BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ser ut som om jag och Nevada presterar rätt lika.. Han har fler FPS, men kör också lägre upplösning.

Om någon beter sig illa på SweC-platoon, tex baserapear i onödan (man FÅR förstöra artilleri, UAV och radar!), så säg till mig i #swecbf2 så tar jag han dom det..

Har ÄNTLIGEN fixat remoteadmin till servern..

Jag tycker servern är bra, enda nackdelen är smålagget som uppstår då och då, vad ligger servern på för lina?.

Permalänk

Jag vill också vara med i SweC-platoon

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Sisten på backen är en rutten torsk!

Kodak moment

Lite smått pillad på

Jagad

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Jag vill också vara med i SweC-platoon

Haha, då är det väl bäst att fråga dom, eller spela på deras server och visa dina 3L1t0rZ Sk1LLZ!!! .

Permalänk
Medlem

Det enda prestandatestet som räknas är onlinespel med 64 spelare på servern och 100% draw distance. Jag ligger på mellan 25-35 fps i 1024x768 med en 9700 pro och en xp på 2250 mhz / 1 gig ram (dock pc133). All grafik på low eller avstängt förstås - det gav en rejäl kick faktiskt. En polare med en 6600 gt /256 och en p4 2.4 ghz / 1 gig pc 2100 får ca 30-40 fps och samma settings fast textures på medium, så det verkar stämma med vad jag har hört - samma cpu last som gamla BF men betydligt mer last på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Hah, drog igång spelet och drog bara några hyffsade inställningar och skulle kolla om det funka, drog in på SweCs server och toppfragga hårt Och min sens som var åt helvete hög xO. Och haha, Norbius var du med? In och nöt WoW med guilden ffs! :>

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har lirat i ~2h på swec-platoon nu, riktigt kul, svårt att slita sig, fick nåt fel på min uppkoppling.

Permalänk
Medlem

Men vad nu...lösen på platoon servern??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da henkz
Hah, drog igång spelet och drog bara några hyffsade inställningar och skulle kolla om det funka, drog in på SweCs server och toppfragga hårt Och min sens som var åt helvete hög xO. Och haha, Norbius var du med? In och nöt WoW med guilden ffs! :>

Haha, fan lirar väl annat än wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Men vad nu...lösen på platoon servern??

Samma här, snarare servern som är lite ostabil =/
Nu är den helt plötsligt lösenordskyddad med.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Nevada har en P4 på 3.6Ghz vilket ni andra inte har.

Och ska man tro denna skribent så gör det en stor skillnad: http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=1526

insane-high-insane
insane! wiho!

Permalänk
Medlem

Jahapp.. Då är servern uppe igen. Nu med Alternativa vapnen upplåsta. Och inget pass. Adressen är: 81.233.40.253, eller i ingame browsern: Ghosts Of Razgris (No timelimit). Servern stängs förmodligen av runt 23:00.

Tyvär är servern inte den bästa. Som tidigare sagt: Amd 1700+, 512Mb och linan är telias 24/1

Edit: Fick High/High/Mid-High

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Samma här, snarare servern som är lite ostabil =/
Nu är den helt plötsligt lösenordskyddad med.

Clanen tränar från 7 framåt 9 eller ngt sånt...

Permalänk

vet ni nåt namn jag kan använda när jag gör BF2? Är dålig på att komma på namn

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
vet ni nåt namn jag kan använda när jag gör BF2? Är dålig på att komma på namn

Commander-Keen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Haha, fan lirar väl annat än wow

Samma här, snarare servern som är lite ostabil =/
Nu är den helt plötsligt lösenordskyddad med.

Inget ostabilt, men 20.oo typ varje dag så lirar vi internt klanspel.. Då sätter vi pass i en timme typ..

Kommer bli likadant imorgon.. Uppe nu igen.

Ni får stå ut med det tills Mr. Bravo och ArtMan har skickat delarna till nya servern till miug, så vi kan ha 2st uppe

tjata på dom

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om det finns en lösning för oss me Geforce 4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Någon som vet om det finns en lösning för oss me Geforce 4?

Ja köp nytt grafikkort när ska ni fatta dom kommer aldrig kunna köra BF2 motorn är inte kodad för dom korten.

Permalänk

Om ni fick välja vilken av dom här grafikinställningarna skulle ni då välja:

800x600 high på det mesta 4xAA och 4xAF

1024*768 high på det mesta 2xAA och 2xAF

Fps:en är densamma på båda 50-60 ungefär.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

själv kör jag så hög uppslöning det går, tyvärr går det inte med 1280*1024 och sänker på utseendet, när man kör högre uppslöning så behövs inte AA osv i samma utsträckning imo.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
fin hitboxbugg
http://www.bfcentral.se/forum/showthread.php?p=87008#post8700...

Det där händer alltid mig, känns det som.

Permalänk

Nån som har probelmet när man spelar och sedan trycker på esc så hänger sig datorn?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att jag blir utkastad i windows när man ska dra igång ett spel? Kommer in i menyerna och kan ställa in inställningar osv, men det var inte därför jag köpte mig en ny dator :). Nu hoppas jag på en enkel lösning. A64 3200+ 1 gb ram, x850xt, win xp sp1 senaste catalyst drivrutinerna.

Kan ju tillägga att jag har skummat igenom trådarna men inte hittat någon lösning.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk

hur många swec-servrar finns det? in kan väll skriva upp alla här.. typ

ip-pass

aja ni fattar

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Relik 📜

swec-platoon.no-ip.org

Alla dagar utom mellan typ 20 och 21.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Om ni fick välja vilken av dom här grafikinställningarna skulle ni då välja:

800x600 high på det mesta 4xAA och 4xAF

1024*768 high på det mesta 2xAA och 2xAF

Fps:en är densamma på båda 50-60 ungefär.

Som molotov sa behövs inte AA lika mycket om man kör med en hög upplösning. Kör man 800x600 är AA ett måste. Skulle inte kunna spela 800x600 utan AA, då det blir ritkigt pixligt.

800x600 = 4xAA
1024x768 = 2xAA
1280x960 = 2xAA eller kanske utan
1600x1200 = skulle nog gå utan

Skulle nog själv valt 1024x768 2xAA och 2xAF.

Permalänk
Medlem

Vad gillar ni bäst, pansarbilen eller pansarvagnen? Själv så föredrar jag nog pansarbilen, den känns smidigare och vapnena är bättre mot soldater, iofs kanske inte lika bra att skjuta på pansar, raketerna laddas ju inte om snabbt direkt.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Bara jag som har problem med att jag blir utkastad i windows när man ska dra igång ett spel? Kommer in i menyerna och kan ställa in inställningar osv, men det var inte därför jag köpte mig en ny dator :). Nu hoppas jag på en enkel lösning. A64 3200+ 1 gb ram, x850xt, win xp sp1 senaste catalyst drivrutinerna.

Kan ju tillägga att jag har skummat igenom trådarna men inte hittat någon lösning.

Har exakt samma problem, men med ett 6800GT...
Väldigt tacksam om nån vet hur man fixar problemet!

Jag lyckas få igång banan i windowed-mode men då syns inte marktexturen :/

Permalänk
Medlem

Shit vilken teamwork! Spelade nyss swec-platoon och hade riktigt kul. Var Squad-leader och hade två ritkigt trogna medlemmar. Lunne och Ungos ska ha ett stort plus! Följde varenda order. Dessutom en riktigt bra commander (Pipen76). Bättre teamwork har jag aldrig varit med om i ett spel.

Permalänk
Medlem

Det gick riktigt bra att spela ikväll. Jag är ju en nybörjare på Battlefield så detta är väl inte så illa pinkat?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080