Vad tror ni man kan få för denna?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni man kan få för denna?

Detta är min kompis som har gjort denna hemsidan i flash.
www.danung.com

Vad tror ni han kan få för såna hemsidor?

Visa signatur

C2D 3,0GHz@3.4GHz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus P5Q SE | Crucial Ballistix 4GB@1000MHz | GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair HX 520W | Antec 300

Permalänk
Medlem

Jag är inte särskilt haj på det där med priser och så vidare, men jag kan tänka mig en hel del faktiskt med tanke på hur proffsigt platsen är uppbygd. Tre saker vill jag dock anmärka på: Siffrorna som flimmrar uppe i vänstra hörnet kan bli ganska störande efter en stund. Om dessa bara blinkar när någonting laddar till exempel hade det varit fint. Typsnittet känns inte riktigt rätt i sammanhanget. Lite för enkelt för resten av sidan så att säga. Och till slut bilderna. Eftersom han försöker sälja sina tjänster kan de tyckas en aning oproffsiga. Jag sitter inte här och klagar, utan bara påpekar ett par saker jag hade ändrat på. För övrigt är det som sagt en riktigt grym sida...

Permalänk

Kommer han fortsätta använda sitt GRYMT störande "laddningsljud" så blir det inte många öre till den killen. Folk kommer förmodligen lämna sidan innan den ens laddat klart, iaf om man sitter på 56k som jag gör
Man ska inte behöva slå av ljudet för att vänta på en sida att ladda!

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem

okk

Visa signatur

C2D 3,0GHz@3.4GHz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus P5Q SE | Crucial Ballistix 4GB@1000MHz | GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair HX 520W | Antec 300

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den känns liet som 2advanced, men det är väl bara jag..

Permalänk

vad är meningen med att se sitt Ip innan man går in på sidan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kauge
Jag tycker att den känns liet som 2advanced, men det är väl bara jag..

Båda är gjorda i flash, det är därför du får samma känlsa.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

Tycker om den som godis...

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk

Du verkar kunna de vanligaste flasheffekterna som används nu, men du har MYCKET kvar att lära på designbiten, framförallt dina "tricks" i photoshop som inte längre fungerar (läs inaktuella). Tycker även grafiken i menyerna är tråkig, så jag tycker bör fila på allt.

Vill inte vara allt för hård, men satsa lite mindre på att jobba i flash och lär dig mer av vad som är aktuellt och fräscht när det gäller design/layout. Lek lite mer med glada färger!

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mTin
Båda är gjorda i flash, det är därför du får samma känlsa.

Dummaste jag hört. Bara för att två sidor är gjorda i samma program behöver de inte se likadana ut.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Avstängd

Dj_majm :

Han sa aldrig att dem såg likadana ut, han sa att det var samma känsla.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_majm
Dummaste jag hört. Bara för att två sidor är gjorda i samma program behöver de inte se likadana ut.

VAR skrev jag att dem såg likadana ut? Visa det för mig tack!

Du måste ju erkänna att känslan du får av en sida gjord i flash skiljer sig mot känslan du får av en sida gjord på något annat sätt, t.ex HTML.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mTin
VAR skrev jag att dem såg likadana ut? Visa det för mig tack!

Du måste ju erkänna att känslan du får av en sida gjord i flash skiljer sig mot känslan du får av en sida gjord på något annat sätt, t.ex HTML.

Beror ju helt och hållet på hur du väljer att göra dem. Bara för attman använder flash behöver det inte vara massa blinkande siffror och steck som flyger runt.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_majm
Beror ju helt och hållet på hur du väljer att göra dem. Bara för attman använder flash behöver det inte vara massa blinkande siffror och steck som flyger runt.

Jag snackar fortfarande inte om utseendet.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

Visst, sidan var snygg. Men frågan är vem som vill köpa den. Den passar inte direkt för ett företag. Möjligtvis som reklam för nån ny cool produkt, som skall vara lite "fräck", men dessa företag grejar nog sina sidor själv.
Men kanske någon rik CS-klan är sugen

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mTin
Jag snackar fortfarande inte om utseendet.

Vad menar du då? Högerklicks-menyn?

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_majm
Vad menar du då? Högerklicks-menyn?

Nej, jag menar allmän känsla, fördröjningar osv.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mTin
Nej, jag menar allmän känsla, fördröjningar osv.

Jo det var nog det som fick honom att tänka på 2advanced

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_majm
Jo det var nog det som fick honom att tänka på 2advanced

Det var säkert inte det, men det jag vill komma till är att båda sidorna är gjorda i Flash, och det ger en säregen känsla som inte är lik den känslan HTML ger dig. Men nu skiter i att förstöra tråden med skitsnack.

Visa signatur

MBP.

Permalänk

Gillar den inte alls. Men det kan bero på att jag inte gillar sidor som kräver diverse plugins för att fungera En sida ska vara tillgänglig för så många som möjligt och då är inte flash ett bra val.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Även om killen är duktig grafiker och flashmojängskaparsnubbe (vilket superord!!) måste jag säga att sidan är skitdålig. Vill du ha något intetsägande och "ballt" så funkar den, men så fort du vill förmedla någon som helst information blir sånt där bara otro-ho-ligt jobbigt.

