Permalänk

Skräckspel sökes!

Nu är jag less på alla spel jag har nu skulle ja vilja ha ett bra skräckspel som man riktigt skiter ner sig i om ni förstår vad jag menar.

Enda skräckspelet jag har spelat är silenthill 2 och det tycke jag om.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett något äldre spel (2002), men ack så skrämmande är Clive Parker's Undying. Det spelet skrämde upp mig riktigt rejält!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Cold Fear. Får medelmåttiga betyg, men jag tyckte att det var suveränt. Bra story och riktigt bra känsla.

Från början verkar dock kontrollerna totalt omöjliga, men man vänjer sig snabbt, och då fungerar det bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aliens versus Predator 2 spela som Marine är riktigt skita i byxan spel.

Permalänk

Vänta någon månad tills F.E.A.R kommer..du lär garanterat skita knäck!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

AvP 1 är mycket bättre i Marine-delen då denna skrämmer upp en i brygga,annars är hela SilentHill serien värd att spela.

Visa signatur

Först fräna grejen, SEN bryr vi oss...
Pölsa-my hero

Permalänk
Medlem

obscure

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Britneys Dance Beat, ett så dåligt spel kan skrämma vilken gamer som helst.

Nej men seriöst, vill du bli "jag skiter på mig rädd" så är Silent Hill 2 och 3 jävligt najs!

EDIT: fuck, såg inte att du lirat SH2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ett något äldre spel (2002), men ack så skrämmande är Clive Parker's Undying. Det spelet skrämde upp mig riktigt rejält!

Clive Barker som gjort Hellraiser har varitt med och gjort detta spelet.

Sen gillar jag uråldriga Phantasmagoria.

Permalänk
Medlem

X-Files - Resist or Serve, en Resident Evil/Silent Hill kopia med Mulder och Scully

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ett något äldre spel (2002), men ack så skrämmande är Clive Parker's Undying. Det spelet skrämde upp mig riktigt rejält!

Har detta liggande i lådan sedan länge, men har inte brytt mig om det (det är ju gammalt) Tycker du att det är värt att lägga in?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Har detta liggande i lådan sedan länge, men har inte brytt mig om det (det är ju gammalt) Tycker du att det är värt att lägga in?

Tror det är UT99 motorn, så det är ändå inte fult. Gode skrämmande ibland.

Ett läskigt spel: Fatal frame, Forbidden siren, Silent hill 1.

Permalänk
Medlem

Doom3 med 5.1 ljud och helt mörkt i rummet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Doom3 med 5.1 ljud och helt mörkt i rummet

Håller med. Det är fan inte nyttigt för psyket:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leatherface
AvP 1 är mycket bättre i Marine-delen då denna skrämmer upp en i brygga /.../

soundtrack cd är ett måste satan i gatan va skraj man va.

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Undying är mer skrämmande än Doom 3. Doom 3 handlar bara om var o när monster ska hoppa fram. Undying är läbbiga spöken som förvrider tavlor och massa jobbigt. En läbbig stämning helt enkelt. Var tvungen att pause ibland kommer jag ihåg.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Shalebridge Cradle banan i Thief 3

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

finns det nå bra skräck spel till pc då har för mig jag har sätt silenthill förut aja

annars finns det ju Residentevil 0-4 kanske inte så läskigt men ganska roligt...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Supermetroid Det skrämde mig mycket dom första gångerna jag spelade det. Sen de nya metroidspelen till GBA Men såklart SilentHill serien då med.

Visa signatur

http://www.propartganda.com/bumgropes/king/cheesehelmet.jpg - Kolla in den mäktiga osthjälmen!

How can you trust anyone that bleeds one week in the month without dying?

Permalänk
Hedersmedlem

System Chock ska väl vara rätt creepy. Har inte testat dock

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

ja och System Shock2 är också väldigt creepy och bra atmosfär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
System Chock ska väl vara rätt creepy. Har inte testat dock

System Shock är det ja
Men annars är samtliga Silent Hill skrämmande. Inte lika mycket "hoppa fram bakom ett hörn"-skräck som ex. Resident Evil. Men jag hade fan mardrömar när jag lirade Silent Hill 1.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Clive Barkers Undying är ultrahemskt...jag vågade inte spela klart det. :blush:

System shock2 är rätt hemsk också, det har en extremt bra atmosfär (som är hemsk, men ändå inte. Lite påfrestande kanske man skulle säga), och jag skulle säga att känslan snarare är lite sjuk/morbid (slakta människor som är förvridna av en äcklig larvparasit, och de är medvetna om vad som händer men kan inte kontrollera sin kropp... jag hatar dem). Ett riktigt bra spel är det iaf.

Permalänk
Medlem

PhantasMangoria I & II

Harvester... Men dessa är skit oldie

Permalänk
Avstängd

resident evil 4 till GC, fyfan säger jag bara, annars är cold fear ett bra tips

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"