Permalänk
Medlem

tacka vet jag ftp och kontakter =D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Du tror inte det är den snabba uploaden som bidrar till tillgängligheten då?
Jag vet inte ens vad du har för uppkoppling och ska jag va ärlig så bryr jag mig inte, kommer du in på sjyssta hubbar är det bara att gratulera. Jag tvivlar dock på att du sitter på hubbar för folk med fiber only om du har dsl(iofs kan du ju vara vip eller op).
Sluta va så arg, det är inte mitt, ditt eller nån annan members fel att vissa är välsignade med fiber å andra inte. Även om det finns vissa ideer om att man får inte fiber utan att förtjäna det

I rest my case.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Du tror inte det är den snabba uploaden som bidrar till tillgängligheten då?
Jag vet inte ens vad du har för uppkoppling och ska jag va ärlig så bryr jag mig inte, kommer du in på sjyssta hubbar är det bara att gratulera. Jag tvivlar dock på att du sitter på hubbar för folk med fiber only om du har dsl(iofs kan du ju vara vip eller op).
Sluta va så arg, det är inte mitt, ditt eller nån annan members fel att vissa är välsignade med fiber å andra inte. Även om det finns vissa ideer om att man får inte fiber utan att förtjäna det

Man får knappast fiber för att man förtjänar det. Kan tänka mig att många med fiber har det som första uppkoppling som ingick i lägenheten..

Citat:

Du får ju skriva ut mb eller kb så man förstår. Sitta och tanka i 1mb/s och uppa i 10mb/s är ok. Men att tanka i 200kb/s medans du uppar i 1mb/s är inte ok!

Förstår verkligen inte det där, vaddå för princip? Om du tankar i 200 kB/sek är det troligen från en 10 Mbitare som kör med netlimiter eller laddar upp till flera samtidigt... Knappast nån med ADSL.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56

Jag har inte valt ADSL vill ha fiber men jag kan inte få det är det mitt fel? Nej..

jo du har ju valt adsl, men du skulle välja bättre om du hade chansen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin

Så tolkade jag det.

Sen förstår jag inte varför man skulle ha så bråttom med att få hem linux...

Jag tycker du ska lägga ner nu. Hela ditt resonemang är byggt kring en illa genomtänkt idé som bottnar ur att du ville skylta med att du minsann har snabbt internet. Duktig dig.

så när du laddarner saker så vill inte du ha hem det så snabbt som möjligt?
byt tillbaka till modem då om du har så mycket tid.

ReToX> varför skulle det vara så mycket troligare att en 10mbit:are har netlimiter än public folk med adsl?

det går ju så fort att man hinner inte enns blinka innan någon har tankat klart, om du förstår hur jag menar?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Den här diskussionen glider ifrån mitt ämne.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jomi
Den här diskussionen glider ifrån mitt ämne.

håller med dig. Men Finkelzvin anser ju att skillnaden mellan adsl och fiber 10 är samma som fiber 10 mbit och fiber 100 mbit. och han inser inte att adsl folket saktar ner saker och ting i dc hubbar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Nu har det gått en vecka. Fortfarande ingen som har någon möjlig lösning?

Permalänk
Medlem

Jag kör med port 1095.
funkar perfa

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Indead, man vill ju inte dela med sig till folk med slö lina

right! (bara tar o tar men inget ge ge ge......)

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
ReToX> varför skulle det vara så mycket troligare att en 10mbit:are har netlimiter än public folk med adsl?

det går ju så fort att man hinner inte enns blinka innan någon har tankat klart, om du förstår hur jag menar?

Om det går i 200 kB/sek så är det knappast någon med ADSL, om du förstår vad jag menar... Då är det mer troligt någon med 10 Mbit som antingen strypt eller som använder resten av bandbredden till något annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
tacka vet jag ftp och kontakter =D

Alla hörde dig första gången, och alla bryr precis lika mycket denna gången.
Nöjd nu? När någon la märke till ditt inlägg?? BRA!!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Nu passar jag på att fråga,

Ni som bor i stockholm (och andra städer), finns det lokala hubbar där med? Här i Umeå finns det hubbar inom DMZ, och jag tankar minst i 1mb/s från varenda person som är inne på dom hubbarna.

Väldigt praktiskt eftersom jag som vanligtvis har en limit på 1200 meg/månad slipper den om jag är inne på dom hubbarna eftersom då går inte internettrafiken genom universitetet och då registreras inte nerladdad data, dvs
ingen limit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Nu passar jag på att fråga,

Ni som bor i stockholm (och andra städer), finns det lokala hubbar där med? Här i Umeå finns det hubbar inom DMZ, och jag tankar minst i 1mb/s från varenda person som är inne på dom hubbarna.

Väldigt praktiskt eftersom jag som vanligtvis har en limit på 1200 meg/månad slipper den om jag är inne på dom hubbarna eftersom då går inte internettrafiken genom universitetet och då registreras inte nerladdad data, dvs
ingen limit

Inom Lunet (universitetets och studentbostädernas nät) finns en egen DC-hubb bara för dem. Detta på grund av att fildelning utåt är totalförbjudet och dessutom spärrat. Men en egen hubb inne i nätet går tydligen fint... Dock tror jag bara man får hyffsade hastigheter inom sitt bostadsområde, mellan områdena är det bara 100Mbit-kopplingar, som delas av alla studenter som bor där.

För mig som har BBB är det dock inte särskilt relevant med en hubb för lundabor. Jag får samma hastighet även om man tankar från någon i Kiruna...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]