BenQ 23" widescreen - en dåligt val och uselt servie!
Köpte en BenQ fp231w 23" widescreen den 6:e, efter installation så upptäckte jag att det är något fel med strömadapter. Den låter mer än min datorn! Och ljudet har en så högt pitch att det gör ont i öronen, så man måste har högt musik medan när man jobbar! Så det är helt omöjligt att jobba i lugn och ro, som jag är van i vanliga fall.
Mailade till de dagen därpå och upptäckte att det är bara en som jobbar för hela norden i deras support/garanti avdelningen. Dessutom förstår jag inte så mycket det hon säger! Det leder till att jag har svårt att kommmunicera med henne! Men hur som helst var jag tvungen att maila till henne och göra en felanmälan.
Mail fr BenQ den 8:e Nov
"Mange takk for dit e-mail. Vi svarer så fort så möjligt !!!"
Sen har det gått mer än en vecka utan att få något svar/bekräftelse när man får den defekta strömadapter utbytt! Mailade till de igen. Samma person svarade(vem annars!) och hon förklarade att hon inte hade någon tid. Efter en stunds diskussion så gjorde hon en RIKTIGT anmälan på en gång.
Mail fr BenQ den 19:e Nov
"Hei!
Jeg har akkurat skrevet en feilanmelding til vårt system.
Dere kan bare vent kontakt av Anovo Nordic Ab. De tar kontakt og henter sjermen under 2-5 dager. Om ikke så ring til dem og spör om saken:
Tel. +46 13 20 24 28
Du får helt ny enhet om du du sänder oss ett kvitto under 8 timmer. Vårt fax nummer: +358 9 613 6500. Nu kan også sende det ved e-mail. Om ikke så får du en tilsvarende, lite brukt sjerm."
Har även faxat kvitto till holland som det står i ovanstående mail.
Efter ytteligare två veckor utan något svar från varken Anova eller BenQ så mailade jag till de åter igen och frågade läget, men denna gång var jag mycket missnöjd!
Mail fr BenQ den 30:e Nov, dagen därpå.
"Hej,
Jag har skrivit en felanmäla den 19 novenber till vårt system. Det är bäst
at ni tar kontakt til Anovo. Vi har gjort vår del i denna saken. Jag skrev
också en e-mail för dem och frågade att varför har det inte hänt något i din
sak.
Mvh
Lahja-Maria Liukkonen
Help Desk Agent
BenQ Nordic Help Desk"
Är det så man behandlar sina kunder. Att lämna ansvaret till andra! Verkar som deras garanti är hur löjligt som helst!
Nu när man har lagt ut 15600 :- så tror man får en skärm som håller bra klass iallafall acceptabelt!
Som tur, egentligen skulle jag köpa 2 st på en gång men tänkte om för att jag vill testa en först. Men nu ska jag ta en HP L2335 istället som nathell.com rekommenderade.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35905...
Som sagt jag är jättebesviken på detta köp och aldrig mer BenQ!
Inte att deras produkt e så jättedåligt(acceptera att den kan vara defekt på vissa grejer ibland), men deras support är en skämt! Ångrade att jag inte utnyttjade mitt ångerrätt från början...