Permalänk
Medlem

Gigabit-kort

Halloj!

Jag funderar på att köpa en D-LINK DGL-4300 (Router m. Gigabit-switch). Då vill jag ju naturligtvis inte sitta med mitt inbyggda 100Mbit-kort. Vad ska man köpa för Gigabit-nätverkskort nuförtiden?!? Ska vara PCI.

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Avstängd

Intel kort är alltid att rekommendera MT, XT tex

kika annars på 3com eller netgear.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

D-Link DGE-530T ska tydligen vara bra, kostar endast 200:- också.

Permalänk
Medlem

Intel har bäst prestanda och bästa drivrutiner, men så kostar det lite mer också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
D-Link DGE-530T ska tydligen vara bra, kostar endast 200:- också.

Tror det var föregångaren till den modellen jag hade i min filserver, satt en kylfläns på kortet.
Det kortet brann upp på ett LAN, blev för mycket trafik för det

Ska fixa ett Intel istället, kör med inbyggda 100Mbit nu.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Tror det var föregångaren till den modellen jag hade i min filserver, satt en kylfläns på kortet.
Det kortet brann upp på ett LAN, blev för mycket trafik för det

Ska fixa ett Intel istället, kör med inbyggda 100Mbit nu.

Tackar! Det var precis den typen av info jag ville ha! Vill absolut inte ha ett kort som blir för varmt då jag försöker bygga om min dator så att den blir lite tystare. Ligger redan nu med alldeles för varm låda men problemen ska nog lösa sig med en Zalman CNPS7000-AlCu och en liten ADDA-fläkt för utblås.

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
D-Link DGE-530T ska tydligen vara bra, kostar endast 200:- också.

dom är inte bara bra...

Dom äger också

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har koll på linksys EG1032?
Jag köpte ett sådant för några månader sen, men har inte haft möjlighet att testa det i 1000BaseT ännu. Jag kolla runt lite på nätet och fick uppfattningen att det skulle vara bra för sitt pris.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Någon som har koll på linksys EG1032?

Då kortet är baserat på Syskonnect-chippet precis som DGE-530T så bör det vara likvärdigt. Har även hört bra saker om det kortet.