BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Körde nyss på en rankad server, skithäftigt, man får utmärkerlser under spelets gång. Kul att kunna se statistik om sin spelare och gå upp i grad mm. Hur blir en server rankad egentligen? Hoppas att sweclockers servern kan bli det.

Har du någon anning vilken rank som krävs för att unlocka vapnena?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Richiboy
Fan demot funkar inte när jag startar det så blir skärmen svart... : ( Jag har NVIDIA GeForce4 Ti 4200 whit AGP8x

Battlefield 2 stöder inte GeForce 4 kort alls (var något om att shaders tror jag).

Men ta en titt här:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47237...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Richiboy
Fan demot funkar inte när jag startar det så blir skärmen svart... : ( Jag har NVIDIA GeForce4 Ti 4200 whit AGP8x

Det är för att BF2 inte stödjer GF4 korten

Edit: Damn, to late Dom stödjer inte Pixelshader 1.4

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Bleh...någon som vet hur man ändrar språk?! Gillar inte att allt ska vara på svenska :S

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk

Phitta, kom på att min dvd drive inte funkar... *tänka tänka*

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/hr.jpg
i väntan på retail >_<

lol

Snygg parkering ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/hr.jpg
i väntan på retail >_<

Katanaa

Du har en ganska liknande dator som jag förutom att jag kör amd 64, men jag undrar vad du kör för grafikinställningar?

Nu har jag typ allt på medel förutom texture som är på high och 800 x 600 85 hz

Kantutgämning står på 6 i spelet och i ATI panelen står allt på tillämpningsinställningar.

Men jag får ändå inte lika fin kantutgämning som du...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoXteR
Bleh...någon som vet hur man ändrar språk?! Gillar inte att allt ska vara på svenska :S

vid installationen väljer man engelska.... usch svenska såg så extremt fjantigt ut..."komigen,komigen,komigen" istället för "gogogo" osv

Permalänk
Medlem

usch, svenska var verkligen dåligt. Måste installera om det med engelska.

Permalänk
Medlem

Men det måste ju gå att ändra i efterhand i regedit eller nått...

Hittade detta i regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/EA Games/Battlefield 2

Där fanns Language som stod på Swedish och Local som stod på sv.

Testade att ändra till English under Language men det verkade inte fungera så bra.

Någon som har English kan ju testa vad deras värden står på...

Permalänk
Medlem

Körde nyss på Digital Illusions rankade server, fick 11 i ping där, bästa jag haft på nån server. Den måste ju ligga i Sverige. Grymt bra spelare på den servern, bra lagarbete. Fick en basic armor badge när jag spelade där. Så nu har man två badges

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Jag har fått mitt exemplar nu, låg i brevlådan när jag kom hem vid 14.00.

Ska installera och testa, hoppas att en del andra har fått det med!.

Jag beställde från GameShop.se...

De tog dock betalt 30kr för kreditupplysningen ...

Permalänk
Medlem

Någon som har hela spelet som vet hur det fungerar med att unlocka extra vapnen?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Katanaa

Du har en ganska liknande dator som jag förutom att jag kör amd 64, men jag undrar vad du kör för grafikinställningar?

Nu har jag typ allt på medel förutom texture som är på high och 800 x 600 85 hz

Kantutgämning står på 6 i spelet och i ATI panelen står allt på tillämpningsinställningar.

Men jag får ändå inte lika fin kantutgämning som du...

högre upplösning för sjutton gubbar, 800*600 blir inte ens fint med 6x AA, allt är typ _för_ pixligt för att AA ska kunna göra nån nytta

jag kör på 1024*768 85hz
Allt på medium, 100% view-distance, 4x AA

6x AA tycker jag blir lite för kladdigt, kör man i 1024*768 så räcker 4x AA gott och väl

funkar rätt fint med de inställningarna också, cirkus 50-80 fps när man lirar public 32p på en normal server

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

varför köra demo när man kan lira hela=)

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlsson86
varför köra demo när man kan lira hela=)

Kanske pga att man inte kan hämta ut spelet förräns imorn i butikerna?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det är inte vem som spelar först som är det viktiga, det är ju butikerna och posten som styr det. Det är vem som spelar mest och längst som gäller

Jag är inte avundsjuk på de som fått spelet för att jag är en av dem, ska spela helaaaaa kvällen
Ses därute.

Permalänk
Medlem

Ingen som lyckats få tag på spelet via butik ännu? Kollade runt lite här i Gbg men ingen lycka...:/

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz | Gigabyte GA-P35C-DS3R | OCZ DDR2 PC6400 Reaper HPC 4096MB | EVGA GeForce 8800 GTS 512MB | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | WD Raptor 150GB + WD Caviar SE16 500GB | Corsair Powersupply 550W

Permalänk
Medlem

Någo som vet om det endast går att köra 16 spelare singleplayer?, blev lite smått besviken på det.

Permalänk
Medlem

Tror att min commander edition kan ligga på vivo nu. Har fått en avi, helt utan info... Ska bara äta upp min glass så ska jag gå o hämta det.

Beställde från cdon förövrigt

Permalänk

era jävla svin!!!! varför får ni det idag =///// då borde resten av affärerna släppa det idag också ju? typ eb games där jag har förbokat mitt =/ kommer ju ligga skit mycket efter i ranksystemet bara för de...jag som tänkte mig topp 10 men fan fick jag

Permalänk

Nån som kan berätta ifall man kan lira utan skivan ?
Får installera via nätverket, dvdn på bärbara. Men det känns lite drygt ifall man ska lira från nätverket också.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Nu blir jag lack tror ni dom kan ha skickat det ida jag bestäade det igår klockan 01.23

p.s webhallen.com tror ni jag har fått det....=?
bor i malmö

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
Nu blir jag lack tror ni dom kan ha skickat det ida jag bestäade det igår klockan 01.23

p.s webhallen.com tror ni jag har fått det....=?

Tror knappast du får det idag. Idag behandlar dom kanske beställningen och skickar det. Om du har tur får du det imorn gissar jag på

Citat:

bor i malmö

Jag beklagar...

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

hahah kunde dom inte flytta ner webhallen häår i malmö också hade vatt jävligt skoj

Visa signatur

//Jens

Permalänk

Lyckliga satar. Här lär man få vänta till nästa vecka med tanke på långhelgen samt att man bor avsides(Vasa). Finska posten är ett under av snabbhet.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Var på ICA Maxi i Växjö och där såldes BF2 redan idag onsdag för 499:-

Permalänk
Medlem

Den här banan är klart skönast i spelet. Så jäkla rolig att spela och sååå snygg.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

den banan värkade nice

Visa signatur

//Jens