Permalänk

Tft?

Hej. Jag har i dagsläget en Philips 190S5FS 19" TFT Silver Analog 12ms som jag inte e så nöjd med. Jag spelar en hel del, och på en del spel tex.Doom3, wow, mm. så på dom mörka delarna i spelen..blir så himla mörka att man inte kan utskilja vad som är där. Har försökt att ställa in allt men då är det alltid något annat som får minskas ner tex.färg mm. Tycker inte att den e så skarp i windows miljö heller. Man måste nästan sitta rakt upp och titta lite neråt på den för att få en hyffsad bild. är detta en "dålig" skärm? Eller är det jag som inte kan "ställa" in den rätt? Funderar skarpt på att köpa en Hyundai L90D+ 19" TFT Silver Analog&DVI 8ms. Kommer det att lösa dom mörka delarna i spelen? är det stor skillnad på dom? Hoppas att ni som vet kan hjälpa mig..eftersom det handlar om en del pengar.

Permalänk
Medlem

Är det inte såhär att om man har en skärm med låg ms , t.ex som din philips som har 12ms så är färgåtergivningen sämre än en skärm som har 25ms t.ex min skärm

Har för mig att det är så.

Om det är nu är så , så skulle jag välja en skärm mittemellan 12-25 ms..

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

beror dels på att den skärmen har 16.2 miljoner färger = 18bitars färg och sen beror det på hur kontrasten är inställd.

en skärm med 16.7 miljoner färger = 24bitars färg denna skärm får allså bättre färgåtergivning.

dock kan jag spela med min LG L1740P med F-Enginge 12ms 16.2 miljoners färger skärm utan problem och testat den med nokia monitor test och färgerna ser bra ut i kontrastläget. Doom 3 funkar även det bra.

innan du köper en ny skulle jag testa köra nokia monitor test kör kontrasttesten ställ in skärmen så samtliga delar syns. voila perfekt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Testa nokia monitor test nu..den övre raden i kontrast 1-9 % ser jag ingen skillnad på..allt e svart. Ska det vara det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanneExtacy
Testa nokia monitor test nu..den övre raden i kontrast 1-9 % ser jag ingen skillnad på..allt e svart. Ska det vara det?

nej du ska se nyansskillnaden väldigt väl.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB