Permalänk
Medlem

Byta ut Shuttle till en tower

Tjena, jag äger en Shuttle SB75G2 med en Radeon 9800XT. Jag fick allt gratis så har ingen ångest direkt, men börjar bli trött på den med tanke på att den låter så jävla mycket plus att jag har problem med att den är fruktansvärd varm (http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46269...). Nu undrar jag vad jag kan ta över från min Shuttle, och vad jag behöver köpa till för att få en fungerande och tyst tower?

Har som sagt proc, ram, grafikkort, hårddiskar, skärm mm.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan väll ta över det mesta.

Cpu
Ram
GFX
HD
crt/tft
tgnbord/mus
ROM

Vad som inte går är väll:

Moderkortet
nätagget (Det går säkert med lite vilja men vad vill du ha det till?)

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Moderkortet kanske också går? Till mitt chassi passar iaf de flesta moderkort.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Moderkortet kanske också går? Till mitt chassi passar iaf de flesta moderkort.

Moderkortet från en Shuttle kanske är lite småjobbigt att få loss... Är ju inte direkt som ett vanligt ATX moderkort...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

på min sn95g5 var det inte allt försvårt att få loss på moderkortet men på mitt moderkort sitter det fastlödd kabel(till för start knappen etc.etc) mellan moderkortet och fronten

Visa signatur

Sys1 X2 4400+@237*11 - xFx 7800Gtx 490/1300 - Ocz 1024*2 ddr500 - Dfi nF4 Sli-Dr - ocz 520w powersteam 1.7TB Hdd. Plus en massa annat tjafs

Permalänk
Medlem

Få loss går nog, men att få det att fungera i ett vanligt ATX chassi?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Få loss går nog, men att få det att fungera i ett vanligt ATX chassi?

det kan vara vara flexATX-standarden vilket kanske skulle gå att sätta fast... MEN om man vill sälja shuttlen eller använda den till något annat än papperskorg så ska man låta moderkortet vara kvar

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life