Permalänk
Medlem

Vad kan syrran ha gjort med digitalkameran?

Min syrra va på avslutningsfest för 9:an igår. Hon tjatade på mossan att hon skulle få låna med vår digitalkamera, jag insisterade att hon verkligen inte skulle få göra det, eftersom jag vet hur oförsiktig hon är med tekniska prylar.

Men iaf. så när jag kom hem igår vid 00-tiden så satt hon på rummet och va lite nervös, så ja fråga varför hon va hemma så tidigt. Hon sa att hon va trött, och att de hade hänt nått me kameran. Som förväntat...

Kameran fungerar som den ska, men CCD/Bildsensorn verkar helt kass. En utdragen lila bild som påminner om IR-vision som bara reagerar på mycke starkt ljus. Min gissning är att hon tappat hela skrället eller pressat objektivet in i en vägg eller likande så ccd'n har klämts eller knäckts. eller vad tror ni? kan det kosta o laga? nån som varit med om likande?

Kameran är en Canon PowerShoot A70 som har 1,5 år på nacken.

Permalänk
Medlem

Låter absolut som en CCD-skada.

Och om det är så, så är det inte värt att reparera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Låter dyrt iaf.

Bara till att ge din syster en fet utskällning och en räkning på en ny.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Bara till att ge din syster en fet utskällning och en räkning på en ny.

Det räcker nog med räkningen.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Okej.. tja de blir väll att köpa ny då

fast bankar man till i sidan lite så glappar de till med bra bild för ett ögonblick.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att du skall vara snäll med lillesyrran och försöka släta över det hela.
Syskon är den enda familjen man har kvar när pärona kolat :-/

Istället för skäll så borde hon alltså få stå för reparationskostnaderna (alternativt husgemål enl överenskommelse då ungdomar har ont med stålar nuförtiden).

Är lillebror själv och vet hur det är att vara minst

Mvh / Carebear

Permalänk

Olyckor händer!

För fan, saker är till för att användas.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gett mig på den med skruvmejseln och se vad som kan ha hänt, sen ibland kan saken funka när man sätter ihopp den igen

Den kan ju inte mer en gå sönder

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Jag skulle gett mig på den med skruvmejseln och se vad som kan ha hänt, sen ibland kan saken funka när man sätter ihopp den igen

Den kan ju inte mer en gå sönder

what he said ^^

Permalänk
Medlem

news.

Jag gav den en ordentlig smäll i sidan.. och vips.. så blir de bild. fast ibland så tappar den igen.

Permalänk
Medlem

Borde gå på hemförsäkringen om ni har en hyffsad sådan själv lyckades jag tappa min i golvet fick en ny på hemförsäkringen tack och lov (dock självrisk på 800 spänn i mitt fall och värdeminskning)