Nintendo, tvspelsvärldens kungar!

Permalänk
Medlem

bra skrivet NiQ gillar nintendos SPEL är inte ute efter hårdvara med dåliga spel.

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Playstation mer för att spelen är bättre och inget annat ;p

Permalänk
Medlem

Många som klagar på Nintendo, men nog fan är det Nintendos presskonferans alla är mest nyfikna på

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Många som klagar på Nintendo, men nog fan är det Nintendos presskonferans alla är mest nyfikna på

Jag är iaf inte ett dugg intresserad av den presskonferansen

Permalänk
Medlem

Nintendo har sjunkit från att ha haft 90% av marknaden till ynkliga 19%.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt eftersom de har fått mer konkurrens, eller?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Mitt hjärta tilhör Zelda. Så länge det procuceras nya Zelda-spel kommer jag köpa en ny Nintendokonsol.

Det finns inget spel på hela tvspelsmarknaden som ger mig samma härliga rysningar som de man får av att öppna en ny kartong/fodral innehållandes ett nytt äventyr. Varje spel är en ny upplevelse, musiken, storyn, karaktärerna, miljöerna, vyerna. Ja, allt blir häpnadsväckande underbart varje gång. Även om det alltid går ut på att rädda prinsessan (, eller systern) så känns det aldrig på något sätt gammalt.

Många verkar skeptiska till det nya zelda samt hur Link förändras till en varg. Jag kan inte se det på något annat sätt en nytänkande. Det är genialt och strålande på alla sätt och vis. Som det sades på presskonferensen: "Man får se Link på ett aldrig tidigare skådat sätt".

Jag kan knappt bärga mig tills ZTP releasen men innan dess måste jag ha skrapat ihop till en HDTV

Nintendo kommer jag iaf alltid vara trogen sålänge Zelda, Mario och Mario Kart finns. Jag har hängt med sen dag 1 då det gäller dessa spel och kommer fortsätta till slutet!

Jag säger inte att Playstation och Xbox på något sätt är dåliga men nintendo är synonym med tvspel för mig.

Sen måste jag berömma Mr Miyamoto för den människa han verkar vara. Så ödmjuk och så härlig människa som honom är det ont om. Att han dessutom har en fantasi och ett såpass stort intresse i det han gör är beundransvärt. Han är ett lysande exempel på hur långt ett bländande intresse kan föra en.

Permalänk
Medlem

Nintendos presskonferens var trevlig att kolla på.

Satoru Iwata Interview
http://cube.ign.com/articles/617/617814p1.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Mycket bra talat. Precis vad jag försöker intala mina grafikfixerade kompisar.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

NiQ:

Du säger att det aldrig släpps nått nytt till PS eller XBox, släpper nintendo något nytt då? Vafan..enda anledning till att dom lever är ju pga Zelda, Mario och Metroid. Variationer på dom tre är väl nästan det enda Nintendo gör?

Jag gillar iof nintendos spel, men det var ett dumt påstående.

Visa signatur

.: The sun's not yellow it's chicken :.

Permalänk
Medlem

Oki kan berätta lite om Nintendo stället då man var där idag o kollade...
började med att man satt i 4 timmar för att komma in på zelda för att testa det..
tyckte det var dåligt med så få konsoller där då dom kunde ha tryckt in minst 20 till för att kö skulle gå fortare...
aja det var helt klart värt att köa inte så att man ångrade sig utan man tänkte inte på det.. satt brevid någon japan som pluggade här som var stört skön he he ...
aja dom hade 4st olika demos där på 10min var som man kunde spel..
spelen lirade på gamegub..
banan som man lirade var ridda på en häst o rädda någon tjej på Eponia..
Fienden red på en gris o var allmänt ful som vanligt..
he he
men som sagt förutom zelda så fanns det inte så mycket folk på nintendo..
det mesta som Nintendo hade att vissa upp var rena barnspel inget som man hade köpt iaf..
fanns dock ett par titlar som folk över 16 hade gillat..
men det fanns några barn titlar som mario baseball o mario fotball som jag tyckte kunde blir hur skojiga som helst samt ett dans spel som skulle funka bra som förfest spel när man sitter me polarna o dricker öl, ett helt ny öl spel helt klart.. kanske köper det till min gamecube..
aja dom som vill veta mer om e3 kan ju alltid maila mig så ska jag försöka svara så fort jag kan..
dock kan jag inte svara så mycket om un3 motorn då jag inte hängde så mycket där eller om sony...

