Permalänk
Medlem

Spåra IP via MSN

Är det möjligt att se en kontakts IP på något sätt? Undrar om det är möjligt, tror att det inte gick tidigare men det kanske går att hitta nu, har sökt men inte hittat något.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Skapa en direktanslutning mot ditt "offer" genom att skicka en fil, starta en ljudkonversation eller liknande. Skriv sedan in "Netstat -n" för att se vilka ipnummer du är anslutna emot.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Skapa en direktanslutning mot ditt "offer" genom att skicka en fil, starta en ljudkonversation eller liknande. Skriv sedan in "Netstat -n" för att se vilka ipnummer du är anslutna emot.

Edit: fattade nu att man ska skriva det i dos, men vilken port använder sig msn utav, för jag har 5-6 anslutningar till datorn, hur ser jag vilken anslutning är från msn?

Edit2: en bra sida där jag kan spåra en viss IP adress skulle inte vara helt fel heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffe79
Edit: fattade nu att man ska skriva det i dos, men vilken port använder sig msn utav, för jag har 5-6 anslutningar till datorn, hur ser jag vilken anslutning är från msn?

Edit2: en bra sida där jag kan spåra en viss IP adress skulle inte vara helt fel heller

Fråga 1: Skriv netstat före du skickat filen och sedan en gång till under tiden filen förs över sen kollar du vilken anslutning som inte fanns förut.

Fråga 2: http://www.ripe.net/perl/whois/ Säger inte så mycket om personen som har IP-nummret, mer om ISPn.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Annars kan du prova Active ports, ett program som scannare alla anlutningar live. Då ser du direkt vilket IP som ansluter när du skickar till personen.

Permalänk
Medlem

Man får inte använda sig av en portscanner , För i de flesta fallen när ISP:en fått reda på det bannar dom en från internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Man får inte använda sig av en portscanner , För i de flesta fallen när ISP:en fått reda på det bannar dom en från internet.

Det är nog inte riktigt samma slags portscanner. (Om det nu är en portscanner alls.)
De portscannrar man inte får ha är sådana som scannar andras datorer.

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Figgeh
Man får inte använda sig av en portscanner , För i de flesta fallen när ISP:en fått reda på det bannar dom en från internet.

Om du syftar till mitt inlägg kan jag tala om att AP inte är en portscanner. Den scannar datorns EGNA portar, så du ser vilka anslutningar som har förbundits eller ej.
Helt ofarligt med andra ord.

Permalänk
Medlem

Ok , Ber om ursäkt , Trodde att det var en "PORTSCANNER" . sry !

Permalänk
Medlem

Men om man använder netlimiter så borde man kunna se oxå

Om man plussar msn messenger så ser jag nu 3 ip:n utan att ha en enda konversation igång. ska testa att skicka nånting

När jag började skicka så ploppade de upp ett ipnummer till som man såg att de ipnummret fick trafik till sej. Så netlimiter funkar de med

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Finns säkert någon liknande funktion i vilken mjukvarubrandvägg som helst.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen metod för att få fram mer info om användaren bakom ip:t? Tex om någon okänd skriver på MSN och man vill veta vem det är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snacks
Finns det ingen metod för att få fram mer info om användaren bakom ip:t? Tex om någon okänd skriver på MSN och man vill veta vem det är?

Woohhh...

Nu snackar vi lite andra saker här.. Men ifall du vill göra detta den lagliga vägen kan du ju prata med Henrik Pontén och tippsa honom om att snubben som lagt till dig erbjöd sig att shippa thailändska copys på spel och filmer och sälja till dig. Då hjälper han nog dig + att han gör denna process som annars anses vara väldigt olaglig till en fin och laglig sak.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

eller så kör man miranda och ser både deras interna och externa ip.

Edit: eller så gör man inte det, nevermind

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Woohhh...

Nu snackar vi lite andra saker här.. Men ifall du vill göra detta den lagliga vägen kan du ju prata med Henrik Pontén och tippsa honom om att snubben som lagt till dig erbjöd sig att shippa thailändska copys på spel och filmer och sälja till dig. Då hjälper han nog dig + att han gör denna process som annars anses vara väldigt olaglig till en fin och laglig sak.

De ligger nåt i de du skriver han kan vrida och vända på saker han.

Vad gäller att försöka spåra en msn nisse, så finns de nog itne så mycke lagliga alternativ.
det enklaste och minst kriminella är ju falktiskt att kolla hans mailprofil eller fråga vem det är och hoppas på ett ärligt svar. om man inte tror att hans svar e ärligt så skriver man "screw you" eller "din mamma" eller "ditt kebabstånd" och sen ignorerar man honom. har provat det och tillslut kommer dem och ber på sina bara knän och erkänner sin identitet O_o (eller kanske inte).

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary