vad sitter ni i för program när ni kodar php?

Permalänk
Medlem

EditPlus 2

Visa signatur

OS: macOS Ventura v13.6.6
Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk
Medlem

VIM, GVIM om jag ska copy-paste:a mycket.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Finns det någon gratis editor med variabel/funktions-komplettering?
Även jag använder zend, men är lite jobbigt med trial grejjen.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem

Visual studio 2005

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

EditPad Pro. Som en tabbad Notepad med syntax highlighting, väldigt bra regexp-stöd m.m.

Jag använder den för all programmering/liknande. Jag tycker Utvecklingsmiljöer verkar overkill, men det är kanske bara för att jag aldrig riktigt provat.

Vanligtvis maximerad, förstås.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
VIM, GVIM om jag ska copy-paste:a mycket.

Varför gVim om du ska copy-pasta?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Tänkte mer någon liten tutorial eller liknande, API referens finns för C(++)-varianten också...

Finns ingen tutorial... men det finns exempelkod som är lättförstålig.

http://cvs.gnome.org/bonsai/cvsblame.cgi?file=gtksourceview%2...

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Hedersmedlem

FunkFarfar: Jo jag har sett den.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

jag använder Crimson Editor och min egen FSWrite
dock kodar jag inte PHP men det är en annan sak

Visa signatur

i7-4770K @ 3.5GHz - 32GB RAM - 2x 500GB SSD - 40TB HDD - GTX770

Permalänk
Medlem

UltraEdit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Varför gVim om du ska copy-pasta?

Det blir ibland lite problem med jobbiga indrag och annat om man pastear från tex firefox till VIM i en terminal. Var så förut iaf, kanske har fixats i senare versioner.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Självklart Notepad2. Saknar dock tabbar i den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Det blir ibland lite problem med jobbiga indrag och annat om man pastear från tex firefox till VIM i en terminal. Var så förut iaf, kanske har fixats i senare versioner.

:set paste, och när du är klar, :set nopaste

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Notepad++ här.

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
:set paste, och när du är klar, :set nopaste

Iof kan man ju binda en tangent till ":set paste!".
Tryck en gång, det slås igång, tryck en gång till, det slås av.

Man kan ju annars köra i pasteläge hela tiden...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Zend Studio
innan det så använde jag HTML-Kit.

Permalänk
Medlem

Kör med Notepad++.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk

Använder Eclipse, funkar väldigt bra

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Vardagligt använder jag Dreamweaver (har gjort det så länge att jag inte orkar byta program för att knacka lite PHP-kod).
Men jag har börjat använda Zend Studio lite då och då, men det jag inte gillar är att man (enligt mig) inte ser tillräckligt mycket kod, måste nog köpa en större skärm, får väll bli en 25" nästa gång.

Visa signatur

Permalänk

Editplus här... Men det där Zend verkar ju vara något extra... Det enda som jag oroar mig för är om ett sånt mastodontprogram verkligen uppmuntrar en att skriva strukturerad kod... Om mycket programmet i sig skapar struktur kanske manförlorar känslan/diciplin att skapa sin egen... Tänker bara på att koden skall vara lättläst även för personer som inte har detta program... Just nu känns det inte som att jag behöver en utvecklingsmiljö för just php, precis som Malesca antydde...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Emacs, alltid emacs

Permalänk

Anjuta.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Använder VIM.

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

Scite, liten, smidig och fungerar perfekt att koda i.

Permalänk

Jag använder ju zend som jag sa förut när jag använder windows, men en editor som finns till linux/unix som jag gillar jävligt mycket så är det bluefish. Absolut värt ett test...

http://bluefish.openoffice.nl/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Dreamweaver MX 2004 All the way

Funderar på att byta till nya GoLive CS2, som verkar vara ett vettigare webbverktyg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
Jag använder ju zend som jag sa förut när jag använder windows, men en editor som finns till linux/unix som jag gillar jävligt mycket så är det bluefish. Absolut värt ett test...

http://bluefish.openoffice.nl/

Jag tyckte inte alls om Bluefish. Det känndes som att den hade konstig highlightning och ibland föll highlightningen helt. Sen upplevde jag att Bluefish kunde bli väldigt segt och frysa till vid vissa tillfällen.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."