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Själv skiter jag väl i zelda spelen.. är ju Metroid "Prime" serien man vill åt
bästa FPS spelet som någonsin kommit på konsol.

Har gamecube men inte Zelda...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det rätt så kommer Nintendo inte att avslöja något om Revolution under E3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Om jag har förstått det rätt så kommer Nintendo inte att avslöja något om Revolution under E3?

Inte förrän i slutet av året ska dom avslöja hela konceptet, detta på grund av rädsla för att annars skulle Sony eller Microsoft kopiera deras nyskapande kontroll, eftersom Sony inte ännu har en slutgiltig design på deras kontroll.

Permalänk
Korsordsguru

Världens dåligaste myt att Nintendos spel är för barn som gillar gulligull och det inte finns några spel för vuxna. Tyvär verkar det vara tvärt om. Vuxna gillar nintendos spel. Kanske många som växer ifrån zombie-dödar-spel och sportspel när de blir äldre, vad vet jag.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=37731...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mogna män spelar GameCube!

Det är ganska välkänt att "fjortisar" köper hellre PS2 och Xbox för att det är häftigt med skjuta, döda och blodsplatterspel........

Permalänk
Medlem

Kan man inte ha både en GC och ett PS2 eller? Tycker att det är en utmärkt kombination.

Permalänk
Medlem

Äh, mogna män spelar spel på dator, det är ju välkänt att det bara är casualgamers som spelar spel på konsol......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Kan man inte ha både en GC och ett PS2 eller? Tycker att det är en utmärkt kombination.

Det är en klockren kombo, då får man ju allt det goda :). Lutar åt PS3 och Nintendos nästa om dom släpper ett nytt Zelda och Metroid.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangler
Äh, mogna män spelar spel på dator, det är ju välkänt att det bara är casualgamers som spelar spel på konsol......

Hehe....det är ju bara nördar som spelar datorspel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
[B]Världens dåligaste myt att Nintendos spel är för barn som gillar gulligull och det inte finns några spel för vuxna. Tyvär verkar det vara tvärt om. Vuxna gillar nintendos spel. Kanske många som växer ifrån zombie-dödar-spel och sportspel när de blir äldre, vad vet jag.

Ja det säger då jag me, Nintendos spel håller i alla åldrar.

Det kommer bli mycket intresant att se hur deras Revolution kommer att fungera i slutet av detta år då dom beräknat att visa upp den. Hoppas bara det stämmer, kan inte vänta längre!!!
Nånting stort har dom iallafall planerat med Revolution så de som tror dom har sett allt nu med de första bilderna från konsollen tror fel.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Ingen annan än jag som är lite konservativ? Jag älskar alla gamla snes spel och de gamla playstation spelen. Känns lite som att kvalitén på spelkänslan blir mindre samtidigt som kvalitén på grafiken blir större.

Jag menar, Hur skönt var inte Donkey Kong till snes? Eller Metroid? eller Secret of mana!? Super Mario!?
Det är ju dom gamla spelen som var värda att spela.
Jag ryser fortfarande när jag har dödat sista bossen på Metroid, Och måste hinna upp till ytan innan tiden är ute.
Secret of mana är ju det fortfarande skönaste rpg't som finns, (även om ff7 ligger jämt) musiken går ej att jämföra med andra spel.
Och Super mario är det spelet som min pappa och mormor kan sitta och spela ihop.

Ingen annan som är konservativ?

Visa signatur

http://www.propartganda.com/bumgropes/king/cheesehelmet.jpg - Kolla in den mäktiga osthjälmen!

How can you trust anyone that bleeds one week in the month without dying?

Permalänk
Medlem

Nej ingen annan i hela världen är konservativ, förutom du.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Nintendo har inte Metal Gear Solid eller Devil May Cry, punkt.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Nintendo har inte Metal Gear Solid eller Devil May Cry, punkt.

Öhhh.....hört talas om Metal Gear Solid: The Twin Snakes till GameCube, bästa spelet i serien!

Sen så kom alla dom första originalspelen till Nintendo men du kanske inte är tillräckligt gammal för att veta det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Öhhh.....hört talas om Metal Gear Solid: The Twin Snakes till GameCube, bästa spelet i serien!

