Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
finns t om artikel om ni går in på www.idg.se

Jag har precis läst de skulle inte förvåna mig om felet ligger hos Skanova.

http://skanova.se/index.asp?lev=1568

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Jag kör Telia och har fått problem att komma åt en del av internet. Sidor såsom warpdrive, msn, microsoft m.m hittas inte. Ej heller MSN messenger.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sYph
Jag fick just en kund i luren som undrade om vi hade problem med msn, hänvisade honom till microsoft

Men då vet jag att det kan vara "the backbone" som jävlas

Vad bra. Specielt som om Microsoft inte har support på MSN. Du har bara lyckats göra en kund ännu surare

Inte länge sedan det var en del svenska ISP'er hade precis samma problem. Det löser sig nog snart

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

har comhem msn fungerar inte

*men nätet fungerar, tankar på bra i ca 2000kb/s

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Någon som har lust att förklara på ett lättförståeligt sätt hur man kommer åt sin e-mail med en proxy?

Permalänk
Avstängd

jag kommer in på MSN och www.hotmail.com nu med proxyn men jag kan inte LOGGA IN på hotmail.com det står bara inget svar...

CP!

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

måste fråga varat lägger man in proxyn ???
fattar noll

Permalänk
Medlem

felet ska vara klart klocka 5 och det är om 5 minuter .. undrar om dem e klarade tills des ?

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

Msn fungerar utmärkt med proxy, men jag har problem med att komma in på microsoft.com etc.
Det går inte heller att tanka torrents (kom nu inte och säg att man inte får prata om sånt här eftersom det finns faktiskt lagliga saker att tanka också).

Edit: Citat taget från ComputerSwedens sida:
"Flera av varandra oberoende källor pekar på att felet ligger hos Telia, vilket bekräftas av Telias kundsupport. Operatören har problem med routningen över Atlanten. Arbetet ska vara avklarat under eftermiddagen."

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Lite insider info jag fick var att det är nån rout som strular nånstans.. hade tydligen hittat ett problem.. men det var för nån timme sen, kanske nåt mer som strular på vägen?

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Medlem

ok Mitt MSN fungerar iallfall inte .. hehe..

iförsig det gör inget men man känner sig halv när man int ekan snacka med sina kompisar hehe..

Men hörrni hur lägger man till proxys ?

Permalänk
Medlem

Förklara det där med Proxy server?

Verktyg > Internet-alternativ > Anslutningar > LAN intställningar ???

Visa signatur

Degar la mest !

Permalänk

du lägger in de i Msn Messenger sen väljer man vertyg och sen alternativ sen väljer man anslutning sen väljer man avancerade inställningar och sen väljer man http proxy och skriver in den där och proten sen klart.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
du lägger in de i Msn Messenger sen väljer man vertyg och sen alternativ sen väljer man anslutning sen väljer man avancerade inställningar och sen väljer man http proxy och skriver in den där och proten sen klart.

Ok testade det men kommer inte ut ändå.. hmm

grr .. har lust o leta upp Felias VD och visa han hur stor min höger fot är

Permalänk

Testa så fall en annan proxy för de funkar för mig iallafall tog en svensk proxy för då fick jag full hastighet

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus_H84
Testa så fall en annan proxy för de funkar för mig iallafall tog en svensk proxy för då fick jag full hastighet

du kan inte PMA eller lägga upp IP till den proxyn här ?
vore tacksamt kanske funkar d

Permalänk
Permalänk
Medlem

citerat från
kundinfos sida på telia.se

Beräknad klartid : 2005-05-17 22:30

;/

Permalänk
Medlem

Tror det funkar nu!!

Permalänk

De gör inte mig något att de inte funkar så bra använder en proxy så både min hotmail och msn funkar utan problem

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

jo det gör det för mig med!! Och jag använder proxy!!

Permalänk
Medlem

nu fungerar min MSN utan proxy iallfall
wiie

Permalänk
Medlem

Det fungerar för mig, Telia 8000.

Loggade in en gång med proxy, varefter jag loggade ut, avaktiverade proxyn och nu fungerar det finemang... Väldigt underligt faktiskt, antagligen berodde det bara på bra timing.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Mitt funkar utan proxy så dom borde ha klöst de även fast de inte står på hemsidan

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

perfekt... formaterade om datorn för en stund sen, men jag kommer inte in på windows update så det kanske blir ännu en omformatering om jag får några virus...

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem

Whey! Nu funkar de, fjortisarna är överlyckliga på lunar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Direkt
Whey! Nu funkar de, fjortisarna är överlyckliga på lunar!

ja men du e deras ledare

Permalänk

Problemet är löst, START MSN:ING AGAIN!

Visa signatur

* Stationär P4 3200 MHz - 1024DDR - 250GB - RADEON 9800 PRO - AUDIGY 2 - LG 19" TFT
* Server AMD 2500@3200+ - 512DDR - 30GB - GF2 MX400 - 19 TFT
* Bärbar FUJITSU AMILO - P4 2800 MHz - 512DDR - 80GB - RADEON 9000 - 15.1" TFT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Totte_Lotto
va fan? ska dom sätta ett filter mot barnporr? då byter jag isp...

hehe.. skojjar

jag har också problem med msn.. inte kollat på microsoft... en kompis som har tiscali kommer inte heller in på msn.. så det är nog inte telia.. eller inte telia bara iaf..

Skoj skämt.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

funkar tamigfan inte alls.