Philips 107FP4 42" plasma för 15 000

Permalänk
Medlem

Philips 107FP4 42" plasma för 15 000

Någon som vet om denna plasma-tvn är något att ha?
Här är iaf specen:
· 107cm Widescreen WVGA Plasma Display Panel
· 852 X 480 Pixels Resolution
· 1000cd/m2 Brightness
· 3000:1 Contrast Ratio
· 160 Degrees Horizontal & Vertical Viewing Angles
· Anti-Ageing Circuit
· Anti Reflex Coated Screen
· Digital Crystal Clear
· Active Control & Light Sensor
· Virtual Dolby Surround
· 2 X 7W RMS Rearfiring Speakers
· Plug & Play / 100 Preset Channels / AutoStore / Fine Tuning / Sorting / Top Controls
· Smart Picture & Sound Control
· S-Video & PC Inputs
· Built-In TV Tuner

Det är så att min vanliga 32" widescreen har lagt av och jag kan köpa denna tvn hos min lokala tv-handlare.

852 X 480 Pixels Resolution räcker väl tyvärr inte inte för att stödja HD-tv, men 15k låter som ett väldigt okay pris.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

Se till att köra nån slags digital sändning till plasman t.ex Boxer eller canal digital om du har möjlighet att ha parabol. Vanlig analog är INTE att rekomendera då bilden blir bedrövlig, i alla fall i mitt tycke. Ska man ha en vettig bild på en plasma med vanlig analog sändning så får man lägga ut bra mycket mer pengar än 15000. Vad är det för PC inputs på den? DVD-I eller vanlig vga? Är det DVD-I så kan du skaffa en DVD-spelare med digital utgång och få mycket bättre bild än med vanlig scart.

Sist men absolut inte minst, åk och titta på den och bedöm den själv, smaken är som baken och alla tycker nästan olika om vad som är bra bild eller inte. Begär att få se den med olika bildkällor inkopplade.

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
Se till att köra nån slags digital sändning till plasman t.ex Boxer eller canal digital om du har möjlighet att ha parabol. Vanlig analog är INTE att rekomendera då bilden blir bedrövlig, i alla fall i mitt tycke. Ska man ha en vettig bild på en plasma med vanlig analog sändning så får man lägga ut bra mycket mer pengar än 15000. Vad är det för PC inputs på den? DVD-I eller vanlig vga? Är det DVD-I så kan du skaffa en DVD-spelare med digital utgång och få mycket bättre bild än med vanlig scart.

Sist men absolut inte minst, åk och titta på den och bedöm den själv, smaken är som baken och alla tycker nästan olika om vad som är bra bild eller inte. Begär att få se den med olika bildkällor inkopplade.

DVD-I står det inte något om.

Tvn har vanlig D-Sub 15 till datorn.
och kan visa följande lägen:
VGA 640X480
SVGA 800x600
XGA 1024X728
WXGA 1280X768
Alla i 60 hz

Just nu så bor vid vi lägenhet med comhems tv, men vi kommer inte kolla så mycket på
sändningar. Mest kommer den användas till spelkonsoller och DVD-filmer.

Tack för tipsen!

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

Dålig upplösning: 852 X 480 Pixels Resolution

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Omega_X
DVD-I står det inte något om.

Tvn har vanlig D-Sub 15 till datorn.
och kan visa följande lägen:
VGA 640X480
SVGA 800x600
XGA 1024X728
WXGA 1280X768
Alla i 60 hz

Just nu så bor vid vi lägenhet med comhems tv, men vi kommer inte kolla så mycket på
sändningar. Mest kommer den användas till spelkonsoller och DVD-filmer.

Tack för tipsen!

Om ni ska änvända den till konsoller och DVD så tycker jag att ni ska köpa en plasma som klarar HD-upplösningar via en DVI eller HDMI ingång. Idag finns det olika DVD-spelare som har DVI utgång till hyffsat pris. Nya Xbox 360 PS3 kommer ochså ha dom utgångarna tror jag. Klart bästa bildkvaliteten!

www.prisjakt.nu har ett mycket bra forum där det finns folk som är mer pålästa än jag om dessa saker. Släng ut samma tråd där och se vad dom säger.

Lycka till!

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte köpa philipsen. Däremot så var jag och kollade på den här LCD-tvn:

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/324489/d...

Panasonic TX-32LX1FZ
32"
Ljudtyp Nicam
Uteffekt ljuddel 2x10 W
Upplösning 1280x720 pixlar
Ljusstyrka 500 cd/m2
Kontrast 500:1
16 ms

osv.

Den var mycket imponerande!
Kostar 15 000. Ska fundera tills på fredag och sen kommer jag nog köpa den.

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

smart val, LCD is the way