Permalänk
Medlem

thermaltake 120mm led fläkt

den är det jag snackar om.. Kan de som har den skriva lite om vad de tycker om den? Jag ska kanske köpa 3st såna(inte så kul om dom e dåliga).. Isf ska det vara 1 bak, å två i dörren.. Blåser det bra , jämfört med t.ex enermax 120mm fläkten? (har en sån nu fram).. Är ljudnivån bra, mm.

Permalänk
Medlem

tror dom är helt jävla värdelösa ja men har aldrig haft en själv så jag kanske inte ska yttra mig ._.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
tror dom är helt jävla värdelösa ja men har aldrig haft en själv så jag kanske inte ska yttra mig ._.

vad baserar du det på när du inte har haft någon. Som du sa själv, yttra dig inte om du inte faktiskt vet.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk

Jag har en Den blåser bra men låter vädigt mycket!

Visa signatur

A64 3400@2600 Msi K8N platinum 1024 Adata pc 3200 Gecube X800 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelancer
Jag har en Den blåser bra men låter vädigt mycket!

Samma här! MEN jag har kommit på att den inte låter så mycket till hur mycket den blåser.
Ställer man den på 7v blåser den på bra men är riktigt tyst, 5v blåser det en del men då är den _tyst_....Vidare är det väldigt lite vibbrationer jämfört med andra 120mm, ska man ha den i chassi bör man nog dock ha en liten gummiring eller två...
Något som är fint med fläkten är att de lyser även på 5 och 7v, riktigt snygg oxo...
Kan rekommendera....billiug var den oxo, jag gav 125 :-...tror webhaller typ...

Tycker det är lite korkat med "tysta" fläktar typ Papst och ADDA, de må vara tysta men de blåser ju inget....kopplar man denna fläkten på 5/7v så blåser den minst lika mycket och är lika tyst....

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk
Medlem

okej.. men då kanske man ska fixa såna.. å sen en fläktcontroller..

Permalänk
Medlem

tänkte fixa en 120mm fläkt och fick upp ögonen för den här på mycom.se (eller kylning.com men där är den dyrare)

Everflow 120x120mm 62:-

Everflow 120 mm systemfläkt
FAN-18-1500
Ljudnivå: 18 dBA
Hastighet: 1500 RPM
Spänning: 12 V
Luftflöde: 40.9 CFM

´Låter ju bra, men frågan är om kvaliteten är undermålig? den blåser ju på bra och är jävligt tyst.. OCH jävligt billig.. so.. wheres the catch?

Permalänk
Inaktiv

En sådan där Everflow kör jag med till min AMD XP 1800+ Palomino, relativt tyst men den kyler inte så där jäkla bra heller för den delen.. vet inte vad som är fel. Kan ju vara en kass fläkt helt enkelt. 54 grader idle är väll ganska mycket på en sådan va? Men med en fläktkontroller så går dessa säkert få riktigt bra.

Permalänk

Jag har 2 sånna där fläktar själv i mitt chassi, men eftersom jag också tyckte de lät lite för mycket så köpte jag 2st. Zalman Fanmates, och kör de på ca 1200rpm var.

Så här såg det ut för mig när jag precis kopplat ihop min nya dator, utan fanmates (om man tycker om oordning):

Permalänk
Medlem

okej.. Syns ljuset från dom ut?

Permalänk
Medlem

Hur bra luftflöde har thermaltake fläktarna?

Hittat: http://www.thermaltake.com/dcfans/led/thunderblade120.htm Ganska bra faktiskt

EDIT: Ja, jag vet att tråden är lite gammal men fläkten säljs fortfarande så det är fortfarande relevant.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Inte så dåliga värden.

Max. Air Flow 78 CFM

Noise 21dBA

Max. Air Pressure 2.97MM-H2O

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Inte så dåliga värden.

