Permalänk
Medlem

Vilken är den "bästa" mobilen just nu?

Lite difus fråga kanske... Men vilken är den bästa mobilen just nu? Antingen som redan finns på marknaden, eller som är på väg? Var hittar man så mkt kraft och krut packeterat i en så liten förpackning som möjligt?

Jag är grymt nyfiken på SE k750. Men finns det ännu vassare mobiler? (som samtidigt inte ökar allt för mkt i fysisk storlek)

Är inte så uppdaterad på vad marknaden har att erbjuda nämligen.

Visa signatur

// skank was here

Permalänk
Medlem

Qtek S100, klarar allt å lite till. K750 är en kärringmobil jämfört me S100:an. Har haft en K700 å d är bara skit i jämförelse.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk

håller med fick min s100 för 2 dagar sedan och är så grmyt nöjd. Allt är så gediget och genomtänkt och kraften e sjuk för en telefon.

sedan att du får den billigt nu via telia är inte heller dumt.

Permalänk
Medlem

Att kunna sitta på ICQ å MSN är rätt coolt åxå. Sen har den ju riktigt internet, som en vanlig dator. Sen när man sitter å åker nånstans kan man lira gameboy, gameboy color, gameboy advance, sega mm.mm. Lätt den bästa lur du kan äga för en rimlig peng just nu, så våga köpa annat än vad polarna å alla andra har.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Jag får min k750 i början på nästa vecka. Allt beror ju på vad man är ute efter. Personligen ville jag ha en liten mobil med minneskort och mp3, samt megapixelkamera, och då passar ju k750 perfekt.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

icq, msn o spel funkar ju på alla mobiler... en 3g-lur har ju grymt mycket snabbare internet än en vanlig gsm också...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Qtek S100, klarar allt å lite till. K750 är en kärringmobil jämfört me S100:an. Har haft en K700 å d är bara skit i jämförelse.

Har S100 3G? Har den GPS? näpp

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Har S100 3G? Har den GPS? näpp

har nån av de andra som nämnts här det då? nej
o alla vill inte ha 3g, sämre täckning, o vem fan vill se den man snackar med, inte jag i alla fall. skulle vara för att ladda ner data då, men så länge man måste betala 477 kr för flatrate så äre aldeles för dyrt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

om du ska ha gps och 3G så kolla på Motorola A1000 har för mig att A1010 släpps runt februari å den har WLAN

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden på S100? Lika "imponerande" som alla andra Qtek?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Hur är batteritiden på S100? Lika "imponerande" som alla andra Qtek?

Qtek-modellerna är handdatorer och smartphones, och kan inte jämföras med vanliga mobiltelefoner. De _har_ imponerande batteritider, utan citattecken.
Samsung D500 blev korad till årets telefon av någon erkänd komité, så den borde finnas med på listan.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk

Nokia 6230i
Är en mobil, ingen handdator!

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

K750 är bara så grym!! Jag har haft den i över en vecka nu och har fortfarande inte slutat att imponeras av dess funktioner. Displayen är underbar, likaså bilderna man tar! Festbilderna som man för över till datorn skrattar man åt i flera timmar!
Rekommenderas verkligen!

Permalänk
Medlem

Nokia 8850
Nokia 8890
Nokia 8910
Nokia 8910i

Dom tycker jag grymt mkt om. Snygg design också enligt mig men om dom är bäst vet jag inte... Bäst är väl ändå Nokia 5110, 3210, 3310 eller någon liknande. Dom har överlevt bra genom åren om man ser på det sättet. Finesser är inget jag är ute efter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loumark
K750 är bara så grym!! Jag har haft den i över en vecka nu och har fortfarande inte slutat att imponeras av dess funktioner. Displayen är underbar, likaså bilderna man tar! Festbilderna som man för över till datorn skrattar man åt i flera timmar!
Rekommenderas verkligen!

