Permalänk
Medlem

Antec Super Lanboy eller Sonata ?

Har suttit och tänkt på det ett tag.

Blir det en super lanboy mottages gärna rekommendationer/tips om vilket nätagg som skulle passa in. (Skall även palla 6800gt klockat till 6800ultra

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt super lanboy med ett agg på 350watt med en 120mm fläkt i.
om du inte ska klocka duger det med ett noname agg, billigt och bra.

varning för sonata chassiet om du drar på lan ofta. Det är gjort av fet plåt precis som ett chieftech
och väger as. Dessutom suger det in damm på en jädra massa ställen tex hål i sidoplåtarna.
Och det går inte att ta bort ena sidoplåten för den är popnitad!

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLoz
Jag skulle valt super lanboy med ett agg på 350watt med en 120mm fläkt i.
om du inte ska klocka duger det med ett noname agg, billigt och bra.

varning för sonata chassiet om du drar på lan ofta. Det är gjort av fet plåt precis som ett chieftech
och väger as. Dessutom suger det in damm på en jädra massa ställen tex hål i sidoplåtarna.
Och det går inte att ta bort ena sidoplåten för den är popnitad!

Okej, tackar. Duger 380-watts agget som kommer med sonatan eller en likadan 420a? (Dvs att jag köper ett separat till lanboyen)

Permalänk
Medlem

väger as? som ett chieftech? lägg av va?

att den blir dammig är ju för att det syns inte för att det är nån magisk damm-magnet..

varför skall man ta bort vänstra sidoplåten föresten?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av srt
Okej, tackar. Duger 380-watts agget som kommer med sonatan eller en likadan 420a? (Dvs att jag köper ett separat till lanboyen)

Agget tycker jag är väldigt tyst och bra.
Duger bra till min dator i sign.
Allt är i stort sett klockat och stabil.

Och angående vikten så tycker jag inte att den är särskilt tung.
Lite tyngre än andra chassin kanske.
Men sen är den ju i mitt tyckte 10 ggr snyggare än alla andra oxå

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
varför skall man ta bort vänstra sidoplåten föresten?

Bästa stället att gömma fult och luftflödeshindrande kablage.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Orkar man inte bära Sonatan får man käka mer gröt.

Super lanboy 4kg
Sonata 9.4kg.
Chieftec 16-17kg.

Permalänk
Medlem

hehe kablage blir ju inte så mycket av då man klipper bort det man inte vill ha å sleavar upp nätagget samt att den går fint att trycka upp kablage bakom nätagget med plåtne kvar

enda gången man behöver ta bort den är ju om man vill ljudisolera bakom moderkortsplåten.

Sedan en sak om super lanboy och alu, det blir ramsnett fått in ett par lanboys i butiken och samtliga har vaggan som håller hdd böjt till sig så att hdd sitter löst eller helsnätt

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
väger as? som ett chieftech? lägg av va?

att den blir dammig är ju för att det syns inte för att det är nån magisk damm-magnet..

varför skall man ta bort vänstra sidoplåten föresten?

Jag syftade mest på att plåten var lika tjock som på ett chieftech.

Jag skulle ju hellre tagit ett lanboy.. Alla som varit på LAN vet hur jäkla seg i armarna man är efteråt.

Och att man inte kan ta bort vänstra plåten på sonatan suger, det skulle gå mycket smidigare att koppla in IDE och ström kablar..

Och dedär blåa dioderna på framsidan.....Ghaaa!!

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLoz
Jag syftade mest på att plåten var lika tjock som på ett chieftech.

Jag skulle ju hellre tagit ett lanboy.. Alla som varit på LAN vet hur jäkla seg i armarna man är efteråt.

Och att man inte kan ta bort vänstra plåten på sonatan suger, det skulle gå mycket smidigare att koppla in IDE och ström kablar..

Och dedär blåa dioderna på framsidan.....Ghaaa!!

Du, rent designmässigt är Sonatan flera gånger bättre än "SL".
Dock är inget utav chassina inte min smak. SLK3000B är den rätta vägen.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är dåligt att man inte kan ta bort sidoplåten, stor miss tycker jag. Annars är det ett bra chassi.

Permalänk
Medlem

tänk på den gamla goda tiden då?

-92/93

då datorburkarna vägde runt 30kg och inget i dom.
Hade en dator en gång som det var 2 stora plasthandtag på toppen för att man skulle kunna flytta runt den. nätagget då var la som 3 nuvarande nätagg

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bylund2
tänk på den gamla goda tiden då?

-92/93

då datorburkarna vägde runt 30kg och inget i dom.
Hade en dator en gång som det var 2 stora plasthandtag på toppen för att man skulle kunna flytta runt den. nätagget då var la som 3 nuvarande nätagg

Som en polare brukar springa och säga: "Det var bättre förr, då män var män och datorer var datorer som tog upp hela rum".

T: Personligen hade jag nog valt Lanboy-lådan, med anledning av vikten.

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s