Han borde satsa på antingen vanliga hemsidor eller rena flashapplikationer, inget plågsamt mittemellan.

Bara min, kanske lite väl hårda, åsikt

Permalänk

Ser inte någon som helst anledning till "introt", varför ska man kunna se ip-adressen? Vad gör det för nytta att ha "flash mx plugin" som requirment om det står i flashfilmen? Folk som inte har flash player installerat ser ju inte det ändå. Upplösningen, krashar sidan om man har under 1024x768? Varför krävs bredband? Flash:en verkar ju inte precis vara så trögladdad...

Permalänk
Medlem

Ett hubba-bubba och en tom Coca-Colaflaska.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Åhoy... tack för kritiken pojkar o flickor!.... vet mkt väl att sidan är för skrikig och har en del larviga photoshopeffekter... en del kritik behövde jag nog dock... Allt det här ska jag respektera under sommarn då jag gör om sidan... just nu ska jag bara lämna in det här som mitt projektarbete och jag har inte precis orkat tänka på att ändra den... lärarn diggar den ändå så

Nästa sida jag gör ska inte ha massa störande siffror... ... den ska inte innehålla "inaktuella" photoshopeffekter... eller man kan ju försöka... låter ju lite löjligt iofs att man ska slänga undan saker som egentligen är snygga baara för att de gjorts förut... men jag förstår vad ni menar.

"Ser inte någon som helst anledning till "introt", varför ska man kunna se ip-adressen? Vad gör det för nytta att ha "flash mx plugin" som requirment om det står i flashfilmen? Folk som inte har flash player installerat ser ju inte det ändå. Upplösningen, krashar sidan om man har under 1024x768? Varför krävs bredband? Flash:en verkar ju inte precis vara så trögladdad..."

En sida där man trycker vidare brukar vara bekväm... logiskt är att sidan man först kommer till är en bild eller bara vanlig html... flash är... jadu... det var korkat faktiskt, men jag kunde inte låta bli... älskar ju flash ...
Bredband skrev jag för att folk brukar inte räkna med att vänta alls, och jag hade planerat att göra sidan mycket större... sen kallar ju folk exempelvis 1mbit för bredband så varför inte ? ... okej... 1024x768 är rekommenderat dåå

Jag har definitivt tagit inspiration från 2advanced, som många andra, och även webagent007... jag anser att portfolios får vara lite överdrivna och jag ser några fördelar ändå att satsa på asmycket coolt istället för en harmonisk sida... nästa version får väl vara en mer harmonisk... det skulle ju i alla fall vara mer proffesionellt.

"vad är meningen med att se sitt Ip innan man går in på sidan?"
Nu har jag skrivit lite fel... "Din IP".. då tänkte jag "Din IP-adress".... men vafan ... jo... jo varför inte? :S ... haha... varför ha massa siffror som blinkar? små barn tycker det är lite tufft... ok... jag ska skippa den också... kanske.. ...

Återigen... tack för kritiken iaf... ordnar till sommaren när jag har tid..

PS... Mirziz lol... jag ska döpa dig i skoltoan!!! o_o

Permalänk
Avstängd

mTin: du är bara pinsam om ditt snack om "känsla". Den enda känsla du får på hemsidor är den visuella, så snacka inte bort dig.

För övrigt är sidan inget som jag skulle betala en krona för att få tag i. Om jag nu skulle bli tvungen att använda flash-sidor (vilket jag aldrig kommer att bli, men ändå ...), tar jag mig en ordentlig titt på templatemonster.com och ser vad de har. De vet helt klart hur man utnyttjar flash effektivast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ma Cheriè
mTin: du är bara pinsam om ditt snack om "känsla". Den enda känsla du får på hemsidor är den visuella, så snacka inte bort dig.
.

Du får tro det om du vill, jag kunde inte bry mig mindre om ditt vardagligt pessimistiska jidder.

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Ett hubba-bubba och en tom Coca-Colaflaska.

Så mycket?

Nejvars, jag skulle inte betala ett dyft för den då jag inte gillar sidor som är skapade i Flash.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

huhhht... sluta spekulera ändå... jag säljer den inte x_X ... och det är inte ens något snack om att sälja tjänster heller... jag lär mig grejor..

Permalänk
Medlem

Enligt min mening ska flash endast användas till en bil reklam eller nåt. Man ska inte bygga upp en sida med det.

Däremot kan man göra menyer i flash. Sånt är alltid uppskattat och blir sällan uttjatat om det är bra gjort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
vad är meningen med att se sitt Ip innan man går in på sidan?

Inte sitt utan din ip som det står. Han bör nog ta kursen Svenska A innan han kan tjäna pengar

Visa signatur

» Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare
» Mac mini, G4 1,42GHz, 512MB ram