Dom som tycker att K750 är den grymmaste luren har säkert haft en väldigt sunkig mobil före. Jag som har bytt hela tiden tycker inte att K750 är något speciellt.
Sen så tycker jag att 3G inte alls är färdigutvecklat än, iaf. inte i Piteå, så d har jag ingen nytta av. GPS kan ju va bra att ha, men på dom lurar som har gps har ett alldeles för omotiverat högt pris, eller inga andra funktioner eftersom allt krut har lagts på gps:en.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har nån av de andra som nämnts här det då? nej
o alla vill inte ha 3g, sämre täckning, o vem fan vill se den man snackar med, inte jag i alla fall. skulle vara för att ladda ner data då, men så länge man måste betala 477 kr för flatrate så äre aldeles för dyrt.

Då har ju inte S100 "allt och lite till".

3G är bättre täckning eftersom du både kan använda 2G/2,5G och 3G nätet.

Sen tycker jag folk hänger upp sig alldeles för mycket på just videosamtal, det är ju inte det man är ute efter utan den höga datahastigheten och mängden tjänster i mobilerna.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Men 3G, videosamtal är nästan lite fjortisvarning. Sen så var ju frågan vilken lur som var hetast idag och personligen håller jag mig så långt från 3G som möjligt. Det är långt ifrån färdigutvecklat, kommer ju nya lurar dagligen inom 3G den ena fulare å sämre än den andra..................näää, gillar inte alls 3G lurar !!! Men det är jag det.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Men 3G, videosamtal är nästan lite fjortisvarning. Sen så var ju frågan vilken lur som var hetast idag och personligen håller jag mig så långt från 3G som möjligt. Det är långt ifrån färdigutvecklat, kommer ju nya lurar dagligen inom 3G den ena fulare å sämre än den andra..................näää, gillar inte alls 3G lurar !!! Men det är jag det.

Du har förstås testat alla?

Btw, fan vad du hänger upp dig på just videosamtal. 3G är så mycket mer.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Du har förstås testat alla?

Btw, fan vad du hänger upp dig på just videosamtal. 3G är så mycket mer.

Visst 3G är säkert bra för dom som bor i större städer jag bor i en stad med ca 35000 invånare och i mitt rum hemma så kan jag inte ens skicka sms med 3G-telefon och funkar inte alltid när man har mottagning heller. Däremot min vanliga GSM telefon med Vodafone abbonemang funkar bra överallt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Då har ju inte S100 "allt och lite till".

3G är bättre täckning eftersom du både kan använda 2G/2,5G och 3G nätet.

Sen tycker jag folk hänger upp sig alldeles för mycket på just videosamtal, det är ju inte det man är ute efter utan den höga datahastigheten och mängden tjänster i mobilerna.

o vad för tjänster äre som är så bra att de ändå blir värda att använda på den minimala skärm en nalle har? läsa nyheter på en liten display går fetbort,film oxå,musik, ja då kan man ju lika gärna ha radio. väder, ja, jo kanske, men då duger ju wap eller liknande precis lika bra. vad finns då kvar?

koppla till dator o ladda saker kan jag förstå, men då börjar det ju kosta oxå, då det fortafrande kostar pris per Mb. om man nu inte är villig att ha ett abonumang på över 500 kr i månaden.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
o vad för tjänster äre som är så bra att de ändå blir värda att använda på den minimala skärm en nalle har? läsa nyheter på en liten display går fetbort,film oxå,musik, ja då kan man ju lika gärna ha radio. väder, ja, jo kanske, men då duger ju wap eller liknande precis lika bra. vad finns då kvar?

koppla till dator o ladda saker kan jag förstå, men då börjar det ju kosta oxå, då det fortafrande kostar pris per Mb. om man nu inte är villig att ha ett abonumang på över 500 kr i månaden.

Jag vet inte vilka telefoner du syftar på men har A1000 eller A92x minimal skärm?

Alldeles lagom stor skulle jag säga. Läsa nyheter är den perfekt för. Film funkar också bara att det kan lagga lite. Varför skulle man inte kunna lyssna på musik? Det är t.o.m en riktigt bra mp3 spelare i dom.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Jag håller med jens här, 3G känns riktigt överskattat. Än värre när det i praktiken knappast fungerar som på reklamerna. Har inte upplevt det själv, men bandbredden lär inte vara mycket att hurra över.

