Permalänk
Medlem

det ser ut att vi missuppfatar det hella för missupfattningen skull och disskuterar för disskutionen själv...

det jag menade är att varför i hela friden man ska använda phpMyAdmin i en webbaplication för att lagra införa data i databasen... man gör ju det dynamiskt... det är ju inte admin här som siter kopierar och klistar in våra inlägg i databasen... det sjöter sig själv... och jag tycker att PEAR är en bra class samling...

ang 4 vs. 5 så är smaken som baken..... delat ... det samma sak som diskutera windows vs. linux ... man kommer ingenvärt ...

end and over

Visa signatur

I se the light in the end, but everytime I take a step it's get dim...

Permalänk
Avstängd

Oj, många inlägg man har missat. Tack för all input!

Frontenden behövde jag enbart för att designa och lägga upp databaser på ett enkelt sätt, precis som jonasc och KTottE förklarade. Alternativt kommer verktygen kanske också att underlätta mitt arbete att importera gammal data som jag vill få med. Dessutom är det rätt behändigt när man debuggar all databasrelaterad kod, det ger en bättre översikt än själva kommandoprompten.

Men självklart kommer all vanlig databasahantering ske dynamiskt från komsumentens sida och jag ska kika mer på PEAR och se hur det kan underlätta arbetet.

Jag ska kolla mer på MySQL Administrator och Query Browser, som ser ut att vara rätt trevliga program.

Permalänk
Medlem

PEAR har många andra mysiga bibliotek också.
Jag använde HTML Quick Forms i ett projekt, och det gör det mycket enkelt att skapa formulär och verifiera indata.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.