Sen så kom alla dom första originalspelen till Nintendo men du kanske inte är tillräckligt gammal för att veta det!

jag menade inte de tidigare liren, jag menade inte twin snakes. utan jag menade just spelet Metal Gear Solid.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nintendo, tvspelsvärldens kungar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Är verkligen Ps2 så mycket teknisk bättre än Gamecuben? Är inte Gamecuben tom snabbare?
Ang nästa generation så kommer Gamecuben bli den med sämst prestanda, men det kommer bli ett par bra spel. Kunde inte då Nintendo sälja de få spelen till de andra konsolerna? Det finns ju inget fysiskt i ps3an eller xbox360 som hindrar dem från att köra en portad Zelda version.

Många vill ha Zelda, Mario, Metroid etc, men de vill även lira några FPS och annat med schysst grafik på sin konsol. Så med Nintendo Revolution så tvingas de kosta på sin dator, eller köpa en konsol till. Likaså de som köper xbox360 eller Ps3, så tvingas de köpa en konsol enbart för att det finns ett eller ett par spel som de måste ha.
Nintendo är bra på att göra spel, och det är endast det de ska göra enligt min mening. *edit* Det är väl inte Nintendo som gör spelen utan företag inom koncernen eller något? Nå ni förstår nog vad jag menade ändå.

http://www.gamecore.se/forum_read.php?id=260510&forum=

(Ursprungligen inskrivet av SonnyG på Gamecores forum)
Enligt specifikationenra strax innan Xbox, PS2, GC släppter så skulle:

Xbox klara 125miljoner polygoner/sek
PS2 klara 77miljoner polygoner/sek
GC klara 6-12miljoner polygoner/sek.

Det dumma med dessa specs var att endast Nintendo menade in-game, med texturer och alla effekter påslagna, Microsoft + Sonys siffror var råpolygoner utan texturer och utan effekter.

Resultatet visade sig självt...
Gamecube klarar idag in-game i spel som Rebel Strike, ca 20-25miljoner polygoner/sek.
XBox, har jag inga siffror på men skulle gissa på att det bästa spelet har ett polygonantal däromkring också.
PS2 tror jag inte ens kommit upp i 15miljoner polygoner/sek.

Jag tror som många andra att skillnaden mellad Xbox360, PS3, Revolution kommer bli väldigt liten i slutändan ändå.

Permalänk

Om nu Nintendo är så bäst på spel varför säljer man då sämst av samtliga stationära konsoler sett över hela världen ?
Visst lockar alltid Zelda och Mario men jag tyckte Wind Waker kändes precis som de tidigare Zelda spelen, vilket iofs inte är dåligt men jag skulle gärna se lita nya inslag i Zelda och Mario spelen. Nintendo kommer ofta med nya innovativa idéer men jag trodde man skulle få se mer av Revolution på E3, fattar inte varför allt ska vara så hemligt, tror inte Revolution kommer vara så revolutionerande. Nintendo har helt enkelt halkat efter vad gäller hårdvaran. MS kommer ha ett rejält försprång på Nintendo innan dom släpper sin nästa konsol. Xbox360 kommer garanterat sälja 2-3 miljoner på releasen och minst lika mycket till innan Revolution släpps. Tro tyvärr att Revolution kan bli lite av en Dreamcast flopp.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Anledningen att Nintendo inte pratar om prestandan på Revolution är att de är 10-15 hästlängder efter MS och Sony.

Och Nintendo är fortfarande för barn. Jag räknar de under 13 som barn så den där undersökningen ger jag inte mycket för.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Anledningen att Nintendo inte pratar om prestandan på Revolution är att de är 10-15 hästlängder efter MS och Sony.

Och Nintendo är fortfarande för barn. Jag räknar de under 13 som barn så den där undersökningen ger jag inte mycket för.

Vad jag inte förstår är exakt vad det är som är så "för barn"... Sedan är det skillnad på barn och vuxna... Och däremellan har vi något som kallas "fjortisar" (t.ex som dig själv) som tycker att enda spelen som är roliga är spel där man är något snubbe som tror han är tuff och dödar 6miljoner pers utan att bli skadad... Sedan när man blir lite äldre så börjar man uppskatta glädjen i spelen... Dvs, Mario Party är grymt skoj....