Permalänk
Medlem

Sprayfärg i stockholm

Var kan man köpa billig svart sprayfärg i centrala stockholm? är på jakt efter ett par burkar till ett bygge, men har EXTREMT begränsad budget så en "can" för ca 50 spänn skulle vara kanon, gärna billigare.

Permalänk
Medlem

Classe säljer för 79 har jag för mig..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Avstängd

motip finns hos OKQ8.... bra grejer...

Visa signatur
Permalänk

fins nån gafitti affär som sljer billi typ 50spänn

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Avstängd

homeboy 30kr ...och rea 35kr

grafitti store så bli inte förvånad om du ser målningarna där inne och när största graffitimålarna ska sälja till dig

www.homeboystore.com

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

Sprayburkar för grafitti är väl inte att rekommendera? Är väl en mer koncentrerad stråle i dom samt högre tryck?

Permalänk
Medlem

highlights vid medborgar platsen säljer för 40 spänn typ.. graffiti affär

Visa signatur

Manchester United

Permalänk
Medlem

Om du vill ha bra resultat ska du inte använda graffitifärg såsom Montana osv... De tenderar att kladda och rinna mycket och det blir ingen bra "lack" av dem... Köp något dyrare märke om du ska ha bra resultat... Ex. Beckers.
Man får vad man betalar för

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk

Uppenbarligen inte många som prövat så många sprayburkar här...
Jag höll på en del när jag va yngre (och mycket oförståndigare )
Jag rekommenderar att du tar dig in till www.highlights.nu som ligger på medborgarplatsen och köper en burk Proline färg! Blanksvart. Eller så köper du Montana Black... oxå blanksvart.. finns i mattsvart oxå om du vill!
Det är bra lacker som täcker fint och inte alls är rinniga eller kladdiga!
Visst finns det bättre färg att köpa men vill man komma undan lite billigare är det ett riktigt bra alternativ..

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

Är det forfarande primer som gäller om man ska lacka metall eller biter de här färgerna fast utan?

Permalänk
Avstängd

asså ni är dumma..

graffiiti brukar?? det är bara koncetrerad lack som täcker bättre än en 70kr burk??

köp i homboy grabben.. dom har montan spanska som har vanligt tryck som alla burkar och sen med låg tryck som heter belton kostar 5 kr dyrare...

ni ska ej snacka när ni inte provat burkarna....

själv målar man graffiti och kan sånt här skit clas ohlsson biltema beckers är skit täcker inte nåt....

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

ok tackar ska in till grafittiaffären, ja ska lätt säga " hörru langa upp en can ja ska spraypainta en panzerwagon"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hatad0
själv målar man graffiti och kan sånt här skit clas ohlsson biltema beckers är skit täcker inte nåt....

Jag hoppas du vet att de färgerna ska man måla många lager med... De är inte alls till för att täcka hyfsat efter en-två omgångar.

Bara ett påpekande.

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju använda sig av olika caps*!

*En cap är en sak som man sätter på burken som reglerar tjockleken m.m.

Edit: Priserna på highlights är 40-45 kr.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk

Jag skulle rekomendera "Level 5" (guldig samt den största strålen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hatad0
asså ni är dumma..

graffiiti brukar?? det är bara koncetrerad lack som täcker bättre än en 70kr burk??

köp i homboy grabben.. dom har montan spanska som har vanligt tryck som alla burkar och sen med låg tryck som heter belton kostar 5 kr dyrare...

ni ska ej snacka när ni inte provat burkarna....

själv målar man graffiti och kan sånt här skit clas ohlsson biltema beckers är skit täcker inte nåt....

Men jösses.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liberator
Jag skulle rekomendera "Level 5" (guldig samt den största strålen)

what?? största strålen är på cirka 7 cm kommer rinna som satan om man ska lacka datan med detta

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hatad0
what?? största strålen är på cirka 7 cm kommer rinna som satan om man ska lacka datan med detta

haha jo iofs.. Men det blir iallafall mer "ekonomiskt"

Permalänk
Medlem

Finns väll Graffitti Shop´s i STHML där tar do runt 40-50:- för en burk vi märke Montana!

Permalänk
Medlem

Handla på Highlights vid medborgarplatsen eller St:eriksplan.

Montana Black á 35:- samt en påse "caps" för 20:- totalt 55:-

Att dessa burkar skulle rinna mer än andra är ren bullshit. Det som däremot är ren fakta är att i stort sett alla andra märken (med undantaget Auto-K) är rena pisset jämfört med Montana. Montana är dryga och täcker apbra.

Sen att folk tycker att de rinner beror nog snarare på att de har kass teknik samt fel cap. Ska man göra en wholecar eller dylikt vill man det ska gå fort, då skiter man i att det rinner och använder en 20cm cap.

Ska du däremot lacka datan är det ju rätt vettigt att göra precis som billackerare, alltså att dimma över den i flera lager och använda en cap som dimmar bra.

Använd en Level 4 cap..

Lycka till.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe06
ok tackar ska in till grafittiaffären, ja ska lätt säga " hörru langa upp en can ja ska spraypainta en panzerwagon"

Ta med dig en kamera och fota blickarna du får xD

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

kreatima har bra färg, från ca 70 - 150 per burk.

Permalänk

All färg täcker bra så länge man målar flera lager, Har målat saker med biletmas färg och visst, den suger totalt om man jämför med montana och belton, men det duger ju helt klart. Måla flera tunna lager bara.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Ingen som har sett att tråden är från 2005?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Pga efterföljande inlägg inte alls disskuterar huvudfrågan. Notera att tråden är 2år gammal.
Har någon fortfarande intresse av detta ämne är ni välkommna att starta en ny tråd.