Permalänk
Medlem

som vanligt så kommer tyska och japanska innan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Verkar som Logitech har börjat att släppa lite 64bitars inget till MX1000 än men det finns en nerladdning som heter "64 bit Logitech Gaming Software for Windows XP Professional x64" (jäkligt gött att få force feedbacken att fungera till ratten igen) vilket tyder på att de borde släppa mera drivrutiner för 64:an snart.

Jo det har jag också hittat... Synd att det (trotts vissa ansträngningar) är så få som faktiskt fixat sina program till x64. Jag menar, det har ju funnits som beta ganska länge nu...

Ajuste, jag mäskte att funktionen för att "Dela ut internettuppkoppling" verkar vara borta, eller är det bara för mig?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Låter ju bra det här. Funtar själv på att dra in win xp 64 på burken.
Jag har ett Abit AV8 3rd Eye K8T800Pro och ett Club 3D 9800pro.
De här drivrutinerna har jag hittat till dem (tror jag har fått ner rätt):

VIA_HyperionPro64_V099 (Moderkortet)
wxp64-8-12-050317m-022144c (Graffet)

Är det nå mer drivisar man behöver, typ nätverkskort och dyl eller hittar win xp 64 det av sig själv?

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har flera produkter som är mindre kända, är tvungen att uppgradera min processor samt att mitt system fungerar finemang som det är, så har jag ingen nytta utav ett 64 bitars system. Dock tycker jag att de har vart aningen sega med det, 64 bits processorer har funnits ett tag nu för X86 plattformen, ännu längre ifall man tittar på andra plattformar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

Ajuste, jag mäskte att funktionen för att "Dela ut internettuppkoppling" verkar vara borta, eller är det bara för mig?

Det är väl beroende på att x64 är en strippad version av server 2003 egentligen och inte alls en påbyggnad av det vanliga xp som namnet kan få dig att tro. Även därför det heter service pack 1 och inte service pack 2 som det borde om det var xp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det final-versionen ni använder eller nån beta?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

personligen så har jag fått sämre fps i just cs:s :/ men i övrigt så verkar det funka som windows i allmänhet. verkar sämre eller bättre vad jag kan bedömma, tyvärr.

Att få tag i drivrutinter till allt var inte så svårt, de mesta finns lättillgängligt.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk

xtermin8:
Najs! Det låter ju trevligt! Låter som ett smart drag ur stabilitetssynpunkt.

Har inte x64 någon annan funktion då om man vill att den ska kunna agera router också...

alving:
Jag kör final-versionen med 30 dagars test. Ska nog få tag i ett eget ex innan tiden tar slut hade jag tänkt.

devour:
Jag har iofs inte CS:s, men i vanliga CS och andra 3d applikationer har jag inte märkt någon skillnad till det sämre. Jag gissar på att det du upplevever har mer med drivrutinerna att göra. Bara att vänta tills det släpps några nya.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag att uppgadrea min hårdvara tills fler program och drivrutiner är optimerade för 64 bitar.
En del av Microsofts egna program är ju inte ens optimerade för 64 bitar.

Se bara när Windows 2000 kom ut på marknaden.
Oj vad folk hade problem med diverse drivrutiner och program.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Tycker det kan vara lite buggigt .. drivrutiner har jag hittat och allt fungera med det är ändå program som inte fungerar ... deamon tools, fått blåskärm och massor av annat men det var dock den näst sista betan innan coporate versionen kom ut.. så jag ska nog vänta ett tag tills program , drivrutiner blir mer anpassade för windows 64.

Permalänk
Medlem

Mycom har Microsoft Windows XP Professional x64 Edition Eng OEM på lager.

Obs!
(m. annan hårdvara)

http://www.mycom.se/produkt/microsoft_windows_xp_professional...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hur kollar man om ett program är 16 bitars-baserat eller 32?

Hittar inget på Egenskaper till installationsfilen, eller till startfilen efter installationen.

Permalänk

Men jag vill också ha winXP64:(

Men går ju tydligen inte att skaffa på något sätt, jag kan ju inte byta ut licensen eftersom jag har HOME varianten:(

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

vart har ni tankat/köpt x64 edition?
och vilken relle är det om ni har tankat det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bommers
vart har ni tankat/köpt x64 edition?
och vilken relle är det om ni har tankat det?

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/evaluation/trial.msp...
Snart ska den även gå att tanka.

Permalänk

Är det bara en Beta version som finns än utav windows 64, inte sett något annat än?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

grabbar ni som har lite bättre koll än mej på det här, funkar alltså inga 32bit program o spel som tex world of warcraft till windows xp 64bit?

Permalänk

du ville med andra ord dela med dig avundsjuka ;P

Edit:
¯¯¯

.:[PRE]:. Microsoft.Windows.XP.64.Bit.SP1.Integrated.For.64.Bit.Ext.Systems-TBE PRE'D 15139 days 21 hours 22 minutes 47 seconds ago .:[12/24/2004 GMT]:.

Ext systems? = External systems?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

SilentViruzz: du vill ju absolut inte köra TBE´s version nu iaf, en gammal beta version.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
grabbar ni som har lite bättre koll än mej på det här, funkar alltså inga 32bit program o spel som tex world of warcraft till windows xp 64bit?

Jo. 32 bitarsprogram funkar fint. Däremot får du nog problem med 16 bitarsprogram.

Drivrutinerna däremot måste vara 64 bitars.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SilentViruzz
du ville med andra ord dela med dig avundsjuka ;P

Edit:
¯¯¯

.:[PRE]:. Microsoft.Windows.XP.64.Bit.SP1.Integrated.For.64.Bit.Ext.Systems-TBE PRE'D 15139 days 21 hours 22 minutes 47 seconds ago .:[12/24/2004 GMT]:.

Ext systems? = External systems?

Extended Systems står d för

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Extended Systems står d för

Och det är...?

Edit:

Kommer vanliga 32bits spel kunna köras i windows 64bit?
Alla apps också... irc, msn, icq etc etc...

Permalänk
Hedersmedlem

Men nu får det väl vara nog på dallandet om XP x64!
Sök så finner ni svaren, så enkelt är det. Frågorna har ju besvarats tiotals eller hundratals gånger redan!
Extended Systems är vad Microsoft ibland kallar AMD64-teknologin.
Windows XP Professional for Extended Systems är alltså x64.

Nämns något om version 2003 så är det för Itanium (IA-64) processorer, det vill ni inte ha, för minst 99,9% har inte en IA-64 processor.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Hur är det med stöd för ipod och t.ex. min usb Logitech bordsmic?

Permalänk

zamson: Min iPod funkar bra men logitech gillar inte att släppa drivisar så snabbt men den kan funka inte säker dock.

Största skillnaden jag märkt är när man väljer thumbnails och går in i en stor bild mapp går grymt mycket snabbare än förut iaf.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Sämsta jävla skit jag har testat pga att det inte finns driver till allt så som promise raid kontroller. Sen tycker jag det suger patte eftersom allt går mycket segare tyker jag. Men jag kan hålla med dig och cs:s satan vad hög fps man har.

(Sorry för svärorden)

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Håller på att testa x64 nu... men en sak ni måste tänka på! är att kör ni sli system så installera nvidia drivarna 76.71 för dem har stöd för sli vilket windows certifierade drivarna på sidan inte har stöd för! bara att ha i åtanke!

Permalänk
Hedersmedlem

Windows XP Professional x64 Trial hann komma upp för nerladdning en stund här, men är nu "currently unavailable".
Hoppas den kommer upp snart igen, jag vill ju testa nu när jag har hårdvaran som krävs.

Edit: Nu går det att beställa från länken igen!

Permalänk
Medlem

Byggde ihop nya monstret igår
Lite svårt att mjölka kraft i bios dock.. Så jag sitter och väntar på svarsmailet från MS ang trialversionen.. för längre än så kommer jag ändå inte använda det, sen blir det nått mer.. exotiskt.

Är väl bara att sätta sig och börja tanka hem drivisar och bränna ut?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Sämsta jävla skit jag har testat pga att det inte finns driver till allt så som promise raid kontroller. Sen tycker jag det suger patte eftersom allt går mycket segare tyker jag. Men jag kan hålla med dig och cs:s satan vad hög fps man har.

(Sorry för svärorden)

Så det är Microsofts fel att dina hårdvaruleverantörer inte fått tummen ur och fixat drivrutiner som Microsoft kunnat inkludera i windows x64?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG