Relationen mellan ljudkort och USB headset?

Permalänk

Relationen mellan ljudkort och USB headset?

Hej!

Jag sitter och funderar på relationen mellan mitt SB kort och mitt Logitech USB headset.
Hur funkar det igentligen?
Jag installerade senaste BETA drivarna till mitt Audigy 2 Zx kort för att få EAX 4.0 i DOOM3 samt bättre prestanda i BF2.
Men när man ska välja EAX i Doom3 så hittar den inget ljudkort.
Det beror kanske på att jag valt logitech som ljudkälla i egenskaper för ljud. Men om jag väljer SB som ljud så funkar inte mitt headset i Ventrilo.

Innehåller USB headset ett eget ljudkort på något sätt eller hur funkar de? Man vill ju dra nytta av SB kortet liksom.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Relationen mellan ljudkort och USB headset?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Innehåller USB headset ett eget ljudkort på något sätt eller hur funkar de? Man vill ju dra nytta av SB kortet liksom.

Verkar så, ja. Tanken är väl att du ska ha spelljudet i dina vanliga högtalare, och teamchatljudet i headsetet.

Permalänk

hmmm. problemet är att datorn står i vardagsrummet och min kvinna vill inte höra "medic" hela tiden från BF2 så jag måste använda headset

Permalänk
Medlem

Du kan välja fria ljudkkällor i ventrilo men du kan inte skicka ljud från ditt SB till ditt headset över USB (om det inte finns något speciellt hack för det). Den optimala lösningen för sånthär tycker jag är ett par riktigt bra hörlurar och en fristående bordsmic, löser alla problem