Permalänk

Avskedsmod?

Sedan ÖÄ försvann har det blivit olidligt i resten av forumet. Särskrivningar hör till vardagen och nu för tiden är det fler frågor om hur man borrar förgasare och/eller får sin motorvelociped att gå 235km/h utan att byta delar, än hur man fixar en fin hdd-upphängning. Till sådana frågor finns moppenet. Felposter är också ett återkommande fenomen.

Så. Nu hade jag tänkt säga farväl till sweclockers. Kanske inte för alltid, men tills användarna börjar uppträda på ett sätt som de flesta ser som självklart.

Men då tänkte jag göra en "avskedsmodifikation" på en gammal dator jag har liggandes. Så då behöver jag tips på vad som skulle kunna göras. CCFL ingår inte ens nästan i planerna, inte UV heller. Plexi kan tänkas, i form av gravyr eller liknande. Det är en helt vanlig grå datorlåda á -90.

Permalänk
Medlem

Håller med dig. Särskrivningar må vara vanliga, men enligt mig gör det inte så mycket, förutsatt att man förstår. Personligen tycker jag att det verkar som att sedan de lade ner ÖÄ har inläggsantalet per dag sjunkigt även på moddningsforumet. Din tråd har legat uppe i nästan 1 h, och bara ett svar. Katastrof! Har någon moderator statistik på hur många besökarna var före och efter ÖÄs nedläggning? Skulle vara intressant tycker jag.
Edit: Ändrade tiden.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Hedersmedlem

Ska detta vara en avskedstråd eller modifieringstråd? Fortsätter den i stil med L0rdens inlägg kommer den att bli låst.

Btw, jag fixade din topic, det var en liten särskrivning där.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Kan du inte bygga om den till en moppe som gör 235km/h utan att över klocka den, bara använda 2000w peltor kylning och en automatisk dödar diod om mamma vill prova den? Naturligt vis med tråd lös start knapp oxå!

Annars hade du ju kunnat bygga en glas låda där du monterar öppna hård diskar mot rutan så man kan se hur dom arbetar. gärna många hård diskar i en raid fem. Sedan kan du ju koppla till en bil stereo och streama ljudet över inter net.

;D

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Ok kör hårt kaka, men jag skulle vilja se lite bilder på chassiet.

Ang. resten av din post så har jag inte märkt någon skillnad före och efter ÖÄ, därav min sig.
Bra att det inte blir lika mycket b-sh*t i trådarna.

[bullshit]Men ZecretW....? Peltor tillverkar hörselkåpor sist jag kollade. Det finns dom modellerna med radio, fast 2kW känns lite överdrivet när örat endast ligger ca 10-20 mm från. Känns som det inte direkt som Peltor främjar kylning men är ändå intresserad av att höra mer.. kanske syns på moppe.net eller?[/bullshit]

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Tror de skulle bli en fin lite modd det där med gravyr eller liknande

Har också tänkt på de där med statistik på hur många besökarna var före och efter ÖÄs nedläggning?

Läs signatur
II
II
V

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, sista gången jag säger det nu: INGET ÖÄ-snack.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Varför får man inte snacka om att man saknar ÖÄ?

Visa signatur

Jag vill ha tillbaka ÖÄ!
Det heter chassi och inte chassie!
http://skrivihop.nu - en sida många här behöver läsa på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertill
Varför får man inte snacka om att man saknar ÖÄ?

För att snack om ÖÄ är just den typ av snack som man vill bli av med genom att stänga ÖÄ?

Kaka the great:

kasta allt av plast, polera upp allt stål så det blänker, eventuellt täck över fula hål i plåtfronten.

Sen borrar du några hundra hål och går lös med nitpistol.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Bertill Om det hade funnits en forumsdel som var till för att diskutera ÖÄ så hade man kunnat göra det.

Men det här forumet är till för "Modifikationer av olika datorprodukter, byggen, uppfinningar, olika chassin, nätaggregat med mera." Inte diskutera ÖÄ, just därför.

OnT: Du får slänga ut lite bilder på offret.

Mindre snack om ÖÄ och mer verkstad.

Permalänk
Medlem

Det är just därför det har blivit sämre utan ÖÄ, så jag säger bara tillbaka med ÖÄ!

Visa signatur

Jag vill ha tillbaka ÖÄ!
Det heter chassi och inte chassie!
http://skrivihop.nu - en sida många här behöver läsa på

Permalänk
Medlem

Kan ingen med stabil server hemma slänga upp ett eget forum som typ kan heta SWC Övrigt, swec kan länka hit, men på så sätt bli av med allt ansvar om vad som sägs.

Bra ide?

EDIT:

Fart på bygget nu, det är de vi vill se

Permalänk
Medlem

Som sagt, skulle underlätta om man fick se burken..
Är inte så lätt att bara säga en massa saker som du skulle kunna göra om man inte får se burken.

Sen, hur mycket ungefär har du i avsikt att lägga ner på detta projekt?

Synd att det har blivit som det blivit på swec :/ aja, struntsamma, nu vill vi se lite verkstad här som zightx sa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ööhh.. har ni inte fattat det än?
I vilken forumsdel ifrågasattes moderatorerna mest?
Vilken forumsdel var det som togs bort?

2+2=42 vilket betyder att man ska passa sig för att kritisera moderatorerna eftesom att det är en ganska stor risk att dom tar bort just DIN favorit-forumsdel

OnT: Bygg in datorn i ett nintendo 8-bits chassi.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Ööhh.. har ni inte fattat det än?
I vilken forumsdel ifrågasattes moderatorerna mest?
Vilken forumsdel var det som togs bort?

2+2=42 vilket betyder att man ska passa sig för att kritisera moderatorerna eftesom att det är en ganska stor risk att dom tar bort just DIN favorit-forumsdel

OnT: Bygg in datorn i ett nintendo 8-bits chassi.

Det är just sånt snak som gör att ÖÄ inte finns om ni vill ha tillbaka Öä skall ni vara tysta och inte klaga... Och det är därför trådar som denna låses.

ONT: Polera chassit och gravera nått snyggt på det. Försök göra nått ingen annan gjort det är de moddarna som blir bäst.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Ööhh.. har ni inte fattat det än?
I vilken forumsdel ifrågasattes moderatorerna mest?
Vilken forumsdel var det som togs bort?

2+2=42 vilket betyder att man ska passa sig för att kritisera moderatorerna eftesom att det är en ganska stor risk att dom tar bort just DIN favorit-forumsdel

OnT: Bygg in datorn i ett nintendo 8-bits chassi.

Ta en titt på ditt eget inlägg vet jag.
4 rader offtopic, 1 rad som håller sig till ämnet. Men du tror dig ha kommit på den stora konspirationen.. O ja, ÖÄ stängdes inte för att det spammades, bråkades och anmäldes fler inlägg där än i alla andra avdelningar sammanlagt, inte pga alla mähän som omöjligen kunde följa de simplaste regler eller hålla sig till ämnet.. utan för att vi inte tål kritik.

Och nu har du förstört den här tråden också.. trots två tillsägelser från Rich.

Jag är ledsen Kakan, men du får bestämma vad du skall göra på egen hand. Du är dock välkommen att skapa en ny tråd här (helst utan ÖÄ-referenser, av uppenbar orsak) när du börjat på något intressant.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion