Permalänk
Medlem

Aktivera bluetooth på Acer 4002WLMI?

Ja som rubriken lyder, någon som vet hur man aktiverar bluetooth utan skivan om det finns någon program att hämta. Det ska tydligen finnas på en cd Skiva men dem skivorna har jag tyvärr tappat bort.

Om nån skulle råka ha programmet eller veta var det finns att hämta eller om det finns något annat sätt att aktivera bluetooth skulle jag vara evigt tacksam för uppysningen.

Permalänk
Medlem

Det står inte i den här hur du ska göra?

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/TravelMate_4000_4500...

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Det står inte i den här hur du ska göra?

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/TravelMate_4000_4500...

Nej tyvärr.

Har ingen fått det att fungera?

Vill koppla min e720 som inte har nån Ir port utan endast bluetooth.

Permalänk

Finns det äns blåtand på den? Det finns en knapp för det vet jag.
Säg till om du lyckas.

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

Finns en knapp för det på min 4502'a också, som om jag inte minns fel är samma modell, men det finns inget BT-kort installerat på datorn, det var tydligen ett tillval. (Inte för att jag fick veta det innan köpet, men iaf.) På de skivor jag fick med datorn finns inget sådant program att använda. Enklast är att kontakta ACER Support och höra med dem: 020 - 25 25 00

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jag höll på att kolla detta på min 4002WLMI också. Men tydligen är detta ett tillägg som inte verkar finnas på allt för många datorer.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv

Min 4601LCi har ocksa en lampa for blatand men ingen maskinvara for det...

Har ett kontrollpanelstillag for blatand, dock... Av nagon anledning...

Permalänk

ni har helt rätt... knappen är till för eventuella och framtida uppgraderingar av datorn. vill ni ha bt i datorn gör ni enklast i att kontakta infocare på 0470 705 400 där ni kan köpa ett bt/wlan kort o sen ska knappen funka.

Visa signatur

visste du att flingor är släkt med popcorn?

Permalänk
Medlem

Wlan finns, så då menar du att man måste byta ut det kortet som sitter i datorn till en med kombinerad BT/Wlan?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

tror de va ja..

Visa signatur

visste du att flingor är släkt med popcorn?

Permalänk
Medlem

brukar vara modemet man byter ut annars.