BenQ 23" widescreen - en dåligt val och uselt servie!

Permalänk

BenQ 23" widescreen - en dåligt val och uselt servie!

Köpte en BenQ fp231w 23" widescreen den 6:e, efter installation så upptäckte jag att det är något fel med strömadapter. Den låter mer än min datorn! Och ljudet har en så högt pitch att det gör ont i öronen, så man måste har högt musik medan när man jobbar! Så det är helt omöjligt att jobba i lugn och ro, som jag är van i vanliga fall.

Mailade till de dagen därpå och upptäckte att det är bara en som jobbar för hela norden i deras support/garanti avdelningen. Dessutom förstår jag inte så mycket det hon säger! Det leder till att jag har svårt att kommmunicera med henne! Men hur som helst var jag tvungen att maila till henne och göra en felanmälan.

Mail fr BenQ den 8:e Nov

"Mange takk for dit e-mail. Vi svarer så fort så möjligt !!!"

Sen har det gått mer än en vecka utan att få något svar/bekräftelse när man får den defekta strömadapter utbytt! Mailade till de igen. Samma person svarade(vem annars!) och hon förklarade att hon inte hade någon tid. Efter en stunds diskussion så gjorde hon en RIKTIGT anmälan på en gång.

Mail fr BenQ den 19:e Nov

"Hei!

Jeg har akkurat skrevet en feilanmelding til vårt system.
Dere kan bare vent kontakt av Anovo Nordic Ab. De tar kontakt og henter sjermen under 2-5 dager. Om ikke så ring til dem og spör om saken:
Tel. +46 13 20 24 28

Du får helt ny enhet om du du sänder oss ett kvitto under 8 timmer. Vårt fax nummer: +358 9 613 6500. Nu kan også sende det ved e-mail. Om ikke så får du en tilsvarende, lite brukt sjerm."

Har även faxat kvitto till holland som det står i ovanstående mail.

Efter ytteligare två veckor utan något svar från varken Anova eller BenQ så mailade jag till de åter igen och frågade läget, men denna gång var jag mycket missnöjd!

Mail fr BenQ den 30:e Nov, dagen därpå.

"Hej,
Jag har skrivit en felanmäla den 19 novenber till vårt system. Det är bäst
at ni tar kontakt til Anovo. Vi har gjort vår del i denna saken. Jag skrev
också en e-mail för dem och frågade att varför har det inte hänt något i din
sak.

Mvh
Lahja-Maria Liukkonen
Help Desk Agent
BenQ Nordic Help Desk"

Är det så man behandlar sina kunder. Att lämna ansvaret till andra! Verkar som deras garanti är hur löjligt som helst!

Nu när man har lagt ut 15600 :- så tror man får en skärm som håller bra klass iallafall acceptabelt!

Som tur, egentligen skulle jag köpa 2 st på en gång men tänkte om för att jag vill testa en först. Men nu ska jag ta en HP L2335 istället som nathell.com rekommenderade.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35905...

Som sagt jag är jättebesviken på detta köp och aldrig mer BenQ!
Inte att deras produkt e så jättedåligt(acceptera att den kan vara defekt på vissa grejer ibland), men deras support är en skämt! Ångrade att jag inte utnyttjade mitt ångerrätt från början...

Permalänk
Medlem

Själv har jag väntat på mina högtalare från logitech i cirka 2,5 månader nu så jag tycker du inte ska klaga speciellt mycket. Jobbar själv på service och vet att vissa saker tar galet lång tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Själv har jag väntat på mina högtalare från logitech i cirka 2,5 månader nu så jag tycker du inte ska klaga speciellt mycket. Jobbar själv på service och vet att vissa saker tar galet lång tid.

Jo - han ska klaga jättemycket, och du ska klaga ännu mer.

Visa signatur
Permalänk

HMB:

Att jag fick vänta mer än 10 dagar innan BenQ gjorde en felanmälan är ju en uselt service(hoppas du inte utsätta dina kunder för samma sak)!