Max. Air Flow 78 CFM

Noise 21dBA

Max. Air Pressure 2.97MM-H2O

Den låter låååångt över 21db, kanske på 5-7 volt det närmar sig 21db

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ALE)
tänkte fixa en 120mm fläkt och fick upp ögonen för den här på mycom.se (eller kylning.com men där är den dyrare)

Everflow 120x120mm 62:-

Everflow 120 mm systemfläkt
FAN-18-1500
Ljudnivå: 18 dBA
Hastighet: 1500 RPM
Spänning: 12 V
Luftflöde: 40.9 CFM

´Låter ju bra, men frågan är om kvaliteten är undermålig? den blåser ju på bra och är jävligt tyst.. OCH jävligt billig.. so.. wheres the catch?

Jag har en sådan helt ok tycker jag.
Vill du ha bra fläktar och kvalitet då kanske du ska kolla på Papst

Visa signatur

C2D 3,0GHz@3.4GHz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus P5Q SE | Crucial Ballistix 4GB@1000MHz | GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair HX 520W | Antec 300

Permalänk
Medlem

om det är samma fläkt som sitter bakpå thermaltake shark chassit så låter den mycker och flyttar mycket luft vid 12v

(helt klart FÖR mycket)

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa en Röd från Maxfps.se

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompa Bompa
Jag har 2 sånna där fläktar själv i mitt chassi, men eftersom jag också tyckte de lät lite för mycket så köpte jag 2st. Zalman Fanmates, och kör de på ca 1200rpm var.

Så här såg det ut för mig när jag precis kopplat ihop min nya dator, utan fanmates (om man tycker om oordning):
http://bajsakleta.mine.nu/dator.jpg

Rätta mig om jag har fel men visst sitter fläkten på processorn på fel håll?

Permalänk
Medlem

Båda sätten fungerar. I vissa fall fungerar det ena bättre, i andra fall fungerar andra vägen bättre.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Nu har de höjt priset 20:-, men det är ändå relativt lågt
http://www.compless.com/index.php?p=utforska&artid=3729&sorte...
Köpte 2 st TT led-fläktar därifrån för ett tag sedan och är helt klart nöjd. Båda fläktarna går på 5v, och de lyser nästan lika mycket som när de gick på 12v (men då lät det rejält). Nu är mitt chassi nästintill "ljudlöst" iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ginx

varför skulle den göra det? beror ju helt på vilket håll den snurrar på.

Visa signatur

- Athlon64 Winchester -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av big_kahuna
varför skulle den göra det? beror ju helt på vilket håll den snurrar på.

den kan bara snurra åt ett håll

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ginx

Tycker också att den ser ut att sitta fel. Det ser ut som den fläkten suger ut luft från processorflänsen och inte blåser på den.

OnT: Har Thermaltakes Led fläkt på processorn och kör den konstant på 5V. Har en XP-120 och kommer aldrig över 42 grader load. Lyser bra gör den också, om det nu är det man vill. Går att koppla ur så att den inte lyser.

Visa signatur

DFI Lanparty UT NF3 250Gb | AMD Athlon 64 3200+ | PowerColor X850XT PE | 2x512 MB OCZ PC3200 Rev2 (max 340fsb 2.5-4-4-8 )

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde en sån fläkt och hade den i ca 4 veckor, sen slutade en lysdiod lysa (omg plz inte 100 fps ) fast jag skickade ett mail till stället där jag köpt den och förklarat vad som hade hänt. Då skickade dom en ny fläkt, helt gratis.

Fläkten körandes i 12 volt är inte i närheten av 21 dB, fast när man höjer ställer ner den på 7/5 volt så låter den inte så värst mycket.

EDIT: nej hinner inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av | M.Blind |
Tycker också att den ser ut att sitta fel. Det ser ut som den fläkten suger ut luft från processorflänsen och inte blåser på den.

den sitter på en Alpha-fläns altså sitter den rätt
Alpha flänsarna var dom som var kändast att prestera bättre med sugande fläkt än med en blåsande (och det funkar ofta bra andra flänsar också, är lite tystare dessutom tack vare mindre turbulens)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life