Det enda användbara jag kan tänka mig är nyheterna och vädret, sådant som en vanlig gsm-telefon fixar via gprs. Musikvideos? Kom igen nu, har man inga som hellst kvalitetskrav så kanske man kan tycka att det är roligt några gånger, men seriöst, är det någon som verkligen använder detta?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag håller med jens här, 3G känns riktigt överskattat. Än värre när det i praktiken knappast fungerar som på reklamerna. Har inte upplevt det själv, men bandbredden lär inte vara mycket att hurra över.

Det enda användbara jag kan tänka mig är nyheterna och vädret, sådant som en vanlig gsm-telefon fixar via gprs. Musikvideos? Kom igen nu, har man inga som hellst kvalitetskrav så kanske man kan tycka att det är roligt några gånger, men seriöst, är det någon som verkligen använder detta?

3 reklamerna är för fjortisar, det finns mer än videosamtal och musikvideos.

Har du testat att surfa på vanliga websidor med en 3G telefon? Helt ok faktiskt.

Satt och surfade på swec och andra sidor jätteofta när comviq hade gratis surf. Nu blir det dock inte så mycket eftersom det är ganska dyrt.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Jag vet inte vilka telefoner du syftar på men har A1000 eller A92x minimal skärm?

Alldeles lagom stor skulle jag säga. Läsa nyheter är den perfekt för. Film funkar också bara att det kan lagga lite. Varför skulle man inte kunna lyssna på musik? Det är t.o.m en riktigt bra mp3 spelare i dom.

jo, men alla vill kanske inte ha nallar i de storlekarna, speciellt inte A92x som är stor nog att slå ihjäl någon med :D:D i och för sig prefekt vid bråk på stan :D:D

sen, hur internet beroende är man om man måste sitta o surfa på en skärm på typ 10x5 cm :D:D (den storlek på de nalalr du nämner, som ändå är de nallar me störst skärm).

sen nämner du ju själv i ditt sista inlägg, att internet är för dyrt över 3G nu när comviq inter bjussar på det längre. där har du en fin nackdel till, bara en av många att lägga i högen av nackdelar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jo, men alla vill kanske inte ha nallar i de storlekarna, speciellt inte A92x som är stor nog att slå ihjäl någon med :D:D i och för sig prefekt vid bråk på stan :D:D

sen, hur internet beroende är man om man måste sitta o surfa på en skärm på typ 10x5 cm :D:D (den storlek på de nalalr du nämner, som ändå är de nallar me störst skärm).

sen nämner du ju själv i ditt sista inlägg, att internet är för dyrt över 3G nu när comviq inter bjussar på det längre. där har du en fin nackdel till, bara en av många att lägga i högen av nackdelar

Ok a92x är stora men A1000 är alldeles lagom.

och ja, jag är jävligt internet beroende (men vem är inte det?).

Angående priset så måste det ju sänkas förr eller senare.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

jo, A100 är helt klart mindre än 925, dock är den fortfarande för stor för min smak.

o visst måste priserna gå ner. men JAG tänker inte skaffa nått nu när det är dyrt bara för att NÅN gång går priserna ner. :D:D det är en av anledningarna till att jag inte anser att #g är moget ännu. säger inte att 3G är skit, men JAG ser inga fördelar i det nu. om jag gör det om 1 eller 2 år är en annan sak. o självklart respekterar man ju andras beslut att satsa på 3G, de får ju göra som de vill :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jo, A100 är helt klart mindre än 925, dock är den fortfarande för stor för min smak.

o visst måste priserna gå ner. men JAG tänker inte skaffa nått nu när det är dyrt bara för att NÅN gång går priserna ner. :D:D det är en av anledningarna till att jag inte anser att #g är moget ännu. säger inte att 3G är skit, men JAG ser inga fördelar i det nu. om jag gör det om 1 eller 2 år är en annan sak. o självklart respekterar man ju andras beslut att satsa på 3G, de får ju göra som de vill :D:D

Jojo, det är klart..

Bara en lite fråga. Du vill ha stor skärm men liten mobil, hur går det ihop?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen "bästa" mobil och kommer aldrig att finnas så länge folk har olika behov och värderingar.

Det heter snarare "bästa mobil för dig"

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Går det att spela "GAMEBOY advance spel" på S100?

Visa signatur