Tänk om dina Logitech högtalare är defekta och du har lagt ner 15000:- och du blir dåligt bemött, ska du vara nöjd då?

För att du har väntat mer än vad jag har, så betyder inte jag inte kan klagar på hela grejen! Sen vet jag inte om du har redan betalat eller bara beställt. Kan vara två olika situationen, man blir faktiskt lite mer surt om man har betalat!

Jag kan tänka mig sitta framför datorn utan ljud/högtalare i 2,5 månad, men inte utan skärm!!!

Permalänk
Medlem

Ett tips är att ringa dag ut och dag in, gärna en eller två gånger om dagen se till att alltid tala med samma person också. Det finns inget som fungerar så bra som tjat när man behöver hjälp.

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk

Kan skicka min syrra på dom, hon och hennes sambo fick en defekt DVD-spelare två gånger på rad (efter mycket om och men) och hon tröttnade ganska ordentligt. Så hon gick ner till butiken och började härja på dem som en tok. Samma kväll fick de ett hemmabiosystem hemlevererat som kompensation.

Jag vet att det låter osannolikt men det är faktiskt sant (kommer tyvärr inte ihåg vilken butik det var).

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk

Tråkigt att höra, själv köpte jag HPs 23" L2335 och jag är inget annat än nöjd.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Själv har jag väntat på mina högtalare från logitech i cirka 2,5 månader nu så jag tycker du inte ska klaga speciellt mycket. Jobbar själv på service och vet att vissa saker tar galet lång tid.

Om du själv jobbar med service o inte tycker att han ska klaga har du nog valt fel yrke. Det här är INTE vad man kallar god service, än mindre acceptabelt.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Om du själv jobbar med service o inte tycker att han ska klaga har du nog valt fel yrke. Det här är INTE vad man kallar god service, än mindre acceptabelt.

Det är svårt att få till god service då man själv inte utför själa reparationen. Vissa saker fixas på 3 dar. Vissa tar 2-3 månader (försäkringsfall). Iom att det inte är försäkringsfall detta så är det inte alltför bra, men fortfarande inte katastrof om jag jämför med saker som jag stött på på jobbet. Hursomhelst så är det bara att hoppas det löser sig. Kompensation är något du garanterat ska ha iallafall, bara å skrika lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Det är svårt att få till god service då man själv inte utför själa reparationen. Vissa saker fixas på 3 dar. Vissa tar 2-3 månader (försäkringsfall). Iom att det inte är försäkringsfall detta så är det inte alltför bra, men fortfarande inte katastrof om jag jämför med saker som jag stött på på jobbet. Hursomhelst så är det bara att hoppas det löser sig. Kompensation är något du garanterat ska ha iallafall, bara å skrika lite

Visst finns det faktorer som det ena företaget inte kan rå för, men framförallt när det gäller en sån dyr vara OCH dom har lovat att fixa det inom en viss tid, ska man inte behöva vänta över en månad.

Dessutom finns det enligt konsumentköpslagen stadgar på hur länge ett företag kan vänta med att utföra en reklamation.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Visst finns det faktorer som det ena företaget inte kan rå för, men framförallt när det gäller en sån dyr vara, OCH dom har lovat att fixa det inom en viss tid, ska man inte behöva vänta över en månad.

Dessutom finns det enligt konsumentköpslagen stadgar på hur länge ett företag kan vänta med att utföra en reklamation.

Det finns ingen "fast" tid på hur länge en raklamation får ta. Det står "inom skälig" tid. Vilket kan tolkas hej vilt av kund resp. företag och utmynna i höga röster osv osv.

Permalänk

Goodfellas hur funkade det att spela fps spel på den,eller har du inte hunnit att testa detta,jag sitter nämligen själv i tankarna att köpa denna 23" tft eller dells 24" sweclockers hade testat benq:s 20.1 " och den fick ganska bra kritik