Säkrast nedladdning?

Permalänk
Medlem

Säkrast nedladdning?

Vilken anser du vara det säkraste fildelningssystemet?
(förklara gärna kort varför)

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Torrent pga man laddar ner av flera olika personer..
Har precis börjat använda det, tycker att det fungerar bra!
Annars tycker jag att DC++ är bra, man får inga virus om man inte nu laddar ner någon fil som har virus i sig

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk

Vad menas med "Säkraste"???

NFS?

(fel forum kanske?)

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Waste

Ett annat p2p program med kryptering.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tog bara med dem som snabbt kom upp i huvudet, kanske också dem vanligaste?

Säkraste: det sägs att dc är så farligt för att du tankar direkt från en annan person, det är inte säkert. Torrent är, som föregåenda talare sa, säkrare pga man tankar från flera personer. Och man tankar många små delar istället för stor klumpar. så som i ftp/dc dvs: mindre chans att det kan spåras.

Skickar du ett långt meddelande till en kompis så är det lätt att läsa.
Men om du delar upp det långa meddelandet i små delar och skickar dem en och en i fel ordning så är det väldigt svårt att tyda vad meddelandet betyder om du inte vet precis var varje bit ska sitta.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem

FTP med SSL lär väl vara säkrast om man vet varifrån man tankar... Bittorrent av de största skulle jag väl tro.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

ööö tror denna komemr låsas!

Permalänk

ööö tror inte jag.
frågan gäller nerladdning, troligen musik och film (han har inte nämnt ngt annat iaf), vilket är helt lagligt att ladda ner för tillfället.

edit: man tackar och bugar för din vänliga kommentar i signaturen

Permalänk
Medlem

Säkrast på vilket sätt?
Att få ner filer med 100% säkerhet? Virus? APB noja?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Säkrast på vilket sätt?
Att få ner filer med 100% säkerhet? Virus? APB noja?

Antagligen APB noja

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Antagligen APB noja

Har inte heller förstått vad som menas med säkerhet ännu...

APB-noja....i så fall spelar det väl ingen roll vilken teknik du använder så vida du inte delar ut något olagligt...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophet
Tog bara med dem som snabbt kom upp i huvudet, kanske också dem vanligaste?

Säkraste: det sägs att dc är så farligt för att du tankar direkt från en annan person, det är inte säkert. Torrent är, som föregåenda talare sa, säkrare pga man tankar från flera personer. Och man tankar många små delar istället för stor klumpar. så som i ftp/dc dvs: mindre chans att det kan spåras.

Skickar du ett långt meddelande till en kompis så är det lätt att läsa.
Men om du delar upp det långa meddelandet i små delar och skickar dem en och en i fel ordning så är det väldigt svårt att tyda vad meddelandet betyder om du inte vet precis var varje bit ska sitta.

Haha, bra den... tror mer att det är lite tvärt om, i dc ser du ipt du tankar från, på bt ser du ... tusentals ip om man tankar en nyare fil.

Permalänk
Medlem

Newsgroups verkar vara det säkraste tycker jag. Har inte själv pillat med det.
Det finns så jäkla många olika så RiAA, m. fl., inte orkar leta typ (som jag förstått).

Permalänk
Medlem

FTP med SSL-kryptering. Annars är BitTorrent hyfsat säkert.

Permalänk
Medlem

Fast det är ju klart: ftp vet du väl oftast vem du tankar ifrån. Och den personen lägger antagligen inte ut virus på sin ftp. Utan kontrollerar dem innan det sprids.

Torrent: använder du lite mer seriösa sidor såsom torentbytes känns det, iallafall för mig, att det är säkrare mot virus iallafall, där är kontrollen mycket hård på vad som läggs upp.
Jämför du sedan med piratebay som är sveriges största tracker. Där kan vem som hellst tanka upp och vad som hellst sprids genom trackern.

Offtopic:
Jag har aldrig fastnat för DC, eller ftp kan vara för att där måste man vara så mycket mer aktiv än torrent (rätta mig om jag har fel) på torrent väljer jag en sak att tanka hem, mitt torrentprogram ansluter till ett 10-tal kanske t.o.m 100-tals personer som har samma fil och jag kan tanka precis när jag vill utan att bry mig om slots.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

FTP med SSL.

Permalänk

Hamachi med AES 128 bit kryptering
http://www.hamachi.cc

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk

WGET!

Visa signatur

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GunnarBot
WGET!

Permalänk
Avstängd

Privat hub i DC och krypterad FTP kör jag enbart

Permalänk
Medlem

Om vi säger APB-säkerhet skulle jag nog gissa på Usenet eller FTP med SSL. Förvisso är väl windows fildelning ganska säker om du själv har stenkoll på vilka och vad som är anslutna till nätverket.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

FTP med SSL.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Kan jag bli "tagen" av APB om jag tankar på priatebay efter den 1 juli?

Permalänk

Beror på om de får tillstånd att flukta eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem

FTP med kryptering ja

Permalänk
Medlem

Håller med en massa andra. FTP med Implicit SSL. Då vet jag att det som jag får ned verklien är från den personen som jag tror att det är, och eftersom jag litar på avsändaren så vet jagockså att att inte är några elakheter i programmet som laddats ned.
Jag vet också att ingenting i trafiken (förutom precis i början) skickas i klartext vilket i sin tur gör att jag kan skicka sådant material som är sekretesbelagt (typ sjukdomshistorik och liknande).
Används bl.a. på jobbet.