2 ingame-filmer från UT2007!

Permalänk
Medlem

fortsätter endå datorlirandet för då har man iaf full kontroll på allt.. tex en ps3 skulle inte klara att köra ett vanligt paintshop progam utan det skulle gå ruggigt segt..

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toon-tech
Konsolerna är optimerade för spelande och dagens x-box har inte mycket sämre grafik än dagens värsting dator som kostar 15lax. Så man får någ vänta 4 år innan datorerna hinner ikapp nextgen konsolerna.

Att spela på datorn e bara iriternade för mig, så fort ps3 släpps slutar jag lira på datorn.

Du är ju så full av BS så det finns ju inte!

Vet du var någonstans PC utvecklarna ligger i för stadium? Vet du vad dem utvecklar just nu? Vet du ens om vad ett kretskort är?

Du tror seriöst att alla PC tillverkare och tillverkare till dess hårdvara kommer att sitta fast med dagens teknik i händerna? Vad du verkar tro är att Cell CPUn inte kommer att förenas med vanliga workstations utan att forskarna kommer hela tiden försöka att gå på Pentium 4 och uppgradera.

Ifall man uttalar sig om något så dumt utan att ha någon som helst information om vad som ligger i framtiden så är man riktigt puntad.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

måste hålla med MsPaint

Vet du var någonstans PC utvecklarna ligger i för stadium? Vet du vad dem utvecklar just nu?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

De jag vet e det jag ser. o jag ser ingen större skillnad i grafik. visst e pc snyggare just NU men de kostar mycket mer. De är inte värt priset.

Rent historiskt har jag rätt. när x-boxen komm satt pc-spelare o försökte få nått som playstation 1 grafiik att rulla i patetiska 25fps efter ha köppt de senaste voodoo kortet.

Så sluta giddra om var kretskoret sitter o sånt skit, för vem bryr sig.Jag vet var pc utveclarna ligger o de ljusår bakom ps3. Och om de ligger före så får du gärna uppgradera din dator till att kuna driva den tekniken. FÖr 30 000 kr

Visa signatur

Where is S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toon-tech
De jag vet e det jag ser. o jag ser ingen större skillnad i grafik. visst e pc snyggare just NU men de kostar mycket mer. De är inte värt priset.

Rent historiskt har jag rätt. när x-boxen komm satt pc-spelare o försökte få nått som playstation 1 grafiik att rulla i patetiska 25fps efter ha köppt de senaste voodoo kortet.

Så sluta giddra om var kretskoret sitter o sånt skit, för vem bryr sig.Jag vet var pc utveclarna ligger o de ljusår bakom ps3. Och om de ligger före så får du gärna uppgradera din dator till att kuna driva den tekniken. FÖr 30 000 kr

Hade inte PS2 komit när Xboxen kom

EDIT: hoppas att det är filmen som är dålig för annars är det pinsamt.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toon-tech
De jag vet e det jag ser. o jag ser ingen större skillnad i grafik. visst e pc snyggare just NU men de kostar mycket mer. De är inte värt priset.

Rent historiskt har jag rätt. när x-boxen komm satt pc-spelare o försökte få nått som playstation 1 grafiik att rulla i patetiska 25fps efter ha köppt de senaste voodoo kortet.

Så sluta giddra om var kretskoret sitter o sånt skit, för vem bryr sig.Jag vet var pc utveclarna ligger o de ljusår bakom ps3. Och om de ligger före så får du gärna uppgradera din dator till att kuna driva den tekniken. FÖr 30 000 kr

Vad går du på? Du verkar ju vara helt i din egen lilla fantasivärld. När Xboxen kom så satt jag latjade i D3 alphan med ca 30 fps som hade bra mycket bätte grafik än Xboxens sketna leksaksgrafik.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Datorer kommer nog alltid att vara bättre än konsoler då konsolerna är uppbyggda av, ja precis, datorkomponenter. Ett halvår efter en konsol har släppts kan man således bygga ihop en dator som är ett halvår bättre än konsolen.

Så jag tvivlar starkt på att konsoler kommer ta över PC-marknaden.
Förresten är bilspel de enda spel som går att spela med de förbannade kontrollerna :P.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk

Tack för att ni håller på och får min tråd låst.

HÅLL ER TILL TOPIC!!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Imponerande filmer, undrar vad filmregissörer kan använda utav motorn, kanske lite fel ändamål, inte helt omöjligt om Epic anpassar motorn till film.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Filmen påminner faktiskt lite om Terminator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Imponerande filmer, undrar vad filmregissörer kan använda utav motorn, kanske lite fel ändamål, inte helt omöjligt om Epic anpassar motorn till film.

Ska ju vara ganska så mycket snyggare för att kunna göra Shrek-liknande filmer dock

Tyckte inte det såg SÅ jäkla snyggt ut med tanke på att det är 2 år eller nåt fram i tiden.
Om man tänker att Far Cry är ca 3 år före så inte fan tycker jag det skiljer 3 år i teknologi mellan dom, vad man såg på de här filmerna iallafall.

Men så imponeras jag inte så lätt av tråkiga inomhusmiljöer heller utan vill ha lummig skog/djungel

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Två år? Spel med samma motor släpps samtidigt med Xbox360 när den kommer ut... och det är väl till vintern... Sen så det här med PC vs konsol... varför tar alla det så personligt? Är man en gamer så kvittar det vilket system spelet är till, så länge det är bra så spelar man det ändå ^^ Sen så känns det ju lite dumt att påstå att det går bra för de som gör PC-spel. Se bara på utvecklingen, allt fler gör spel till båda PC och konsol och flera gör det enbart till konsol istället... Dock så beror ju detta inte på att tekniken i PC är bristande utan snarare för att det är mycket mer lönsamt att göra spel till konsoler, speciellt om det inte kan sälja på sin egen hype som WoW, HL2, Quake IV, etc etc...

PCn som spelplattform kommer finnas kvar ett bra tag, likaså för konsoler, så varför inte bara gilla läget och spela alla underbara spel som släpps oberoende av vilket system det är till ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Två år? Spel med samma motor släpps samtidigt med Xbox360 när den kommer ut... och det är väl till vintern...

Aha, jag trodde liret skulle komma om 2 år (det heter ju 2007).
Men men, det förklarar varför det inte ser ut som nåt superspel från 2007 utan snarare som ett nyår 2005/2006-spel....som Oblivion tex.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att lägga upp en spegel för oss som inte är reggade på sidan?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

WMV-filerna går att se även om man inte betalar. Quicktime-versionerna fick jag inte tillgång till dock.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toon-tech
De jag vet e det jag ser. o jag ser ingen större skillnad i grafik. visst e pc snyggare just NU men de kostar mycket mer. De är inte värt priset.

Rent historiskt har jag rätt. när x-boxen komm satt pc-spelare o försökte få nått som playstation 1 grafiik att rulla i patetiska 25fps efter ha köppt de senaste voodoo kortet.

Så sluta giddra om var kretskoret sitter o sånt skit, för vem bryr sig.Jag vet var pc utveclarna ligger o de ljusår bakom ps3. Och om de ligger före så får du gärna uppgradera din dator till att kuna driva den tekniken. FÖr 30 000 kr

Att du inte ens går på fakta gör ju att du förlorar diskussionen innan den ens börjat.

Hur kan ni ens sitta och snacka om att en konsol skulle vara mer kraftfull när detta spelet utvecklas till både PC och konsol? Duh.

Visa signatur

hmm