
mycket ineffektivt

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
De är inte 1.09 fortf, nu kan du inte göra så
mycket ineffektivt

Ja, det var ju det jag menade.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Ja, det var ju det jag menade.

Jaha oj haha förlåt!

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
Jaha oj haha förlåt!

Inga problem - jag kanske uttryckte mig lite luddigt.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Finns det nån som skulle vilja ge bort Complete Immortal King till mig ??
Min förra gubbe försvann som hade hela setet

mitt account: diabol1c87

Permalänk
Medlem

en liten fråga...hur gör man så att akt 3 går så fort som möjligt ? vet att det finns 1 sätt men vet inte hur man gör

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

man får en tp ner till counsil som man dödar, sen ner till meph och det är klart

Permalänk
Medlem

Bara en fråga:
E det värt att byta pul mot en occu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
Bara en fråga:
E det värt att byta pul mot en occu?

hmm om inte jag minns fel kan man få en occu för en shaco och en shaco för en pul. men det var ett tag sen sist nu

Permalänk
Medlem

någon som har IK-vapnet att byta emot nått? jag har lite skit att byta mot.. PM

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

själv har jag en level 75 sorc. med 20 level firewall och frozenorb. 15 level firemaster och 9 cold master.
800 i liv och 500 i mana det klarar jag mej bra på på hell:D

Permalänk

Hur stor chans är det att man får en hög runa av High templars i Hell (i tex Travincal)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snowblind
Hur stor chans är det att man får en hög runa av High templars i Hell (i tex Travincal)?

Beror på vad du menar med hög. En Vex t.ex. droppar med oddsen 1:250000 från någon i High Council med en spelare i spelet. Ökar till 1:160000 med åtta spelare i spelet.

Permalänk
Medlem

hihihi jag hittade en vex i förrgår och kunde göra en hoto
och hittade en ohm igår
e det inte bäst highrune drop på pindle?
Har en Coldsorc lvl 86
Och en hammerdin lvl 84

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
hihihi jag hittade en vex i förrgår och kunde göra en hoto
och hittade en ohm igår
e det inte bäst highrune drop på pindle?
Har en Coldsorc lvl 86
Och en hammerdin lvl 84

Pindle kan droppa zod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
hihihi jag hittade en vex i förrgår och kunde göra en hoto
och hittade en ohm igår
e det inte bäst highrune drop på pindle?
Har en Coldsorc lvl 86
Och en hammerdin lvl 84

kör du L lr NL ? och vart hitta du ohm och vex? mitt acc e : music_freak om du vill lira nån gång

Permalänk
Medlem

Kör Ladder hittade hos pindle, han droppar ju allt i hela spelet typ.

Permalänk
Medlem

okej...och vem är pindle? :S hihi

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
okej...och vem är pindle? :S hihi

Pindleskin. Gå igenom den röda portalen som Anya skapar, när du ska till Nihlathak. Pindleskin är den unika Defiled Warriorn som du stöter på i templet innan du går ner i Halls of Anguish.

Pindle kan droppa nästan alla items i spelet, men chansen är mycket liten. Han är dock lätt att komma till, så många kör pindleruns för att jaga saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Ingen som har en IK-armor som ligger och skräpar? har hela setet utom just armorn och folk har ju såna okkerpriser på dom. (softcore ladder)

Ockerpriser??? Du får ju IK armor för Um eller till och med Pul om du har tur.

Permalänk
Medlem

Har ni några tips om hur jag skulle kunna bygga upp en barbarian ?

Permalänk
Medlem

Var länge sedan jag var inne och kommer nog aldrig återvända till LoD så jag ger bort mina acc:

Acc: kMx2 Lösen: kmkmkm2
Acc: kMx3 Lösen: kmkmkm3
Acc: kMx4 Lösen: kmkmkm4
Acc: kMx5 Lösen: kmkmkm5

Vet inte om gubbar eller alla acc. fortfarande finns, har ni lite tur ligger där lite 80+ sorcar med full tal + en hel del annat.

Visa signatur

-